Az idény a felénél jár, s a háromhetes nyári szünet előtti utolsó versenyen a Mercedes négyszeres világbajnoka, Lewis Hamilton megszerezte pályafutása 67. győzelmét, így érthetően örömmel nyilatkozott a verseny után.
JÚLIUS 27., PÉNTEK |
1. szabadedzés: Ricciardo 1:17.613 |
2. szabadedzés: Vettel 1:16.834 |
JÚLIUS 28.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettel 1:16.170 |
időmérő edzés: Hamilton 1:35.658 |
JÚLIUS 29.,VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton 2. Vettel 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
„Úgy érkeztünk meg Budapestre, hogy tudtuk: a Ferrari nagyon gyors lehet ezen a hétvégén, ezért a most szerzett pontokra egyértelműen úgy tekintek, mint egyfajta bónusz. Amikor megláttam, hogy Vettel lágyon rajtol, tudtam, hogy nagyon nehéz dolgunk lesz. Igazán elégedett vagyok az elmúlt néhány versenyünkkel, mert igazán erősek voltunk, ezt kell nyújtanunk a nyári szünet után is. Hálásan köszönöm a megfeszített munkát a csapat minden dolgozójának, nekik is jár a pihenés a szünetben. A magam részéről én aktív pihenéssel fogom tölteni a szünetet, edzek majd. Nem vagyok az a fajta, aki a tengerparton fekszik" – árulta el Hamilton terveit a vakációra nézve.
A győzelemért ma nem szállhatott harcba Sebastian Vettel, és a második hely is csak akkor lett meg, amikor némi várakozás után kemény manőverrel maga mögé tudta utasítani Valtteri Bottast. A finn mellesleg az előzést követően hátulról belement Vettelbe, így a ferraris hálás lehet, amiért defekt nélkül úszta meg az esetet.
„Biztosra akartam menni, hogy nem mérem el a féktávot, így a fékre léptem, és amikor bekanyarodtam, éreztem az ütést hátulról – mesélte Vettel a futamot követően. – Szerencsés voltam, hogy nem kaptam defektet. A csapat azonnal szólt, hogy rendben vannak a gumik. Úgy éreztem, hogy az autó is megfelelő állapotban volt, és ez így maradt a verseny végéig."
A német pilóta eltérő gumistratégián volt, mint a közvetlen ellenfelei, és az élmezőnyből utolsóként cserélte le a kerekeit. A kiállása azonban nem sikerült tökéletesre, és csak Bottas mögé jött vissza. Vettel szerint ellenkező esetben legalább kicsit máshogy alakulhatott volna a verseny.
„A második helynél több nem volt a mai versenyben. Lewisnak sok dolga volt az utolsó etapban, szóval kicsit talán fel tudtunk volna rá zárkózni, megelőzni viszont már nem tudtuk volna. Ez nem olyan pálya, ahol ezt lehet. Látni lehetett, hogy a végén sokkal gyorsabb voltam Valtterinél, eleinte viszont nem tudtam elkapni, szóval hátradőltem, és vártam az utolsó tíz körig, ekkor pedig sikerült megelőznöm. Nyilván, ha elé jöttünk volna ki a kerékcserét követően, az utolsó etap nyugodtabban telt volna" – vélekedett Vettel.
Valtteri Bottas és Sebastian Vettel találkozásának köszönhetően dobogóra tudott állni Kimi Räikkönen, de így sem igazán elégedett a mai teljesítményével. A Ferrari egyik gyengeségének a rajtolást tartja, és a jó tempójuk ellenére sem reménykedett jobb eredményben a finn.
„Azt hiszem, ez volt a legtöbb, amiben reménykedhettünk ma – szólt Räikkönen. – Nyilván a rajt távol állt az ideálistól, ezen a téren javulnunk kell, hogy megkönnyítsük az életünket. Bottas feltartott az első kiállást követően, és nem volt esélyem megelőzni, így azzal próbálhattunk meg valami mást, hogy ismét kiálltunk. Ezzel legalább egy pozíciót visszaszereztünk. Jó volt a tempónk, de mi mást tehettünk volna? Néha így alakulnak a dolgok, elvisszük a pontokat, és készülünk a következő megméretésre. A végeredményt nem érzem túl jónak, de csapatként értékes pontokat szereztünk. Minden azon múlik, honnan nézzük. Nem hiszem, hogy katasztrófa volt a mai nap, de alakulhatott volna jobban is."
Daniel Ricciardo lett a nap pilótája a Liberty Media közönségszavazásán azt követően, hogy az elrontott időmérő után a 12. helyről rajtolva előbb visszaesett a 16. helyre, majd onnan megindulva egészen a 4. helyig küzdötte fel magát.
„A rajt után voltak nehéz pillanataim, először egy Sauber jött nekem balról, aztán egy Force India is hozzám ért, aztán le kellett vágnom a sikánt is a forgalomból fakadóan. Ez azt eredményezte, hogy az első körökben igazából olyanok tartottak fel, akiknek alapesetben nem sok keresnivalójuk lenne előttem. Nagyon frusztráló volt az első néhány kör, de utána végül csak sikerült megindulnom, és egyesével levadásztam őket, de néha nehéz volt menni a forgalomban" – idézte fel a futam elejét Ricciardo, aki kitért a futam végén Bottasszal való ütközésére is, amely miatt a finn büntetést is kapott.
„A végén Valtteri lelassult, már sérült volt az autója, úgyhogy megpróbáltam megelőzni, de összeütköztünk, talán kicsit forrófejűen ment be a kanyarba. Az ő autója is megsérült, az enyém is megsérült, de végül az utolsó körben csak sikerült megelőznöm" – mondta Ricciardo.
Csapattársa, Max Verstappen sokáig magáénak tudhatta a hétvége legemlékezetesebb jelenetét, amikor ízesen elküldte a Renault-t melegebb éghajlatra, amiért már sokadszor volt kénytelen a hivatalosan TAG-Heuernek nevezett motor hibája miatt feladni egy versenyt.
„Mérges voltam a rádióban, de biztosan cenzúrázva ment adásba, amiért nagy kár. Sípolás nélkül jobb lett volna, talán úgy jobban érthető lett volna az üzenetem, aminek a lényege az lett volna, hogy ennek nem így kéne működnie. Milliókat fizet a csapat, és bízik benne, hogy jól teljesítő motort kap, de nem, mert ez állandóan elromlik, ráadásul amikor jó, akkor is lassú. Nehéz ezt megemészteni” – fogalmazott már a futam alatt a holland, miután visszaért a paddockba.
Bottas nyilatkozata itt olvasható, Christian Horner mondandója pedig erre található.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37:16.427 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 17.123 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 20.101 mp h. |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 46.419 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 50.000 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:13.273 p h. |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
13. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 49 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 5 | |
Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 11 | 213 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 11 | 189 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 8 | 10 | 146 |
4. | Valtteri Bottas | – | 5 | 10 | 132 |
5. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 8 | 118 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 8 | 105 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 52 |
8. | Kevin Magnussen | – | – | 7 | 45 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 8 | 44 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 5 | 30 |
11. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 6 | 29 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | 26 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 21 |
15. | Charles Leclerc | – | – | 5 | 13 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 3 | 5 |
18. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 2 | 2 |