Az utóbbi időben egyre több panasz érkezik az F1-es versenyzők részéről arra, hogy nem látják megfelelően a mögöttük érkező autókat. Ez előfordulhat például a versenyeken lekörözésnél, illetve az időmérőkön azoknál a pilótáknál, akik éppen nem gyors körön vannak.
Utóbbira példa Sebastian Vettel és Carlos Sainz Jr. esete az Osztrák Nagydíjon, amelyért előbbit végülrajtbüntetéssel is sújtottak.A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ezért úgy döntött, hogy a Magyar Nagydíjon jobban megvitatja a csapatokkal a látási viszonyok javítását és a visszapillantó tükrök témáját.
A Mercedes egyébként a Brit GP-n már tesztelt egy új verziót a visszapillantó tükörre – az FIA tudta nélkül –, amely nagyjából úgy nézett ki, hogy az eddigi alá felszereltek még egyet. A Ferrari tetszését viszont nem nyerte el az az elem, amely a német istálló jelentős újításai közé tartozott még az Osztrák Nagydíjon.
A maranellóiak ugyanis a barcelonai versenyhétvégén rukkoltak ki azzal, hogy a glóriára szerelték fel a tükröket, az FIA azonban szólt nekik, hogy módosítsanak a fejet védő tartozékon lévő elemen. A szövetség szerint a Mercedes spielbergi verziója teljesen megfelel a szabályoknak, de a Silverstone-ban tesztelt megoldásról valószínűleg le kell mondania.
A korábbi tervek szerint az új szabályok a Szingapúri Nagydíjon debütáltak volna, ám mivel a bevezetés előtt a Motorsport-világtanácsnak is el kell fogadnia azokat, a kevés idő miatt erre vélhetően nem kerül sor a szeptember közepi hétvégén.