A Toro Rosso a tavalyi szezon közben is többször változtatott a pilótafelállásán, és úgy tűnik, a következő idénynek is teljesen új párossal vág neki. Hiszen míg Pierre Gaslyt előléptették a Red Bullhoz, Brendon Hartley teljesítménye nem elég meggyőző, így a vezetőség nemcsak a francia, hanem az új-zélandi utódját is keresi.
Ám nincsenek könnyű helyzetben a faenzaiak, mivel hiába van ott pilótanevelő programjukban Dan Ticktum, a fiatal versenyzőnek még akkor sem lenne az F1-es debütáláshoz elengedhetetlen szuperlicenchez elég pontja, ha megnyerné a Formula–3-as bajnokságot. Bár a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szorgosan dolgozik a háttérben, hogy megoldja a problémát, nagy valószínűséggel még legalább egy évet kell várni a brit bemutatkozására.
Így a Toro Rosso bár kénytelen lesz a fiataljai mellett másnak is lehetőséget adni, először mégsem a saját programján túl kezdett el gondolkodni. Ennélfogva került képbe két korábbi tag, Sébastian Buemi, illetve a Red Bullt is megjárt, de többször menesztett Danyiil Kvjat.
Azonban a fenti kettősből hiába járt előbbi üléspróbán a Szingapúri Nagydíj ideje alatt, csütörtökön biztossá vált, nem a svájci kap újra lehetőséget, mivel marad a Formula E-ben. Ráadásul ezzel egy időben a gárda által többször is emlegetett tízes listáról újabb esélyes tűnt el, hiszen az elektromos szériában jövőre Nissan néven induló alakulat Buemi csapattársaként Alexander Albont jelentette be.
Emellett a faenzaiak azt is elárulták, mikor fogják hivatalossá tenni a jövő évi pilótapárosukat, és a kijelölt helyszín eléggé sokatmondó, ugyanis a soron következő Orosz GP-n hull le a lepel arról, mely pilóták vezetik a Toro Rosso 2019-es gépeit.
Ezzel szinte biztossá vált Kvjat visszatérése, miközben Pascal Wehrlein és Marko nyilatkozatai is egy irányba mutatnak. Míg előbbi kilépett a Mercedes juniorprogramjából, és elárulta, több F1-es alakulattal is tárgyal, addig utóbbi arról beszélt, Esteban Ocont a mercedeses kötődése miatt nem fogja szerződtetni.
Nagy valószínűséggel tehát Kvjat és Wehrlein személyében két nagy visszatérő fogja alkotni a Toro Rosso jövő évi párosát, miközben az ülés nélkül maradó Vandoorne az IndyCar felé veheti az irányt, Ocon pedig Wehrleinhoz hasonlóan kihagyhat egy évet a királykategóriában.