0.237: ha a V6-os turbók éráját vesszük alapul, akkor a Mercedes átlagban 0.237 ezreddel volt lassabb az időmérőkön, mint közvetlen riválisa, ennek ellenére háromból kettő pole pozíciót a németek kaparintottak meg itt az elmúlt időszakban. 2014-ben 0.173 ezreddel nyertek, egy évvel később közel 1.5 másodperccel kikaptak, míg tavaly a jobbik Red Bullt bő öt tizeddel megelőzve érték el a leggyorsabb kört a kvalifikáción.
2: Fernando Alonso és Daniel Ricciardo is kétszer érte el a versenyen futott leggyorsabb kört, miközben Kimi Räikkönen, Jenson Button, Nico Hülkenberg, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton neve mellett egyaránt egy ilyen kör szerepel.
3: a Red Bull csapata ünnepelhetett a legtöbbször a Szingapúri GP-n, egy diadallal megelőzve az egyaránt két sikerrel álló Ferrarit és Mercedest. Előbbinek jó esélye lehet felzárkózni a Vörös Bikákhoz. A fent említett három gárdán kívül még a Renault-nak és a McLarennek sikerült nyernie a városi pályán.
3: a Milton Keynes-i gárda áll a leggyorsabb kört elérő istállókat összegző sorrend élén is, megelőzve a Ferrarit (2), a Renault-t (1), a McLarent (1), a Force Indiát (1) és a Mercedest (1).
3: a világbajnoki aspiránsok egyaránt három alkalommal szerezték meg eddig a pole pozíciót az 5065 méter Marina Bay Street Circuiten. A Hamilton, Vettel duó mögött a Felipe Massa, Alonso, Nico Rosberg trió sorakozik egy-egy elsőséggel.
3: Ferrari-pilóta indulhatott a legtöbbször az első rajtkockából a Szingapúri Grand Prix-n, miközben a McLaren, a Red Bull és a Mercedes versenyzői egyaránt két elsőséget tudhatnak magukénak.
4: a Mercedes-erőforrás a lista elején áll a pole pozíciókat nézve, azonban a Ferrari csupán egyetlen győztes kvalifikációra van tőlük, így a hétvégén könnyedén kiegyenlíthetnek a németekkel. Ami a futamgyőzelmeket illeti, az erőforrásokat tekintve a Renault számít az etalonnak, a franciákat a Mercedes három, míg a Ferrari két diadallal követi a listán.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK |
10.30–12.00: 1. szabadedzés |
14.30–16.00: 2. szabadedzés |
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj |
4: Vettel a csúcstartó négy győzelemmel Szingapúrban, míg mögötte a Hamilton és Alonso tűnik fel két sikerrel, és a sort Rosberg zárja egyetlen itteni diadallal. Rajtuk kívül még senkinek sem sikerült nyernie ezen az éjszakai nagydíjon.
5: az éjszakai versenyre kilátogató közönség az eddigi kilenc alkalomból ötször láthatta azt a versenyzőt elsőként átszelni a célvonalat, aki az év végén világbajnoki címet ünnepelhetett, ez 55.55 százalékos arány.
5: a konstruktőri címek esetében is az ötös a szerencseszám, hiszen eddig öt alkalommal intette le a kockás zászló ama csapat autóját elsőként, amelyiknek a szezon végeztével majd a legtöbb bajnoki pont szerepelt a neve mellett.
6: Vettel összesen hat alkalommal ünnepelhetett a dobogón, ezzel ő a legsikeresebb ebben a tekintetben Szingapúrban. Alonso öt, Hamilton négy, Ricciardo három, Rosberg, Mark Webber, Button és Räikkönen kettő, míg Timo Glock egy alkalommal pezsgőzhetett a Grand Prix-n.
6: matematikailag még hat versenyző nyerheti meg a világbajnoki címet, ez pontosan feleannyi, mint a Belga Nagydíj után esélyes pilóták száma. A konstruktőrök tekintetében csupán három csapatnak van még számokon alapuló lehetősége: a Mercedesnek, a Ferrarinak és a Red Bullnak.
7: a pole pozíció Szingapúrban szinte felér egy győzelemmel, hiszen összesen hét alkalommal sikerült itt adott versenyzőnek ezt az elsőségét a dobogó legfelső fokára váltania, ez 77.77 százalékot jelent.
7: az eddigi kilenc villanyfényes nagydíj után hét alkalommal állt az egyéni táblázat élén az, aki a szezon végén behúzta a bajnoki címet. A két kivétel 2010 és 2012 volt, előbbi évben Webber, míg utóbbiban Alonso vezette a kiírást az idény ezen pontján, azonban mindkétszer Vettel ülhetett fel végül a sportág trónjára.
10: a hét végén rendezik meg a tizedik nagydíjat Szingapúrban, ahol eddig minden évben szerephez jutott a safety car.
15: Alonso a 15. helyről rajtolva aratott győzelmet az első éjszakai F1-es GP-n, a botrányos 2008-as futamon (Alonso korai bokszkiállása után Nelsinho Piquet szándékosan falnak ütközött, az emiatt elrendelt biztonsági autós időszakban az élmezőny kereket cserélt, így került a spanyol nyerő pozícióba), így 20. győzelme és 50. dobogója keserédesen elevenedik fel. A spanyolon kívül Vettelnek sikerült még nyernie nem az első rajtkockából indulva, még 2012-ben, amikor is a harmadik helyről kezdte meg a nagydíjat.
61: a 308.828 kilométeres versenytáv 61, egyenként 5065 méter hosszú körből tevődik össze.
155: a legtöbb pontot Vettel tette zsebre Szingapúrban, miközben idei legnagyobb ellenfele, Hamilton csak 76 ponttal gyarapodott az ott megrendezett kilenc versenyen.
215: a legtöbb konstruktőri pontot a Red Bull gyűjtötte eddig a Marina Bayben, és előnye abban az esetben sem fogyna el, amennyiben a vonatkozó listán második pozíciót elfoglaló Ferrari kettős győzelmet aratna vasárnap, miközben az osztrákok üres kézzel távoznának a nagydíjról.
816: Red Bull-versenyző 816 kilométeren át vezette a mezőnyt az éjszakai futamon, azonban a Ferrari akár már az idén átveheti az első helyet a vonatkozó listán, amennyiben Räikkönen és Vettel együttesen 21 fordulóval többször szeli át elsőként a célvonalat, mint a Ricciardo, Max Verstappen duó.
1120: Vettel 1120 kilométeren keresztül állt eddig az élen a szingapúri versenyen, mögötte Hamilton valamivel több mint feleannyi (684 km) távot tölthetett csak el az első pozícióban.
1:47.187: Ricciardo tartja a hivatalos körrekordot Szingapúrban 1:47.187-tel (ez a versenyen valaha futott leggyorsabb kör), amelyet tavaly ért el.
1:42.584: Rosberg nevéhez fűződik a legjobb, pole pozíciót érő kör, amelyet 1:42.584 perc alatt teljesített 2016-ban.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 6 | 8 | 13 | 238 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 10 | 13 | 235 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 9 | 12 | 197 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 6 | 10 | 144 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 11 | 138 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 7 | 68 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 10 | 58 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 12 | 55 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 36 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 34 |
11. | Felipe Massa | – | – | 8 | 31 |
12. | Lance Stroll | – | 1 | 4 | 24 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 6 | 24 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 11 |
15. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 10 |
16. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
17. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
18. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 435 |
2. | Ferrari | 373 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 212 |
4. | Force India-Mercedes | 113 |
5. | Williams-Mercedes | 55 |
6. | Toro Rosso-Renault | 40 |
7. | Haas-Ferrari | 35 |
8. | Renault | 34 |
9. | McLaren-Honda | 11 |
10. | Sauber-Ferrari | 5 |