Az időeredményeket tekintve Daniel Ricciardo lehet ma a legelégedettebb, ugyanis mindkét szabadedzést a Red Bull pilótája nyerte meg. Nem meglepő módon az ausztrál roppant magabiztosan nyilatkozott a pénteki gyakorlást követően.
„Hoztunk néhány fejlesztést, és úgy tűnik, működnek. Úgy érzem, hogy jobb lett a tapadás, szóval nem panaszkodtam túl sokat a rádión. Komolyan úgy gondolom, hogy előreléptünk. Ez egy olyan pálya, amely jól fekszik az autónknak, szóval ha sikerül mindent kihoznunk belőle, sok pontért harcolhatunk a hétvégén."
Sebastian Vettel az első szabadedzésen csak a hatodik leggyorsabb tudott lenni a Hungaroringen, lemaradása az első helyezett Ricciardóhoz képest több mint egy másodperc volt. A ferraris azonban délután magára talált: a második legjobb időt autózta, és elmondása szerint a beállításokkal való kísérletezés segített a Scuderiának abban, hogy megfelelően felkészüljön a szombati és vasárnapi megmérettetésekre.
JÚLIUS 28., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:18.486 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:18.455 |
JÚLIUS 29., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
JÚLIUS 30., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Augusztus 27., 14.00: Belga Nagydíj |
Szeptember 3., 14.00: Olasz Nagydíj |
Szeptember 17., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
„Nagyon szorosnak tűnik az élmezőny – vélekedett Vettel. – Reggel nem jöttem ritmusba, de a délután már jobb volt. Igyekeztünk kicsit játszadozni az autó beállításaival. Kipróbáltunk néhány dolgot, amelyek segítenek abban, hogy rájöjjünk, mit kell csinálnunk holnap. Ez is azt bizonyítja, hogy milyen nagy munka folyik a Ferrarinál. Erre büszkék lehetünk."
Kimi Räikkönen pont ellenkezőleg vélekedik a mai napról, a finn ugyanis csapattársával ellentétben az első tréninget teljesítette gond nélkül, délután már nem ment minden simán számára – autója egyszer majdnem le is állt.
„Nagyon jól kezdtünk reggel, ám a második edzés már kissé trükkösebben alakult. Nehezek voltak a körülmények, például a piros zászlók miatt. A megszakítások miatt nem mehettünk annyit, amennyit szerettünk volna, de ennek ellenére nem volt rossz napunk – ecsetelte a finn, majd kitért arra is, hogy mi történt pontosan, amikor az autója a második tréning első felében hirtelen teljesen visszalassult. – Egy ideig le volt szabályozva a gázadás, majd egyszer csak visszajött. Ez nem nagy baj. Ha leáll az autód a pályán, az persze sosem jó, de végül a probléma magától megoldódott."
Lewis Hamilton szerint nagyon közel van egymáshoz az élmezőny, és úgy tűnik, a Mercedes szerelőire kemény éjszaka vár, hogy megfelelően elkészítsék az „ezüstnyilakat" a holnapi időmérő edzésre.
„Nem kezdtük a legegyszerűbben a hétvégét a szeles időjárás miatt – emlékezett vissza a brit. – Csak az ötödik helyen zártam a napot, de egyértelműen gyors az autónk. Lesz még némi munkánk az éjszaka folyamán, hogy javítsunk az egyensúlyon és olyan legyen az autónk, amilyennek szeretnénk. Hiszem, hogy a sebességünk megvan, csupán elő kell hoznunk a kvalifikáció előtt, mert minden tized kulcsfontosságú lesz a három legerősebb csapatnál."
A másik Mercedes-pilóta, Valtteri Bottas sem teljesen elégedett, ő is az autó egyensúlyára panaszkodott, és tart a riválisoktól.
„Van még min dolgoznunk. A három élgárda nagyon közel van egymáshoz. Nem voltam teljesen elégedett az egyensúllyal, különösen az autó hátulja miatt szenvedtem. Holnap valószínűleg melegebb lesz, vagyis stabilabbá kell tennünk a hátulját, erre kell majd különösen koncentrálnunk."
A Mercedes versenyzői mellett Max Verstappen számára is a tökéletes egyensúly megtalálása jelentett problémát, ám a fiatal Red Bull pilóta bizakodó.
„Nehéz volt a nap számomra eleinte, mert küszködtem az egyensúllyal. Sok mindenen változtattunk az autón, a második szabadedzés végére pedig már elég jónak éreztem azt. A szuperlágy gumikon jól mentünk, azonban egyszerűen képtelen voltam összerakni egy igazán gyors kört a sárga és piros zászlók miatt. Akkor hajtottam végül újra a pályára, amikor már mindenki a versenyetapokat teljesítette, de jók voltak a szektoridőim."
Holnap a harmadik szabadedzéssel folytatódik a Magyar Nagydíj hévégéje, ezt délelőtt 11 órakor kezdik.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:18.455 | átlag: 201.027 km/ó | 32 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:18.638 | 0.183 mp h. | 28 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.656 | 0.201 | 33 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.755 | 0.300 | 28 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.779 | 0.324 | 31 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:18.951 | 0.496 | 25 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:19.714 | 1.259 | 33 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:19.815 | 1.360 | 31 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:19.834 | 1.379 | 35 |
10. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:19.909 | 1.454 | 18 |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:20.126 | 1.671 | 34 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:20.266 | 1.811 | 33 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:20.577 | 2.122 | 37 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.791 | 2.336 | 31 |
15. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:20.869 | 2.414 | 22 |
16. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:21.175 | 2.720 | 12 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.345 | 2.890 | 11 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:21.504 | 3.049 | 25 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:21.559 | 3.104 | 31 |
20. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:21.722 | 3.267 | 16 |
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:18.486 | átlag: 200.947 km/ó | 31 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.720 | 0.234 mp h. | 20 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.858 | 0.372 | 31 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:19.162 | 0.676 | 27 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:19.248 | 0.762 | 30 |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:19.563 | 1.077 | 21 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:19.987 | 1.501 | 21 |
8. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:20.005 | 1.519 | 24 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:20.150 | 1.664 | 25 |
10. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:20.461 | 1.975 | 27 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:20.540 | 2.054 | 28 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:20.574 | 2.088 | 23 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:20.780 | 2.294 | 27 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:20.917 | 2.431 | 25 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.974 | 2.488 | 29 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:21.313 | 2.827 | 20 |
17. | Alfonso Celis | mexikói | Force India-Mercedes | 1:21.602 | 3.116 | 24 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:21.785 | 3.299 | 31 |
19. | Antonio Giovinazzi | olasz | Haas-Ferrari | 1:22.251 | 3.765 | 8 |
20. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:22.490 | 4.004 | 29 |