A Magyar Nagydíj hétvégéjét és az azt követő kétnapos tesztet is a hatalmas meleg és a nyári záporok jellemezték. A keddi tesztnapon is utóbbi nehezítette meg a csapatok és a versenyzők dolgát, ez azonban lehetőséget adott a fiatal tehetségeknek ahhoz, hogy új helyzetben próbálhassák ki magukat.
A McLaren pártfogoltja, Lando Norris is ezen ifjú tehetségek közé tartozik. A brit jelenleg a Formula–2-ben méreti meg magát, és bár már több alkalommal vezette a McLaren négykerekűjét, esőben a Hungaroringen tehette ezt meg először.
„A keddi nap elég trükkös volt, mert az volt az első alkalom, hogy vizes körülmények között vezettem F1-es autót, ami igencsak eltérő volt az F2-eshez képest. Beletellett némi időbe, hogy hozzászokjak a körülményekhez” – árulta el, ahogy azt is, hogy a legnagyobb különbségnek a teljesítménybeli különbséget tartja a két sorozat között, de ez igaz a tavalyi és az idei McLaren eltéréseire is.
Természetesen Norris nem kerülhette el azt a kérdést, hogy mikor láthatjuk az F1-es debütálását. A fiatal versenyző azonban úgy véli, ha a McLarennél szeretné ezt megtenni, akkor a jövője nagyban függ attól, hogy az istálló egyik jelenlegi pilótája, Fernando Alonso marad-e, esetleg más csapat vagy más sorozat felé kacsintgat.
„Nehéz erre válaszolni, főleg a helyzet miatt, amiben jelenleg vagyunk, vagyis hogy senki sem tudja igazán, Fernando mit is szeretne csinálni jövőre – mondta Norris. – Nyilván nagyon jó lenne a Formula–1-ben versenyezni, és maradnék a McLarennél, de inkább azt mondom, hogy teljesítek néhány első szabadedzést, hogy több lehetőségem legyen F1-es autót vezetni. Ezzel pedig megerősíteném, hogy fel lehet ajánlani nekem az ülést 2020-ra. Ezt a szituációnak jobbnak tartom."
Norrishoz hasonlóan Nyikita Mazepin is a Magyar Nagydíjat követően vehetett részt másodszor évközi teszten – az orosz tavaly és idén is a Force Indiával gurulhatott pályára a Hungaroringen. Mazepin 2017-ben még a Formula–3-as Európa-bajnokság mezőnyét erősítette, idén viszont már a GP3-ban vitézkedik.
„Minden alkalommal, amikor beszállok egy F1-es autóba, az élvezet még erőteljesebb a GP3-hoz képest, amihez szoktam – árulta el a 19 éves orosz pilóta. – Ezzel a csapattal együtt dolgozni hihetetlen. Még annak ellenére is, hogy már két éve ezekkel az emberekkel vagyok, minden alkalommal, ha velük tesztelek, lenyűgöz a profizmus és a szaktudás, ami körülvesz."
A mercedeses Valtteri Bottas 2012-ben a GP3-ból érkezvén lett előbb a Williams tesztversenyzője, majd debütált az Formula–1-ben egy évvel később, de Mazepin Force India-beli kollégája, Esteban Ocon is a GP3-ban szerepelt, mielőtt egy évre átigazolt volna a DTM-be, onnan pedig a Mercedes támogatásának köszönhetően bekerült volna az F1-be. Mazepin szerint mindez jó motiváció, de ha a jövőjét tervezi, azt sem tartja rossz lehetőségnek, ha a királykategória előtt a Formula–2-ben is eltölt némi időt.
„Őszintén szólva érzem, hogy a Force India mennyire támogat akár csak azzal is, hogy ad néhány tesztlehetőséget. Úgy érzem, készen állok arra, hogy F1-es autót vezessek, ám akkor is boldog leszek, ha az F2-be lépek feljebb" – vélekedik az orosz.
PILÓTA | CSAPAT | KÖRIDŐ | HÁTRÁNY | KÖRÖK | |
1. | Antonio Giovinazzi | Ferrari | 1:15.648 | 96 | |
2. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:18.155 | +2.507 másodperc | 95 |
3. | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1:19.251 | +3.603 mp. | 126 |
4. | Lando Norris | McLaren/Renault | 1:19.294 | +3.646 mp. | 107 |
5. | George Russell | Mercedes | 1:19.781 | +4.133 mp. | 49 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 1:19.854 | +4.206 mp. | 125 |
7. | Nicholas Latifi | Force India/Mercedes | 1:19.994 | +4.346 mp. | 103 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:20.826 | +5.178 mp. | 63 |
9. | Oliver Rowland | Williams/Mercedes | 1:20.970 | +5.322 mp. | 65 |
10. | Sean Gelael | Toro Rosso/Honda | 1:21.451 | +5.803 mp. | 109 |
PILÓTA | CSAPAT | KÖRIDŐ | HÁTRÁNY | KÖRÖK | |
1. | George Russell | Mercedes | 1:15.575 | 116 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:15.649 | 0.074 | 131 |
3. | Jake Dennis | Red Bull-TAG Heuer | 1:17.012 | 1.437 | 131 |
4. | Antonio Giovinazzi | Sauber-Ferrari | 1:17.558 | 1.983 | 120 |
5. | Nyikita Mazepin | Force India-Mercedes | 1:18.748 | 2.173 | 51 |
6. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:18.451 | 2.876 | 103 |
7. | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:18.472 | 2.897 | 73 |
8. | Artyom Markelov | Renault | 1:18.496 | 2.921 | 108 |
9. | Sean Gelael | Toro Rosso-Honda | 1:19.046 | 3.471 | 122 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda (Pirelli) | 1:19.790 | 4.215 | 75 |
11. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda (Pirelli) | 1:20.221 | 4.646 | 67 |