Első rajtelsőségét szerezte meg a 2018-as szezonban Valtteri Bottas. A Mercedes versenyzője végig közel volt csapattársához, Lewis Hamiltonhoz a hétvégén, majd a Q3-at egy nagyszerű körrel nyitotta. Az idején később tovább tudott javítani, és végül 0.019 másodperccel a brit előtt végzett. Bottas a jó kezdést tartja meghatározónak a kvalifikáció harmadik szakaszában.
„Az első köröm segített, mert a másodikban építhettem rá, így pedig javíthattam kicsit – mondta a finn pilóta. – Mindig nehéz megmondani, hogy mennyire, de az a második köröm nagyban hasonlított az elsőre. Egész hétvégén fejlődtünk a beállításokat illetően. Vannak új elemek az autónkon, és azon dolgoztunk, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt ezekkel; ez sikerült, így jónak éreztem az autót. Az utolsó köröm előtt tudtam, hogy még találhatok nagyjából egy tizedmásodpercet, és ez is sikerült. Erre volt szükségem igazán."
Bár a két Mercedes-pilóta közül Lewis Hamiltonnak ment eddig jobban Ausztriában, a pole-ról végül lemaradt. A négyszeres világbajnok ugyanis rontott a Q3 elején, és bár utána újra próbálkozhatott, nem sikerült a csapattársánál jobb kört teljesítenie, ezért meg kell elégednie a második rajthellyel.
„Az időmérő végén hibáztam az első körömön – ismerte el a brit. – Az segít, ha az első köröd jól sikerül, mert utána megpróbálhatsz még javítani azon. A következő viszont jól ment, és nyilván közel voltunk egymáshoz Valtterivel, ennek pedig örülök, hiszen ez még mindig az első két helyet jelenti a csapat számára. Gratulálok Valtterinek, remek munkát végzett, és megérdemelte a pole-t. Viszonylag jól megy ez a hétvége, az időmérőn végig jó volt a tempónk. Mindannyian nagyon közel voltunk egymáshoz."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.839 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.579 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:04.070 |
időmérő edzés: 1. Bottas 1:03.130 |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj |
Július 22., 15.10:Német Nagydíj |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
A két Mercedes mögül Sebastian Vettel indulhatott volna vasárnap, áma Ferrari versenyzőjét megbüntették,amiért a Q2 végén feltartotta Carlos Sainz Jr.-t, ezért csak a hatodik pozícióból startolhat. A német az időmérőt követően elmondta, hol veszítik a legtöbbet az utóbbi időben nagyszerű formában lévő Mercedeshez képest, és hozzátette: jobban szemügyre kell venniük azokat a fejlesztéseket, amelyekkel a riválisuk érkezett Spielbergbe.
„Közel vagyunk, és nincs sok kanyar, ám abból, amit eddig láttunk, úgy tűnik, az egyes szektorban veszítünk egy keveset, a hármasban pedig többet – vélekedik a négyszeres világbajnok. – Nagyon gyors és versenyképes a Mercedes. A dombra felmenet képes több tempót felvinni, azt hiszem, hogy mi itt veszítjük a legtöbbet. Állandó kihívásban állunk. Az előző két időmérőn a Mercedesnél volt az előny, de fordíthatunk ezen. Jobban meg kell vizsgálnunk a helyzetünket, hiszen mindig van mit tanulni abból, hogy mások mit tesznek az autóikra. Ez nemcsak a Mercedesre igaz, hanem a többi istállóra is."
Csapattársa büntetése miatt a harmadik helyről, közvetlenül a két Mercedes mögül rajtolhat Kimi Räikkönen. A Ferrari finnje összességében elégedett a szombati nappal, és reméli, hogy a Red Bull Ringen az idei szezonra kialakított harmadik DRS-zóna segít az előzések számának növekedésében.
„Ez az eredmény nyilván nem ideális, de azért elmegy – mondta Räikkönen. – Kiegyensúlyozott nap volt, az utolsó néhány kanyarban küzdöttem kicsit az alulkormányzottsággal, és azzal, hogy megfelelő tempót vigyek be a kanyarokba. Ezt leszámítva viszont jó nap volt. Persze mindig van min javítani, és mindig lehetsz gyorsabb. Ma minden tőlünk telhetőt megtettünk, ám ez sem volt elég. Más gumikon rajtolunk holnap, mint az ellenfeleink, szóval érdekes lesz látni, hogy sül el a dolog. Ez a pálya igencsak különleges, nagyon rövid egy kör, így arra számítunk, hogy közel leszünk egymáshoz. Ami az előzéseket illeti, a plusz DRS-zónával könnyebb dolgunk lehet. Reménykedjünk abban, hogy vasárnap erősebb napot zárhatunk."
Feszült jelenettel ért véget az időmérő a Red Bull párosa számára. A problémát az okozta, hogy Daniel Ricciardo szerette volna, ha Max Verstappen szélárnyékkal segíti őt, a holland viszont azért utasította el a segítségnyújtást, mert elmondása szerint ezen a hétvégén pont az ausztrálnak kellett volna ily módon támogatnia a csapattársát.
„Az adott hétvége előtt mindig megbeszéljük, ki megy ilyenkor elöl, így most ő volt soron, mert a Paul Ricard-on én voltam elöl – vázolta fel a helyzetet a holland. – Az előző hétvégén minden alkalommal én mentem elöl, ehhez kellett volna alkalmazkodnunk itt. Természetesen a lehető legjobban kell zárnunk az időmérőt, és hasznot húznunk ebből a taktikából. Ha azt mondják neked, hogy az egész időmérőn neked kell elöl autóznod, akkor ezt kell tenned. Én is ezt csináltam a Paul Ricard-on, így nyilván Daniel következett ezen a pályán."
Úgy néz ki, Daniel Ricciardo nem ért egyet a Red Bull rendszerével, szerinte ugyanis Verstappen is segíthette volna őt az időmérőn. Az ausztrál igazságosabb döntést várt volna a csapatától.
„Nem örülök ennek, lehettünk volna igazságosabbak is – mondta a végül csak a hetedik helyen záró Ricciardo. – Három körünk volt, és végig nekem kellett segítenem, szóval úgy gondolom, hogy ha mindketten segítettük volna a másikat egyszer-egyszer, az igazságosabb lett volna. Most viszont nem vagyok túl boldog. Dönthettünk volna igazságosabban is."
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:03.130 | átlag: 246.234 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:03.149 | 0.019 mp h. |
3. | Sebastian Vettel* | német | Ferrari | 1:03.464 | 0.334 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:03.660 | 0.530 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:03.840 | 0.710 |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:03.892 | 0.762 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:03.996 | 0.866 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:04.051 | 0.921 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:04.725 | 1.595 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:05.019 | 1.889 |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:04.845 | |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:04.874 | |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:05.058 | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:05.286 | |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:05.271 | |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:05.279 | |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:05.322 | |
18. | Charles Leclerc** | monacói | Sauber-Ferrari | 1:04.979 | |
19. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:05.366 | |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:05.479 | |
* három rajthelyes büntetés feltartásért; **öt rajthelyes büntetés váltócseréért |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:04.080 | 1. | Vettel | 1:03.544 |
2. | Bottas | 1:04.175 | 2. | Hamilton | 1:03.577 |
3. | Räikkönen | 1:04.234 | 3. | Bottas | 1:03.756 |
4. | Grosjean | 1:04.242 | 4. | Räikkönen | 1:03.975 |
5. | Verstappen | 1:04.273 | 5. | Verstappen | 1:04.001 |
6. | Vettel | 1:04.347 | 6. | Grosjean | 1:04.059 |
7. | Magnussen | 1:04.460 | 7. | Magnussen | 1:04.291 |
8. | Ricciardo | 1:04.723 | 8. | Ricciardo | 1:04.403 |
9. | Hülkenberg | 1:04.864 | 9. | Sainz | 1:04.561 |
10. | Sainz | 1:04.948 | 10. | Hülkenberg | 1:04.676 |
11. | Alonso | 1:04.965 | 11. | Ocon | 1:04.845 |
12. | Leclerc | 1:04.967 | 12. | Gasly | 1:04.874 |
13. | Gasly | 1:05.011 | 13. | Leclerc | 1:04.979 |
14. | Ocon | 1:05.148 | 14. | Alonso | 1:05.058 |
15. | Stroll | 1:05.264 | 15. | Stroll | 1:05.286 |
16. | Vandoorne | 1:05.271 | |||
17. | Pérez | 1:05.279 | |||
18. | Szirotkin | 1:05.322 | |||
19. | Hartley | 1:05.366 | |||
20. | Ericsson | 1:05.479 |