Legutóbb 2014-ben esett át nagy változásokon a Formula–1, hiszen többek között akkor vezették be a a V8-as motorok helyét átvevő V6-os hibrideket. A Mercedes dominanciája azóta töretlen, és az újabb, átfogó reformra egészen a 2021-es szezonig kell várni.
PÉNTEK |
13.00–14.30: 1. szabadedzés |
17.00–18.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
14.00–15.00: 3. szabadedzés |
17.00–18.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
17.10: a verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
A csütörtöki médianapon több pilóta is megosztotta az álláspontját a „száguldó cirkusz" jövőjét érintő kérdésekkel kapcsolatban.
Kevin Magnussen meglátása szerint a versenyzők önzőek, így nem fontos kikérni a véleményüket. Bár ehhez hasonlón gondolkozik Max Verstappen is, mégsem érzi úgy, hogy felesleges lenne megkérdezni őket.
„A pilóták mindig a saját érdekeiket akarják érvényre juttatni. A Mercedes szíve szerint nem változtatna semmin. A többi csapat persze nagyon is ellentétesen látja ezt. Sok a politika, eléggé bonyolult a helyzet. Bizonyos szinten meg kell hallgatni a versenyzőket és a csapatokat, azonban teljesen nem lenne szabad az ő véleményükre hagyatkozni, hiszen mindenki saját magát tartja szem előtt."
„Ennek ellenére eléggé egyértelmű, hogy az előzések problémáját minél hamarabb meg kell oldani, mivel most egyáltalán nem izgalmas a show. Ha az időmérő nem az elképzeléseid szerint alakul, akkor vége is a történetnek, a versenyed a vonatozásról és a spórolásról fog szólni."
Verstappen szerint a legnagyobb gondot jelenleg a felhasználható motorkomponensek száma jelenti.
„Három motor egy szezonra... Szerintem a szurkolók nem szeretik azt hallani, amikor arra kérnek minket, hogy vigyázzunk a motorunkra vagy lassítsunk. Egy futamnak arról kéne szólnia, hogy mindenki tövig nyomja a gázt, és nem arról, hogy azon aggódik, hogyha nem spórol az egységekkel, akkor nem fogja büntetés nélkül kihúzni az idényt."
Sergio Pérez, a Force India mexikói versenyzője viszont Magnussennel és Verstappennel ellentétben fontosnak tartja, hogy kikérjék a véleményüket.
„Most a Liberty Media kezében van a Formula–1 jövője, és érdeklődve várom a terveket. Tudjuk, hogy az elmúlt időszakban nem a legjobb show-t nyújtottuk, miközben egyre többen távolodtak el a sporttól."
„Úgy vélem, hogy a GPDA (a Formula–1-es pilóták érdekvédelmi szervezete – a szerk.) még sosem volt ennyire egységes, szóval remélem, hogy hallathatjuk a hangunkat, és együttesen kiállunk az elképzeléseink mellett. Határozottan a legjobbat akarjuk a sportágunknak. Együtt akarunk dolgozni a Liberty Mediával, hogy közelebb hozhassuk az F1-et a rajongókhoz."
A bajnoki címvédő, Lewis Hamilton eközben még az évente körülbelül 60 millió dollárt hozó szerződésének aláírásával is vár. Előbb meg akarja tudni, hogy milyen irányba kíván haladni a sport.
„Mindig érdemes kivárni, hogy tudd, mire számíthatsz az F1 jövőjével kapcsolatban. Nyilvánvalóan lehet, hogy ez hatással lesz arra, hogy még hány évre kötelezem el magamat."
Kimi Räikkönent ezzel szemben egyáltalán nem érdekli, hogy mit tervez az új vezetőség.
„Ez nem a mi döntésünk, csakis rajtuk múlik. Terveket készítenek, és a saját belátásuk szerint nyilvánvalóan korrekt döntéseket próbálnak hozni Nem tudom, hogy mit akarnak, de nem is érdekel, majd meglátjuk, hogy mit mondanak. Különben is, ez még eléggé messze van. Kétlem, hogy akkor még itt leszek, szóval magasról teszek az egészre."