Legutóbb 2016-ban rukkolt elő a Pirelli új gumikeverékkel, amikor bemutatta eddigi leglágyabb keverékek, az ultralágyat. Az új abroncsot először Monacóban próbálhatták ki a versenyzők éles körülmények között, a követező szezontól viszont érkezik egy ennél is gyorsabb, ám rövidebb élettartamú keverék, a hiperlágy. Pirelli új gumikeverékkel, amikor bemutatta eddigi leglágyabb keverékek, az ultralágyat. Az új abroncsot először Monacóban próbálhatták ki a versenyzők éles körülmények között, a követező szezontól viszont érkezik egy ennél is gyorsabb, ám rövidebb élettartamú keverék, a hiperlágy.
A névválasztás mellesleg úgy született meg, hogy a Pirelli elindított egy internetes szavazást, melyben a rajongók három lehetséges név közül választhattak. A hiperlágy elnevezés elsöprő győzelmet aratott, a szavazók 62 százaléka voksolt erre a névre. Az új keverék színe egyébként rózsaszín lesz.
Új változatot vezetnek be a keménységi skála másik végletén is, így 2018-tól az eddigi kemény keverék helyett a szuperkemény lesz a legszilárdabb abroncs, melyet narancssárga jelöléséről lehet felismerni. Eddig a kemény keveréké volt ez a szín, ám annak jelölése kékre változik a módosítások miatt. Azt is meg kell azonban jegyezni, hogy az összes abroncs összetételen változtat a Pirelli, így mindegyik puhább lesz az adott típusra eddig jellemzőnél.
A nedves körülmények közé való gumiknál nem lesz változás, ám a Pirelli szerint a későbbiekben erre is sor kerülhet. Az új abroncsokkal először a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj utáni kétnapos teszten (kedd és szerda) gurulhatnak pályára a csapatok, vélhetően mind a tíz istálló részt vesz ezen a teszten.
A 2018-as gumikeverékek: