Nem először fordult elő Szingapúrban, hogy egymással ütköztek a Force India versenyzői – Esteban Ocon és Sergio Pérez rögtön az első körben akadt össze, ami előbbi versenyének a végét jelentette. Pérez tovább tudott menni, és büntetést sem kapott, a sportfelügyelők ugyanis versenybalesetnek minősítették az ütközést. A mexikói számára azonban ezt követően sem alakult jobban a futam: Szergej Szirotkinnak is nekiment az egyik előzési kísérlet során, amiért már megbüntették. A Force India így pont nélkül távozott Szingapúrból.Nem először fordult elő Szingapúrban, hogy egymással ütköztek a Force India versenyzői – Esteban Ocon és Sergio Pérez rögtön az első körben akadt össze, ami előbbi versenyének a végét jelentette. Pérez tovább tudott menni, és büntetést sem kapott, a sportfelügyelők ugyanis versenybalesetnek minősítették az ütközést. A mexikói számára azonban ezt követően sem alakult jobban a futam: Szergej Szirotkinnak is nekiment az egyik előzési kísérlet során, amiért már megbüntették. A Force India így pont nélkül távozott Szingapúrból.
Otmar Szafnauer, az istálló csapatfőnöke elárulta, az esetet követően ismét érvénybe lép a tavaly meghozott szabály, amely tiltja a két versenyzőnek, hogy kerék a kerék elleni csatákat vívjon egymással, a csapatérdek ugyanis fontosabb, mint bármelyikük egyéni célja.
SZEPTEMBER 14., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:39.711 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:38.699 |
SZEPTEMBER 15.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:38.054 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:36.015 |
SZEPTEMBER 16.,VASÁRNAP |
a verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Vettel |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
„Elfogadhatatlan, hogy így összeütközzenek egy olyan helyen, ahol menekülőút sincs – vélekedik a szakember. – Hagyniuk kellett volna elég helyet egymásnak. A csapat fontosabb, mint bármelyik egyén, és most vissza kell térnünk azokhoz a szabályokhoz, amelyek tavaly léptek érvénybe. Ha továbbra is így fognak cselekedni, akkor nekünk kell kordában tartanunk őket. Amikor az autóban ülnek, nehéz hatással lennünk arra, hogy mit tesznek, de ezt megelőzően megtehetjük ezt.”
„Már több mint egy éve történt ilyen legutóbb, és a Bakiban lévő verseny után vezettük be a szabályt. Utána jött Spa, de azóta egészen Szingapúrig nem történt újra ilyesmi, most viszont visszatérünk a régi szabályokhoz – utalt a tavalyi Azeri és Belga GP-n történt ütközésekre Szafnauer. – Megengedtük nekik, hogy versenyezzenek egymással az első körben, miközben a múltban ez nem volt szabad, most viszont visszavonjuk ezt az engedélyt. Ha továbbra is ezt teszik, akár az első körökben, más módja is van annak, hogy szétválasszuk őket, de remélhetőleg ezt sosem kell majd megtennünk.”
Szafnauer azt is elárulta, hogy Pérezt tartja hibásnak az ütközésért, és el fognak beszélgetni a mexikói pilótával arról, hogy elfogadhatatlannak tartják, amiért Szingapúrban nem hagyott elég helyet a csapattársának.
A Force India a Szingapúrban történteket leszámítva is sokat volt a figyelem középpontjában az utóbbi időben az istálló tulajdonosváltása miatt. Az alakulat másik versenyzőjét, Esteban Ocont egyébként kérdezték a jövőjéről is, amely igencsak bizonytalanná vált az utóbbi két hónapban, de a francia szerint az idényből hátralévő hat versenyt még teljesítheti az istállónál.
„Amennyire tudom, a Force Indiánál maradok a szezon végéig – nyilatkozta Ocon. – Nyilván nem vagyok fantasztikus helyzetben. Nem tudni, hogy mit hoz a jövő, és várni erre nehéz. Csupán annyit tehetek, hogy a pályán nyújtott teljesítményem beszél helyettem.”