A Williams nehéz helyzetben van (Fotó: AFP) |
Lance Stroll egy évvel ezelőtt első F1-es pontjait szerezte a Kanadai Nagydíjon, idén azonban még az első kört sem fejezte be, miután Brendon Hartley-val ütközött. Csapattársát, Szergej Szirotkint eközben a 17. helyen intette le a kockás zászló, abban a pozícióban, amelyet az induláskor is elfoglalt a rajtrácson, a Williams így szezonbeli hatodik versenyét zárta pont nélkül a hétből.
PÉNTEK |
1. szabadedzés:1. Verstappen 1:13.302 |
2. szabadedzés:1. Verstappen 1:12.198 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés:1. Verstappen 1:11.599 |
időmérő edzés:1. Vettel 1:10.766 |
VASÁRNAP |
Verseny: 1. Vettel, 2. Bottas, 3. Verstappen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 24.,16.10:Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10:Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj |
A grove-i alakulat egyedül Azerbajdzsánban végzett a legjobb tízben, méghozzá Stroll révén, aki 2017-ben még dobogót ünnepelhetett a pályán. Paddy Lowe, a gárda technikai igazgatója is elismerte, messze nem tartanak ott, ahol kellene, a Circuit Gilles Villeneuve-ön például kiábrándító volt a teljesítményük.
„Csalódást keltő eredmény volt, főleg Lance rajongói szempontjából, akik kijöttek szurkolni a hazai nagydíjára” – kezdte Lowe, majd a megosztott stratégiára is kitért.
„A futamra különböző taktikával készültünk, míg Lance az ultralágyon, addig Szergej a szuperlágyon rajtolt. Mindkét autó jó startot vett, és azonnal több pozíciót is tudott javítani. Sajnos, Lance aztán incidensbe keveredett az ötös kanyarban Hartley-val, ami korán véget vetett a versenyének. Ami Szergejt illeti, mivel a keményebb gumit nehezebb volt felmelegíteni, ezért a biztonsági autós szakasz után elvesztette az indulásnál nyert helyeket.”
„Ezt követően arra törekedett, hogy megtartsa a pozícióját Ericsson és Vandoorne előtt, mígnem egy korai kerékcsere mellett döntöttünk. Arra számítottunk, hogy ez előnybe hoz minket, azonban a lágyabb abroncsok lassabbnak tűntek” – összegezte a montreali vasárnapot, és az idei teljesítményüket sem hagyta szó nélkül.
„Tisztában vagyunk vele, hogy nem tartunk ott, ahol kellene. Még rengeteg munka vár ránk, és nagyon keményen is dolgozunk a színfalak mögött, hogy a lehető legerősebben térjünk vissza, méghozzá minél hamarabb.”
A angol szakember mellett Szirotkin sem elégedett a versenygépe tempójával, miközben a stratégia is megnehezítette a dolgát.
„Eléggé nehéz futam volt, főleg az indulásnál szenvedtem, hiszen a körülöttem levők közül egyedül én voltam a keményebb keveréken. Ennek ellenére sikerült némileg előrelépnem, a safety car mögött azonban nem tudtam a megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat, így lehetetlenné vált az, hogy megtartsam a pozíciómat. A miénk volt a leglassabb autó, és a legjobbunkat kellett ahhoz nyújtanunk, hogy egyáltalán meglássuk a kockás zászlót, hiszen több problémánk is volt” – foglalta össze a versenyét, majd csalódott megállapítást tett.
„Legyünk őszinték, jelenleg egyszerűen ennyire vagyunk képesek.”
Sok szakértő úgy véli, itt lenne az ideje, hogy az istálló a következő szezonra koncentráljon, azonban az alakulat vezetője, Claire Williams ragaszkodik ahhoz, hogy tovább folytassák az idei küzdelmet.
„Rendbe kell hoznunk az autót. Nem adjuk fel, nem adhatjuk fel, akkor a szponzoraink is ezt tennék, és ezt nem engedhetjük meg magunknak. A mostani konstrukción kell javítanunk, hogy jövőre előre tudjunk lépni, mivel ez lesz a következő évi gép alapja” – emelte ki, és Lowe személye is szóba került.
„Paddy nagyszerű dolgokat vitt már véghez, és nekünk bíznunk kell benne és a csapatban, abban, hogy kemény munkával valahogyan kimászunk a gödörből.”
A Williams hét GP-t követően az utolsó, 10. helyet foglalja el a konstruktőri bajnokságban, miközben kereken száz ponttal gyűjtött össze kevesebbet, mint három évvel ezelőtt ugyanennyi verseny alatt.