Nemrégiben ismertette a Pirelli a két új gumikeverékét, a hiperlágyat és a szuperkeményet – ezek a 2018-as szezonban fognak debütálni. Azonban az utóbbi bevetésének indokoltságáról megoszlanak a vélemények, mivel az eddigi legkeményebb keveréket 2017-ben csak a Spanyol Nagydíjon vetették be. Nemrégiben ismertette a Pirelli a két új gumikeverékét, a hiperlágyat és a szuperkeményet – ezek a 2018-as szezonban fognak debütálni. Azonban az utóbbi bevetésének indokoltságáról megoszlanak a vélemények, mivel az eddigi legkeményebb keveréket 2017-ben csak a Spanyol Nagydíjon vetették be.
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója szerint is elképzelhető, hogy nem sokszor láthatjuk a szuperkemény abroncsokat az autókon, ám a gumiszállító vállalja ennek kockázatát.
„Elfogadjuk, ha akár soha nem kerül használatba a szuperkemény keverék – mondta Isola. – Számunkra viszont még mindig nehéz megbecsülni, milyen gyorsak lesznek az új autók, néhány kanyarban pedig egyszerűen kritikus lehet a helyzet."
„A kemény keverék jó azokra a pályákra, amelyek komolyan igénybe veszik a gumikat, de az új szabályok miatt kellett még egy keveréket hozzáadnunk a kínálatunkhoz. Jobb biztosra menni, mint utólag sajnálkozni" – indokolta a döntést a sportigazgató.