Meglehetősen izgalmasan alakult a Német Nagydíj időmérője, amelyen Sebastian Vettel idei ötödik pole pozícióját kaparintotta meg, miközben vb-riválisa, Lewis Hamilton hidraulikus probléma miatt már a kvalifikáció második szakaszában sem tudott részt venni. Bár sokáig úgy tűnt, a brit biztosan csak a rajtrács végéről rajtolhat, helyette Pierre Gasly foglalhatta el az utolsó rajtkockát, miután a Honda az összes motorkomponens kicserélte a Toro Rossóban.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.577 |
időmérő edzés: 1. Vettel 1:11.212 |
VASÁRNAP |
a verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
Ebből következőleg az ugyancsak hajtóegységek miatt hátrasorolt Daniel Ricciardo egy pozíciót már a start előtt előreléphetett, míg Hamilton a 14. helyről kezdhette meg a felzárkózását.
Vettel jól kapta el rajtot, és tartotta meg vezető pozícióját, az élmezőnyből egyedül Max Verstappen próbálkozott, de végül maradt az első négyes sorrendje. Hamilton és Ricciardo eközben egyaránt egy helyet bukott, azonban ezt követően nagy ütemben kezdték meg a felkapaszkodást.
A címvédő már a 14. körben az első ötösben találta magát, míg az egyedüliként a közepesen induló Ricciardo a 20. körben autózott pontszerző helyen.
Elsőként Kimi Räikkönen szánta el magát a cserére, a finn a 15. körben friss lággyal tért vissza a pályára, méghozzá Hamilton elé, a Ferrari így némileg megakasztotta a brit lendületét.
A kényelmesen vezető Vettel aztán a 26. körben vette az irányt a bokszutca felé, a német márkatársához hasonlóan lágyakat kapott, azonban nem az élre, hanem a másik Ferrari mögé sorolt vissza.
Vettel bár többször is elfékezte a friss abroncsait, gyorsan felzárkózott Räikkönenre, míg Ricciardo menetelése a 29. körben ért a végéhez. Az ausztrál újabb futamot volt kénytelen technikai hiba miatt feladni.
Vettel eközben egyre feszültebb lett a márkatársa mögött, rádión jelezte, gyorsabb tudna lenni a finn pilótánál. A csapatutasítás sem váratott sokáig magára, Jock Clear virágnyelven utalt arra, a finn engedje el Vettelt, a helycserére végül a 39. körben került sor.
Hamilton végül a 42. körig húzta a sárga jelzésű Pirellin, majd az ultralágyon érkezett meg az ötödik helyre.
Az igazi fordulat aztán a 43. körben következett be, hiszen a hockenheimi nyomvonal felett gyülekező sötét fellegek csapadékot is hoztak magukkal. Bottas megelőzte a második Räikkönent, míg többen kerékcsere mellett döntöttek. Charles Leclerc és Fernando Alonso köztes esőgumit, Gasly pedig a kék jelzésű Pirellit kapta meg, sőt, a negyedik pozícióban autózó Verstappen is a vizes pályára alkalmas abroncsokra szavazott.
A kiállás azonban nem bizonyult jó döntésnek, hiszen pár körön belül csökkent az eső intenzitása, így a cserélők újra a boksz felé vehették az irányt. Igaz, a Red Bull azért tett egy újabb kísérletet, hiszen megint a zöld festésű Pirelliket helyezték fel az állva maradt RB14-re.
Az igazi dráma azonban még váratott magára: az élen vezető Vettel az 52. körben hibázott a nedves aszfalton, majd Ferrariját a fal állította meg – ezzel biztossá vált, a németnek még várnia kell a hockenheimi diadalra.
Vettel drámája:
Az eset miatt a biztonsági autó is pályára hajtott, miközben többen is újabb csere mellett döntöttek, aminek következtében a 14. helyről rajtoló Hamilton vette át a vezetést.
A körülmények megosztották a csapatokat, hiszen egyesek a száraz, míg mások a vizes pályára alkalmas gumikra váltottak, a kint maradó címvédő mögött pedig Bottas, Räikkönen és Verstappen sorakozott – mindannyian frissebb ultralággyal.
Viszont – mint később a felvételekből is kiderült –, majdnem Hamilton is megjárta depót, ám a Mercedes az utolsó pillanatban, amikor a brit már félig a bokszutcában volt, meggondolta magát, a címvédő így a füvön keresztül evickélt vissza a pályára. Ez esetet később vizsgálták is, a versenyző megrovást kapott.
Az újraindítást követően a két „ezüstnyíl" kezdett veszélyes adok-kapokba, Bottas pár pillanat erejéig át is vette a vezetést, azonban az eset urán rádión jelezték a finnek, nem annyira jó ötlet ebben a helyzetben kemény csatát vívni az élen.
Időközben Carlos Sainz Jr.-t kezdték el vizsgálni, miután a spanyol a biztonsági autós fázis alatt előzött, ezért később 10 másodperces időbüntetéssel sújtották.
A hol jobban eső, hol szinte teljesen elálló eső sokakat megtréfált – és nem csak taktikai szempontból, hiszen többen hibáztak, illetve járták meg a pálya szélét. Köztük volt a Sauber monacói versenyzője, Leclerc is, aki végül a 15. pozícióban zárta a futamot, a svájci gárda azonban nem maradt pont nélkül, ezúttal Marcus Ericsson 9. helye ért két egységet.
Az élmezőny sorrendje viszont már nem változott: Hamilton elhúzott csapattársától, akire bár Räikkönen felért, előzés mégsem történt, sőt a leintésnél Verstappen közelebb volt a Ferrarihoz, mint a két finn egymáshoz.
A címvédő tegnap megjárta a poklot, azonban ma a mennyben érezheti magát, hiszen nemcsak nagy győzelmet aratott a 14. pozícióból startolva, hanem vb-riválisa, Vettel kiesése azt is jelentette, hogy visszavette a vezetést a vb-összetettben, így 17 pontos előnnyel érkezhet meg jövő héten a Hungaroringre – ezt talán a legmerészebb álmaiban sem gondolta volna.
A leintés pillanatai:
Bottas második helyével ráadásul a Mercedes Spanyolország után ünnepelhetett újra kettős sikert, a megszerzett 43 egységgel pedig vissza is állt a konstruktőri tabella élére.
Räikkönen sem szomorkodhatott, sorozatban a negyedik futamát zárta a pódiumon, míg Verstappen egy pontra megközelítette Ricciardót a pontversenyben.
Mögöttük Nico Hülkenberg végzett, míg Romain Grosjean, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Ericsson és Brendon Hartley zárta az első tízes sorát.
Folytatás jövő héten a Magyar Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.290 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | +4.535 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | +6.732 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | +7.654 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | +26.609 |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | +28.871 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | +30.556 |
8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | +31.750 |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | +32.362 |
10. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | +34.197 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | +34.919 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | +43.069 |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | +46.617 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | +1 kör |
15. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | +1 kör |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | |
FELADTÁK | MEGTETT KÖRÖK | |||
Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 53 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 51 | |
Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 51 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 27 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | ||
1. | Lewis Hamilton | 4 | 8 | 10 | 188 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 6 | 10 | 171 |
3. | Kimi Räikkönen | - | 7 | 9 | 131 |
4. | Valtteri Bottas | - | 5 | 9 | 122 |
5. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 7 | 106 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 8 | 105 |
7. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | 52 |
8. | Fernando Alonso | - | - | 7 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | - | - | 6 | 39 |
10. | Sergio Pérez | - | 1 | 4 | 30 |
11. | Esteban Ocon | - | - | 6 | 29 |
12. | Carlos Sainz | - | - | 7 | 28 |
13. | Romain Grosjean | - | - | 2 | 20 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 3 | 18 |
15. | Charles Leclerc | - | - | 5 | 13 |
16. | Stoffel Vandoorne | - | - | 3 | 8 |
17. | Marcus Ericsson | - | - | 3 | 5 |
18. | Lance Stroll | - | - | 1 | 4 |
19. | Brendon Hartley | - | - | 2 | 2 |
20. | Szergej Szirotkin | - | - | - | 0 |
1. | Mercedes | 310 |
2. | Ferrari | 302 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 211 |
4. | Renault | 80 |
5. | Force India-Mercedes | 59 |
6. | Haas-Ferrari | 59 |
7. | McLaren-Renault | 48 |
8. | Toro Rosso-Honda | 20 |
9. | Sauber-Ferrari | 18 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |