A Ferrari favoritként érkezett meg Magyarországra, és fölénye egészen a harmadik szabadedzésig markánsan meg is mutatkozott, az időmérő előtt megérkező eső azonban elmosta az előnyét, míg az addig szenvedő Mercedest felhozta. A 33. Magyar Nagydíjnak így a két „ezüstnyíl” vágott neki az élről, míg a második sort a maranellóiak foglalhatták el.
JÚLIUS 27., PÉNTEK |
1. szabadedzés: Ricciardo 1:17.613 |
2. szabadedzés: Vettel 1:16.834 |
JÚLIUS 28.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettel 1:16.170 |
időmérő edzés: Hamilton 1:35.658 |
JÚLIUS 29.,VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton 2. Vettel 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
Mivel a mogyoródi aszfaltcsík előzés szempontjából nem a legjobb, ezért meghatározó szerepet kapott a stratégia. Pontosan ezért volt furcsa, amikor a két W09-en az ultralágy tűnt fel a rajtrácson, míg a negyedik Sebastian Vettel a lágy keverék mellett döntött. A futamot követő sajtótájékoztatón viszont kiderült, erős indok áll a választások mögött.
„Péntekről szombatra sokat változtattunk az autó beállításain – kezdte Lewis Hamilton, majd elmondta a hétvége krónikáját. – Az első szabadedzésen nem egyszerű variálni, hiszen először azt kell megvárnod, hogy a pálya javuljon, ahelyett, hogy a jó beállítást hajszolnád. Én mégis változtattam, mivel meglehetősen rossz volt az egyensúly. A második gyakorlás végén viszont kiderült, nem a jó irányba indultunk el, szóval pár lépést vissza kellett mennünk, hogy aztán új irányt vegyünk, ám az autó a harmadik tréningre sem lett tökéletes. Ezt követően pedig elkezdett esni" – magyarázta, és arra is kitért, miért nem szabad következtetést levonni a pénteki napból.
„Később már nem változtattunk a beállításokon, mert tudtam, jó irányban vagyunk, hiszen Valtteri (Bottas) remek etapot futott még a második edzésen. Én köztudottan nem szeretem a gyakorlásokat, és azt sem szabad elfelejteni, hogy ilyenkor jobban vagy éppen kevésbé nyomjuk, mint a versenyen, amikor a pozíció is nagyban meghatározza a taktikát."
„A péntekünk tehát nem volt tökéletes, de sokat tanultunk is belőle. A gumik aztán vasárnap teljesen másképp működtek – az ultralágyak jobban bírták, ám a lágyakon szenvedtünk, pedig a korábbi beállítással még jól viselkedtek” – mutatott rá, mennyire meg tud változni a helyzet.
„Az elején nem volt egyszerű, aztán forgalomba is keveredtünk, de azt követően sikerült eléggé jó köröket teljesítenünk. Tudtam, el kell húznom, amíg a Ferrarik Valtteri mögött vannak, hiszen azzal is tisztában voltam, hogy a garázs másik oldalán túl optimista stratégiát választottak, és nagy eséllyel nem húzzák ki a futam végéig" – utalt arra, hogy márkatársához képest 10 körrel pakolt többet a lila jelzésű Pirellibe, így a lágyon is kevesebbet kellett mennie.
„Az előny kiépítése volt a legfontosabb, hiszen amikor láttuk, hogy Vettel a lágyon rajtol, akkor tudtuk, még nekem sem lesz egyszerű nyernem. Határozottan úgy vélem, még a csapat sem hitte, képes leszek majd’ 30 kört megtenni a futam elején” – tért ki az első etapra, majd elmondta, mi volt a kulcs a sikerhez.
„Az elején eléggé kezesen bántam a gumikkal, és sikerült is kiépítenem egy körülbelül 8 másodperces előnyt Valtterivel szemben. Amikor pedig ő kiállt, míg Sebastian előtt szabaddá vált az út, akkor képes voltam válaszolni a köreire. Szinte azonos időket futottunk, amire még a csapat sem számított, hiszen általában van egy bizonyos pont, amikor a lágy jobbá válik, mint az ultralágy. Az, hogy akkor nem veszítettem időt, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy győztem."
„Aztán a második etapom végén is rendben voltak az abroncsaim, még körülbelül 10-15 kört tudtam volna rajtuk menni, mielőtt végleg megadták volna magukat" – fejtette ki, majd a pontversenyre is kitért.
A Magyar Nagydíj taktikái:
„Nem tudom, tavaly a szezon ezen pontján, hogyan is álltunk a bajnokságban, azonban egyértelmű, akkor sokkal erősebbek voltunk, mint most. Idén a Ferrari egyértelműen előnyben van, nemcsak a teljesítmény terén, hanem stratégiailag is jobb nálunk. A bajnokságban nem a gyors tempó számítkizárólag, meghatározóak a taktikai döntések, a gumimenedzsment, a hibák és még sok más tényező is."
„Úgy vélem, egészében véve jobb munkát is végezhettünk volna eddig, szóval még sok munka vár ránk, fejlődnünk kell több területen is, és meg kell próbálnunk elkapni őket. Folyamatosan emelnünk kell a tétet, ha le akarjuk győzni a Ferrarit, amikor nem a legjobb formáját hozza" – emelte ki, a bajnoki harc kapcsán pedig Vettel is megszólalt.
„A kiegyensúlyozottság lesz a kulcs. Persze Németországban határozottan nem kedveztem magamnak, de úgy vélem, ez is a része a versenyzésnek. Megtörténnek az ilyen dolgok. Tavaly azért maradtunk alul a bajnokságban, mert az idény második felében nem voltunk eléggé gyorsak ahhoz, hogy felvegyük a harcot a Mercedesszel, a kiesések ellenére sem. Az idei autónk sokkal hatékonyabbnak és erősebbnek tűnik, és rengeteg potenciál lakozik benne, amit remélhetőleg ki is fogunk aknázni. Izgalmas lesz a szezon második fele" – tekintett előre.
A nyári szünet előtt Hamilton előnye 24 pont Vettellel szemben, míg egy évvel ezelőtt a német vezetett 14 egységgel a brit előtt, igaz, akkor egy nagydíjjal kevesebbet rendeztek a szezon azon pontjáig.
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 11 | 213 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 11 | 189 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 8 | 10 | 146 |
4. | Valtteri Bottas | – | 5 | 10 | 132 |
5. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 8 | 118 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 8 | 105 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 52 |
8. | Kevin Magnussen | – | – | 7 | 45 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 8 | 44 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 5 | 30 |
11. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 6 | 29 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | 26 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 21 |
15. | Charles Leclerc | – | – | 5 | 13 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 3 | 5 |
18. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 2 | 2 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 8 | 11 | 202 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 6 | 11 | 188 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 10 | 169 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 5 | 8 | 117 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 9 | 116 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 6 | 67 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 9 | 56 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 10 | 45 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 7 | 35 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 26 |
11. | Felipe Massa | – | – | 6 | 23 |
12. | Lance Stroll | – | 1 | 3 | 18 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 5 | 18 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 11 |
15. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 10 |
16. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
17. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
18. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |