Már mindenki Melbourne-ben van, ám nem feltétlenül az Albert Parkban, ahol viszont máris beindult az élet.
Általában csütörtökön a médianappal kezdődik egy Formula–1-es versenyhétvége, ám mivel az Ausztrál Nagydíj az első a sosem látott méretű, idén már 21 versenyes naptárban, itt kicsit más a helyzet. Ezúttal már szerda délutánra is jutott esemény az aszfaltra is, és nemcsak az új, 318 km/órás csúcssebességre képes safety car sárrázása: a helyi vezetőséggel együtt felvonult Sir Jackie Stewart, Mark Webber és Paul Stoddart is, hogy átkeresztelje a célegyenest. Ezt a szakaszt immár Ron Walker-egyenesnek hívják: a névadó a helyi F1-es futam atyja. Bernie Ecclestone emlékezése szerint csakis neki köszönhető, hogy 1996-ra Adelaide-ből Melbourne-be és a naptár végéről az elejére került az Ausztrál GP.
Walker a kezdetektől a verseny elnökeként funkcionált, még akkor is, amikor 2012-ben közölték vele, hogy hat hónapja sincs hátra az ausztrál népbetegség, a bőrrák miatt – kigyógyult belőle, továbbra is vezette a Victoria állam nagyszabású sporteseményeit felügyelő hivatalt, és 78 évesen hunyt el idén januárban. Ám a szelleme most is jelen lesz, mert az ünnepségen felesége és fia leleplezte a nevét viselő feliratokat a célegyenes két oldalán.
A ceremónia mellett a szokásos film pörgött a pályán. Mindenütt az utolsó simításokat végezték, az FIA például egy harmadik DRS-sávot is kijelölt a több előzés reményében, az alsóbb kategóriák autói közül néhányat bepöffentettek, egyébként meg jöttek-mentek a munkagépek, melósok gereblyézték a mű faforgácsot a környezet természetesebbé alakításáért, ugyanezért rakosgatták mások a muskátlikat, a szurkolói zónában a leendő hangulatért szegecselték a sörpadokat és újrafestették a Melbourne-feliratot a paddock bejáratnál.
A boxutca mögötti sáv amúgy olyan hangulatot árasztott, mint az iskola a szünidő utáni első napokban: boldog-boldogtalan üdvözölte és ölelgette egymást, egyik csapat szerelője a másikét, csapattag az újságírót, szervező a sztárvendéget – aztán hogy két-három nap múlva, az eredmények alakulása nyomán miként változik a helyzet, az még kérdéses...
Mindenesetre az istállók készültek csendben, az illetékesek rakosgatták a Pirelli több és új keverékű abroncsait, belakták a garázsokat, a pilóták meg teljesítették az utolsó reklámfeladataikat. A hazai versenyére hangoló Daniel Ricciardo például Max Verstappennel együtt a graffitizést nem barbárságnak, hanem „utcaművészetnek" tekintő Melbourne belvárosában festékszórózott két odakészített Aston Martin DB11-est.
„Megerősítettem, hogy nem vagyok egy nagy művész, de igyekeztem – mondta a művéről Ricciardo, akitől nem kevesebbet várnak a helyiek, mint hogy első ausztrálként nyerje meg az Ausztrál Nagydíjat... – Nagyszerű lenne győzni: ha esetleg eddig nem keltettük fel a többi csapat aggodalmát, ezzel biztosan megtennénk. Ha jól szerepelnénk, az egyfajta üzenet lenne, hogy igenis a vébécímért fogunk harcolni. Jó lenne jól kezdeni."
Esteban Ocon és Sergio Pérez az Australian Open helyszínén ütögetett a felkötött kezű, visszavonult ausztrál teniszezővel, Sam Groth-tal, a mercedeses Valtteri Bottas napok óta a vidéken kerékpározik akklimatizáció gyanánt, néhányan, így a Sauber kompániája viszont már a nyomvonalat sétálta körbe az Albert Parkban, míg a címvédő Lewis Hamilton, illetve a ferraris Sebastian Vettel egyaránt arra edz, hogy nekifusson az ötödik vb-címének.
Persze nem lábon, hanem négy keréken.