A Mercedes eddig egész hétvégén lépéselőnyben volt a Ferrarival szemben Szocsiban, ám kisebb meglepetésre végül nem Lewis Hamilton, hanem Valtteri Bottas vezérletével sajátította ki az első rajtsort. Az olasz gárdának eközben meg kellett elégednie a 3–4. hellyel, és bár Sebastian Vettelt is meglepte a hátrányuk mértéke, a tavalyi Orosz Nagydíj emléke mégis bizakodásra adhatott okot a németnek.
SZEPTEMBER 28., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:34.488 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.385 |
SZEPTEMBER 29.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1.33.067 |
időmérő edzés: 1. Bottas 1:31.387 |
SZEPTEMBER 30.,VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Vettel |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
Ugyanis 2017-ben a Ferrari indulhatott az élről, miközben Bottas egy remek rajtnak köszönhetően a harmadik pozícióból aratott győzelmet. Az idén a harmadik rajtkockát megszerző ferraris így nem is reménykedhetett másban, mint egy a finnéhez hasonló elrugaszkodásban.
Viszont míg a maranellóiak győzelmi kényszerben voltak, addig a német alakulat fontos döntés előtt állt: engedi-e a szabad versenyt, vagy a bajnoki cím szempontjából esélyes Hamiltont részesíti előnyben.
A bajnoki serlegekért vívott csata árnyékában öt pilóta – Fernando Alonso, Pierre Gasly, Brendon Hartley, Daniel Ricciardo és Max Verstappen – motorcseréért, Stoffel Vandoorne pedig váltócseréért részesült büntetésben, így ők hatan foglalták el a 15–20. helyet a rajtrácson.
Bottas simán eljött a rajtnál, míg bár Vettel kívülről próbálkozott elmenni Hamilton mellett, a brit csapattársával együttesen visszaverte a német támadásait. A lágyon induló Verstappen eközben remekül rugaszkodott el a mezőny végén, és lendülete ezt követően sem fogyott – a 9. körben már az ötödik helyen haladt.
Mint ahogyan a Pirelli is jósolta, a hiperlágyon startolók a 9. kör környékén kezdték meg a kerékcseréket, míg a Toro Rosso párosa egy dupla megpörgés után feladta a futamot.
Az élmezőnyből eközben Bottas állt ki elsőként, akit a következő körben Vettel azonnal követett, míg Hamilton plusz egy kör erejéig kint maradt. Ez pedig döntőnek bizonyult kettejük párharcában, hiszen a friss lágyakon sokkal jobb tempót futott a német, így a címvédő csak vb-riválisa mögött tért vissza a nyomvonalra.
Ám Hamilton nem maradt sokáig a ferraris mögött, hiszen azonnal offenzívát indított, és végül sikerült is bevetődnie Vettel mellé, akit meg is előzött. Ráadásul a sportfelügyelők később vizsgálni kezdték a németet a védekezése miatt, viszont végül nem büntették az eset miatt.
Az élmezőnyből utolsóként Räikkönen szánta el magát a cserére, a finn a 19. körben váltott a lágyra, ezzel Verstappen vette át a vezetést, míg csapattársa, Ricciardo a 6. helyre jött fel időközben.
Míg a Force India ultimátumot adott a Kevin Magnussen mögé beragadó Esteban Oconnak, ha nem előzi meg a dánt 3 körön belül, akkor át kell adnia pozícióját Sergio Péreznek, addig a Mercedes a 25. körben szánta el magát a bajnoki cím szempontjából fontos, taktikai döntésre.
Ugyanis rászóltak Bottas fülére, hogy a 13-as kanyarban engedje el maga mellett a csapattársát, Hamiltont, akire közben felzárkózott Vettel is. A címvédő így virtuálisan át is vette a vezetést, hiszen az élen álló Verstappen még mindig gyűrte a lágyakat.
Mivel Oconnak nem sikerült a Haas elé kerülnie, ezért átadta helyét Péreznek, ám a mexikói sem tudta átugrani Magnussent, így Nico Hülkenberg kiállását követően újabb helycsere történt a Force India versenyzői között.
A lágyakon induló Verstappen végül a 44. körben szánta el magát a cserére, és a holland az ötödik helyen jött vissza a pályára az ultralágyakon, ezzel Hamilton a pályán is az élre állt, és ott is maradt a verseny végéig, így a brit pályafutása 70. győzelmét aratta, míg Oroszországban a harmadik alkalommal szelte át elsőként a célvonalat.
A Mercedes újabb kettős sikerét pedig Bottas tette teljessé Szocsiban, és mivel Vettelt csak a harmadik pozícióban intette le a kockás zászló, ezért Hamilton előnye 50 pontra nőtt a vb-összetettben. Ez pedig azt jelenti, a címvédőnek idén már nem kell nyernie ahhoz, hogy megszerezze az ötödik bajnoki címét.
Ráadásul a Mercedes előnye a konstruktőri tabellán is nőtt, méghozzá 53 pontra, miután Räikkönen lett a negyedik. Az ötödik helyen pedig a szülinapos Verstappen végzett, megelőzve a másik Red Bullt, míg a hetedik pozícióban a remek versenyt futó Charles Leclerc érkezett. A monacói mögött Magnussen, Ocon és Pérez zárta a pontszerzők sorát.
Folytatás jövő héten, a Japán Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 01:27:32.054 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 2.545 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 7.487 |
4. | Kimi Räikkonen | finn | Ferrari | 16.543 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 31.016 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:20.451 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:38.390 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör |
9. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1 kör |
10. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1 kör |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör |
15. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 2 kör |
17. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 2 kör |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 2 kör |
FELADTA | MEGTETT KÖR | |||
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 4 | |
Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 4 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 8 | 13 | 15 | 306 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 10 | 15 | 256 |
3. | Valtteri Bottas | - | 7 | 14 | 189 |
4. | Kimi Räikkonen | - | 9 | 13 | 186 |
5. | Max Verstappen | 1 | 6 | 12 | 158 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 10 | 134 |
7. | Kevin Magnussen | - | - | 9 | 53 |
8. | Nico Hülkenberg | - | - | 9 | 53 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 9 | 50 |
10. | Sergio Pérez | - | 1 | 8 | 47 |
11. | Esteban Ocon | - | - | 9 | 47 |
12. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 10 | 38 |
13. | Pierre Gasly | - | - | 4 | 28 |
14. | Romain Grosjean | - | - | 4 | 27 |
15. | Charles Leclerc | - | - | 7 | 21 |
16. | Stoffel Vandoorne | - | - | 3 | 8 |
17. | Lance Stroll | - | - | 2 | 6 |
18. | Marcus Ericsson | - | - | 5 | 6 |
19. | Brendon Hartley | - | - | 2 | 2 |
20. | Szergej Szirotkin | - | - | 1 | 1 |
1. | Mercedes | 495 |
2. | Ferrari | 442 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 292 |
4. | Renault | 91 |
5. | Haas-Ferrari | 80 |
6. | McLaren-Renault | 58 |
7. | RPFI-Mercedes | 35 |
8. | Toro Rosso-Honda | 30 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 27 |
10. | Williams Mercedes | 7 |