Egy évvel korábban Lewis Hamilton világbajnoki reménye a Malajziai Nagydíj 41. körében ment füstbe, most pedig Sebastian Vettel volt kénytelen búcsúzni már az időmérő első szakaszában Sepangban. A Ferrari német versenyzője így szingapúri kiesését követően újabb mélyütést kapott, aki előtt óriási feladat áll vasárnap: fel kell zárkóznia. Két héttel korábban még legnagyobb ellenfele járt esőtáncot, most pedig neki lehet erre hatalmas szüksége, különben az ő reményei is végleg füstbe mehetnek.
A Ferrari egyébként mind a három szabadedzésen gyorsnak bizonyult Malajziában, miközben a Mercedes végigszenvedte az összes gyakorlást, így Sebastian Vettel előtt nagy lehetőség állhatott volna. De csak volna. Az első baljóslatú mozzanat a harmadik gyakorlás utolsó perceiben érkezett, amelynek eredményeként az olaszoknak kényszerű motorcserét kellett végezniük a német autóján az időmérő előtt. Az 5-ös rajtszámú SF70-H ezért a turbón kívül – amelyből a német már jó ideje a negyediket használja, így annak cseréjéért büntetés járt volna – minden elemből újat kapott, ami bár Vettel számára némi motorelőnyt (a hírek szerint 10 extra lóerőt) jelenthetett volna Kimi Räikkönennel szemben, azonban hosszú távon akár nagyon is rosszul érinthette volna heppenheimi bajnoki vágyát, mivel a Ferrari a továbbfejlesztett erőforrását csak Japánban, vagy az Amerikai Nagydíjon tervezte bevetni.
A Mercedes mindeközben az egész hétvégén küszködött, hátrányuk okozójaként pedig az egyik Sepangba hozott fejlesztésüket jelölték ki. Pontosan ezért versenyzőik már a harmadik gyakorláson is más-más csomaggal teszteltek, hogy minél valósabb képet kaphassanak arról, hogy pontosan mi nem működik a dívának keresztelt autójukon. Mivel az utolsó edzésen nem kaptak teljesen reprezentatív képet erről, emiatt a kvalifikációra sem változtattak a felálláson, hiszen miközben Bottas kitartott a továbbfejlesztett mellett, addig Hamilton a régi aerocsomaggal vágott neki az időmérőnek. Ilyenre egyébként még nem nagyon volt példa a Mercedes-dominancia alatt.
A Q1-es szakaszban aztán Ferrari, a Mercedes és a Red Bull kettősén kívül, akik a lágy keveréken kezdték meg a körözést, mindenki más a piros jelzésű Pirelli mellett tette le a voksát. A motorcserét követően Sebastian Vettel azonban már az első mért körét sem tudta teljesíteni. A német a második szektorban hirtelen lelassult, miközben turbóra panaszkodott, az egyetlen elemre, amelyből nem szereltek be újat az erőforrásába. Ezzel egy időben pedig Lewis Hamilton mutatta meg azt, hogy a Mercedes mire is lehet képes. Talán ezekben a percekben pecsételődött meg a világbajnoki cím sorsa. Egy ideig úgy tűnt, hogy talán Vettel felérhet még egy körre, végül azonban mégsem kockáztattak az olaszok.
SZEPTEMBER 29., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:48.962 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:31.261 |
SZEPTEMBER 30., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:31.880 |
pole: Hamilton 1:30.076, 2. Räikkönen 1:30.121 |
OKTÓBER 1., VASÁRNAP |
9.00: a verseny (56 kör, 310.408 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj |
Október 29., 20.00: Mexikói Nagydíj |
Az első szakaszban a Ferrari németje mellett így Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Pascal Wehrlein és Marcus Ericsson esett ki. A Toro Rossóban Danyiil Kvjat helyét megkapó Pierre Gasly eközben remek kört teljesítve a nyolcadik pozícióban biztosította be Q2-es helyét.
A második etapban az egyetlen még versenyben lévő Ferrarit vezető Kimi Räikkönen állt azonnal az élre, akit öt ezredes lemaradásban a szülinapos Max Verstappen követett. A holland csapattársa Daniel Ricciardo csak az ötödik legjobb időt tudta megfutni, miközben a Red Bull szendvicsben a két Mercedes kapott helyet. A németek azonban újabb körre szánták el magukat, a szakaszt így végül Valtteri Bottas zárta az élen egy remek kört futva, csapattársa az utolsó szektorban rontott, vagyis idején nem javítva azokon a gumikon kell holnap elrajtolnia, amelyeken az első gyors körét érte el.
A Q2-ben Felipe Massa, Jolyon Palmer, Carlos Sainz és Pierre Gasly esett ki, miközben mindkét McLaren-Hondának sikerült továbbjutnia a harmadik etapba! A wokingiak Szingapúr után így újabb erős hétvégét teljesítenek eddig Malajziában.
A harmadik szakaszban Lewis Hamilton mintha a varázsgomb továbbfejlesztett változatát nyomta volna be 1:30.076-os kört repesztett, miközben csapattársa bő öt tizedet kapva csak az ötödik helyen állt az első gyors köröket követően. A két Mercedes között Räikkönen, Ricciardo és Versetappen sorakozott, míg az élcsapatok mögött a Force India és McLaren-Honda párosa ért be, megelőzve a tizedik Hülkenberget. Így ebben a felállásban rugaszkodtak neki a versenyzők az utolsó perceknek.
A pozíciócsere csak a két Red Bull között történt az első öt helyen, így Lewis Hamilton pályafutása során a hetvenedik alkalommal indulhat a pole pozícióból, miközben ötödszörre szerzett elsőséget Sepangban, amelynek köszönhetően Michael Schumacherrel is kiegyenlített.
Ocon végül a hatodik lett, akit Vandoorne, Hülkenberg, Pérez és Alonso követ az első tízesben.
Folytatás közép-európai idő szerint holnap reggel kilenc órakor a versennyel!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.076 | átlag: 221.532 km/ó |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:30.121 | 0.045 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:30.541 | 0.465 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:30.595 | 0.519 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:30.758 | 0.682 |
6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:31.478 | 1.402 |
7. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:31.582 | 1.506 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:31.607 | 1.531 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:31.658 | 1.582 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:31.704 | 1.628 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:32.034 | 1.231 |
12. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:32.100 | 1.297 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:32.307 | 1.504 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:32.402 | 1.599 |
15. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1:32.558 | 1.755 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:33.308 | 1.703 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:33.434 | 1.829 |
18. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:33.483 | 1.878 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:33.970 | 2.365 |
20. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | idő nélkül |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:31.605 | 1. | Bottas | 1:30.803 |
2. | Verstappen | 1:31.920 | 2. | Räikkönen | 1:30.926 |
3. | Bottas | 1:32.254 | 3. | Verstappen | 1:30.931 |
4. | Räikkönen | 1:32.259 | 4. | Hamilton | 1:30.977 |
5. | Massa | 1:32.267 | 5. | Ricciardo | 1:31.061 |
6. | Ricciardo | 1:32.416 | 6. | Pérez | 1:31.484 |
7. | Ocon | 1:32.527 | 7. | Ocon | 1:31.651 |
8. | Gasly | 1:32.547 | 8. | Hülkenberg | 1:31.778 |
9. | Palmer | 1:32.576 | 9. | Vandoorne | 1:31.848 |
10. | Hülkenberg | 1:32.586 | 10. | Alonso | 1:32.010 |
11. | Sainz | 1:32.650 | 11. | Massa | 1:32.034 |
12. | Pérez | 1:32.768 | 12. | Palmer | 1:32.100 |
13. | Vandoorne | 1:32.838 | 13. | Stroll | 1:32.307 |
14. | Stroll | 1:33.000 | 14. | Sainz | 1:32.402 |
15. | Alonso | 1:33.049 | 15. | Gasly | 1:32.558 |
16. | Grosjean | 1:33.308 | |||
17. | Magnussen | 1:33.434 | |||
18. | Wehrlein | 1:33.483 | |||
19. | Ericsson | 1:33.970 | |||
20. | Vettel | idő nélkül |
PERCRŐL PERCRE