PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.999 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.482 |
SZOMBAT |
05.00–06.00: 3. szabadedzés |
08.00–09.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
08.10: a verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Egy versenyző tavaly még mindegyik motorelemből négyet használhatott fel, amit 20 Grand Prix-ra kellett beosztania. A 2018-as, rekordhosszú kiírásban azonban már csak három (V6-os belső égésű motor, turbó, hőenergia-átalakító), illetve bizonyos komponensekből csupán kettő (mozgásienergia-átalakító, energiatároló, motorvezérlő) áll mindegyik pilóta rendelkezésére.
Most, az idény harmadik versenyhétvégéjén már három pilóta is elérte a maximálisan használható mennyiséget.
Valtteri Bottas még a szezonnyitó, melbourne-i nagydíjon törte össze az autóját az időmérő harmadik szakaszában, és az esetet követően a W09-ben cserélni kellett az energiatárolót és a motorvezérlőt is. A finn ezekből az elemekből már csak hátrasorolással együtt kaphat újakat.
Vele megegyező helyzetben van Kevin Magnussen, de a vb-éllovas Sebastian Vettelt és Daniel Ricciardót is fenyegeti a büntetés veszélye. Előbbi Ferrarijába a Bahreini Nagydíj harmadik edzése után kellett új motorvezérlőt építeni, míg az ausztrál négykerekűjébe a Kínai GP előtt szerelték be második energiatárolót.
Ricciardo Sanghajban elmondta, 90 százalékban biztos abban, hogy legalább egyszer hátra fogják sorolni az idény előrehaladtával.
„A második energiatárolót használom, ha még egyszer cserélünk, akkor büntetést fogok kapni. Kettőt kellene beosztani egy évre, mi egy versenyre egyet használtunk eddig, szóval nagyon úgy tűnik, hogy szankciót fogok kapni. Remélem, erre még bőven várni kell, viszont kilencven százalék, hogy nem fogjuk kihúzni eggyel.”
„Inkább csalódott vagyok, mintsem frusztrált, ahhoz túl korán van még, hogy az legyek” – osztotta meg az érzéseit a Red Bull pilótája.
Bár a Toro Rosso versenyzőinek autójában is cserélni kellett több komponenst, a Honda-erőforrást használó Pierre Gasly és Brendon Hartley még kaphat hátrasorolás nélkül új egységeket. A francia V6-os belső égésű motorból, a turbóból és a hőenergia-átalakítóból, míg az új-zélandi az utóbbi kettőből használja a második komponenst, amiből összesen három áll a mezőny minden tagjának a rendelkezésére.