F1: Vettel megvizsgálná a Mercedest; belső vita a Red Bullnál

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.06.30. 22:15
null
A Red Bull versenyzői nem értették meg egymást teljesen az időmérőn (Fotó: AFP)
Valtteri Bottas indulhat a pole pozícióból az Osztrák Nagydíjon, miután mindenkinél jobb teljesítményt nyújtott a kvalifikáció harmadik szakaszában. Sebastian Vettelt büntetéssel sújtják, így csak a hatodik helyről rajtolhat, de tudja, miben kell fejlődnie a Ferrarinak ahhoz, hogy közelebb kerüljön a Mercedeshez. Max Verstappen és Daniel Ricciardo eközben azon vitázik, kinek kellett volna szélárnyékkal segítenie a másikat.

 

Első rajtelsőségét szerezte meg a 2018-as szezonban Valtteri Bottas. A Mercedes versenyzője végig közel volt csapattársához, Lewis Hamiltonhoz a hétvégén, majd a Q3-at egy nagyszerű körrel nyitotta. Az idején később tovább tudott javítani, és végül 0.019 másodperccel a brit előtt végzett. Bottas a jó kezdést tartja meghatározónak a kvalifikáció harmadik szakaszában.

„Az első köröm segített, mert a másodikban építhettem rá, így pedig javíthattam kicsit – mondta a finn pilóta. – Mindig nehéz megmondani, hogy mennyire, de az a második köröm nagyban hasonlított az elsőre. Egész hétvégén fejlődtünk a beállításokat illetően. Vannak új elemek az autónkon, és azon dolgoztunk, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt ezekkel; ez sikerült, így jónak éreztem az autót. Az utolsó köröm előtt tudtam, hogy még találhatok nagyjából egy tizedmásodpercet, és ez is sikerült. Erre volt szükségem igazán."

Bár a két Mercedes-pilóta közül Lewis Hamiltonnak ment eddig jobban Ausztriában, a pole-ról végül lemaradt. A négyszeres világbajnok ugyanis rontott a Q3 elején, és bár utána újra próbálkozhatott, nem sikerült a csapattársánál jobb kört teljesítenie, ezért meg kell elégednie a második rajthellyel.

„Az időmérő végén hibáztam az első körömön – ismerte el a brit. – Az segít, ha az első köröd jól sikerül, mert utána megpróbálhatsz még javítani azon. A következő viszont jól ment, és nyilván közel voltunk egymáshoz Valtterivel, ennek pedig örülök, hiszen ez még mindig az első két helyet jelenti a csapat számára. Gratulálok Valtterinek, remek munkát végzett, és megérdemelte a pole-t. Viszonylag jól megy ez a hétvége, az időmérőn végig jó volt a tempónk. Mindannyian nagyon közel voltunk egymáshoz."

31. OSZTRÁK NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.839
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.579
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:04.070
időmérő edzés: 1. Bottas 1:03.130
VASÁRNAP
15.10: a verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj
Július 22., 15.10:Német Nagydíj
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj

A két Mercedes mögül Sebastian Vettel indulhatott volna vasárnap, áma Ferrari versenyzőjét megbüntették,amiért a Q2 végén feltartotta Carlos Sainz Jr.-t, ezért csak a hatodik pozícióból startolhat. A német az időmérőt követően elmondta, hol veszítik a legtöbbet az utóbbi időben nagyszerű formában lévő Mercedeshez képest, és hozzátette: jobban szemügyre kell venniük azokat a fejlesztéseket, amelyekkel a riválisuk érkezett Spielbergbe.

„Közel vagyunk, és nincs sok kanyar, ám abból, amit eddig láttunk, úgy tűnik, az egyes szektorban veszítünk egy keveset, a hármasban pedig többet – vélekedik a négyszeres világbajnok. – Nagyon gyors és versenyképes a Mercedes. A dombra felmenet képes több tempót felvinni, azt hiszem, hogy mi itt veszítjük a legtöbbet. Állandó kihívásban állunk. Az előző két időmérőn a Mercedesnél volt az előny, de fordíthatunk ezen. Jobban meg kell vizsgálnunk a helyzetünket, hiszen mindig van mit tanulni abból, hogy mások mit tesznek az autóikra. Ez nemcsak a Mercedesre igaz, hanem a többi istállóra is."

Csapattársa büntetése miatt a harmadik helyről, közvetlenül a két Mercedes mögül rajtolhat Kimi Räikkönen. A Ferrari finnje összességében elégedett a szombati nappal, és reméli, hogy a Red Bull Ringen az idei szezonra kialakított harmadik DRS-zóna segít az előzések számának növekedésében.

„Ez az eredmény nyilván nem ideális, de azért elmegy – mondta Räikkönen. – Kiegyensúlyozott nap volt, az utolsó néhány kanyarban küzdöttem kicsit az alulkormányzottsággal, és azzal, hogy megfelelő tempót vigyek be a kanyarokba. Ezt leszámítva viszont jó nap volt. Persze mindig van min javítani, és mindig lehetsz gyorsabb. Ma minden tőlünk telhetőt megtettünk, ám ez sem volt elég. Más gumikon rajtolunk holnap, mint az ellenfeleink, szóval érdekes lesz látni, hogy sül el a dolog. Ez a pálya igencsak különleges, nagyon rövid egy kör, így arra számítunk, hogy közel leszünk egymáshoz. Ami az előzéseket illeti, a plusz DRS-zónával könnyebb dolgunk lehet. Reménykedjünk abban, hogy vasárnap erősebb napot zárhatunk."

Feszült jelenettel ért véget az időmérő a Red Bull párosa számára. A problémát az okozta, hogy Daniel Ricciardo szerette volna, ha Max Verstappen szélárnyékkal segíti őt, a holland viszont azért utasította el a segítségnyújtást, mert elmondása szerint ezen a hétvégén pont az ausztrálnak kellett volna ily módon támogatnia a csapattársát.

„Az adott hétvége előtt mindig megbeszéljük, ki megy ilyenkor elöl, így most ő volt soron, mert a Paul Ricard-on én voltam elöl – vázolta fel a helyzetet a holland. – Az előző hétvégén minden alkalommal én mentem elöl, ehhez kellett volna alkalmazkodnunk itt. Természetesen a lehető legjobban kell zárnunk az időmérőt, és hasznot húznunk ebből a taktikából. Ha azt mondják neked, hogy az egész időmérőn neked kell elöl autóznod, akkor ezt kell tenned. Én is ezt csináltam a Paul Ricard-on, így nyilván Daniel következett ezen a pályán."

Úgy néz ki, Daniel Ricciardo nem ért egyet a Red Bull rendszerével, szerinte ugyanis Verstappen is segíthette volna őt az időmérőn. Az ausztrál igazságosabb döntést várt volna a csapatától.

„Nem örülök ennek, lehettünk volna igazságosabbak is – mondta a végül csak a hetedik helyen záró Ricciardo. – Három körünk volt, és végig nekem kellett segítenem, szóval úgy gondolom, hogy ha mindketten segítettük volna a másikat egyszer-egyszer, az igazságosabb lett volna. Most viszont nem vagyok túl boldog. Dönthettünk volna igazságosabban is."

OSZTRÁK NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1.Valtteri BottasfinnMercedes1:03.130átlag: 246.234 km/ó
2.Lewis HamiltonbritMercedes1:03.1490.019 mp h.
3.Sebastian Vettel*németFerrari1:03.4640.334
4.Kimi RäikkönenfinnFerrari1:03.6600.530
5.Max VerstappenhollandRed Bull-TAG Heuer1:03.8400.710
6.Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari1:03.8920.762
7.Daniel RicciardoausztrálRed Bull-TAG Heuer1:03.9960.866
8.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari1:04.0510.921
9.Carlos Sainz Jr.spanyolRenault1:04.7251.595
10.Nico HülkenbergnémetRenault1:05.0191.889
11.Esteban OconfranciaForce India-Mercedes1:04.845 
12.Pierre GaslyfranciaToro Rosso-Honda1:04.874 
13.Fernando AlonsospanyolMcLaren-Renault1:05.058 
14.Lance StrollkanadaiWilliams-Mercedes1:05.286 
15.Stoffel VandoornebelgaMcLaren-Renault1:05.271 
16.Sergio PérezmexikóiForce India-Mercedes1:05.279 
17.Szergej SzirotkinoroszWilliams-Mercedes1:05.322 
18.
Charles Leclerc**
monacói
Sauber-Ferrari
1:04.979
 
19.Brendon Hartleyúj-zélandiToro Rosso-Honda1:05.366 
20.Marcus EricssonsvédSauber-Ferrari1:05.479 
* három rajthelyes büntetés feltartásért; **öt rajthelyes büntetés váltócseréért
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ2. SZAKASZ
1.Hamilton1:04.0801.Vettel1:03.544
2.Bottas1:04.1752.Hamilton1:03.577
3.Räikkönen1:04.2343.Bottas1:03.756
4.Grosjean1:04.2424.Räikkönen1:03.975
5.Verstappen1:04.2735.Verstappen1:04.001
6.Vettel1:04.3476.Grosjean1:04.059
7.Magnussen1:04.4607.Magnussen1:04.291
8.Ricciardo1:04.7238.Ricciardo1:04.403
9.Hülkenberg1:04.8649.Sainz1:04.561
10.Sainz1:04.94810.Hülkenberg1:04.676
11.Alonso1:04.96511.Ocon1:04.845
12.Leclerc1:04.96712.Gasly1:04.874
13.Gasly1:05.01113.Leclerc1:04.979
14.Ocon1:05.14814.Alonso1:05.058
15.Stroll1:05.26415.Stroll1:05.286
16.Vandoorne1:05.271
17.Pérez1:05.279
18.Szirotkin1:05.322
19.Hartley1:05.366
20.Ericsson1:05.479
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik