F1: már 2019-ben érkezhet a négyszakaszos időmérő

Vágólapra másolva!
2018.10.03. 11:02
Újabb ötlet merült fel a Formula–1 időmérőjének megreformálására. A tervek szerint 2019-ben a három szakasz helyett már négyet fog felölelni a kvalifikáció, miközben a pole pozíció sorsáról a tízperces Q4 fog dönteni.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója támogatja az új kvalifikáció bevezetését, amely bár további egy etappal bővülne, az egyes szakaszok között mégis kevesebb lenne szünet, miközben négy-négy versenyző esne ki az első három szekció végén. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója támogatja az új kvalifikáció bevezetését, amely bár további egy etappal bővülne, az egyes szakaszok között mégis kevesebb lenne szünet, miközben négy-négy versenyző esne ki az első három szekció végén.

Ennek eredményeként a tízperces Q4-ben már csak 8 autó venne részt, így nem az első tíz pilótának, hanem az első nyolcnak kellene majd az előző etapban használt gumin rajtolnia a futamon, vagyis a középmezőny a 11–12. pozíció helyett a 9–10-et célozná be, ezzel elkerülve a szingapúri időmérő második szakaszában tapasztalt érdektelenséget.

Ugyanis a középmezőny a szabad gumiválasztás miatt jelenleg nem kíván bejutni a Q3-ba, hiszen a top10-es rajtolók hátrányba kerülnek a másnapi versenyen, így egy tizenegyedik hely sokkal többet ér, mint egy tizedik.

„Múlt héten már szót ejtettünk az új javaslatról a Stratégiai Csoport ülésén, és személy szerint nekem tetszik az ötlet, igaz, nem rajtam fog múlni” – mondta Whiting, ám nem mindenki ért egyet az FIA versenyigazgatójával, a McLaren sportigazgatója, Gil de Ferran úgy véli, a négyszakaszos időmérő torzítaná az erősorrendet.

„Azt akarom látni, hogy a leggyorsabb versenyző szerez pole pozíciót. Ilyen szempontból a jelenlegi változatnál nem is lehetne jobb” – jelentette ki, arra utalva, hogy az élcsapatok versenyzőinek az új kvalifikációs formátum értelmében már három jó kört kell teljesítenie ahhoz, hogy egyáltalán megküzdhessen a rajtelsőségért. Tehát nagyobb esély nyílna arra, hogy egyes pilóták hibáznak, vagy egy topgárda rosszul időzít, így pedig a vártnál korábban búcsúzik az időmérőn.

Legfrissebb hírek

„Fájdalmas lesz" – Hamilton nem tudja, miért szenved a Ferrarival

F1
2025.04.21. 15:24

„Megnehezítem a saját életemet" – Norris elvesztette a vezetést a bajnokságban

F1
2025.04.20. 23:59

„Mégis hova kellett volna mennie Verstappennek?” – a Red Bull értetlenkedett, az FIA érvelt

F1
2025.04.20. 22:54

Piastri magabiztos győzelemmel állt a világbajnokság élére; Leclerc dobogóra vezette a Ferrarit Dzsiddában

F1
2025.04.20. 20:31

Kulcsfontosságú rajt, trónfosztás, biztonsági autó és vonatozás – mit hozhat a szaúdi verseny?

F1
2025.04.20. 14:27

„Pokoli küzdelem lesz magunk mögött tartani Piastrit" – a Red Bull taktikája bevált, de mit hoz a verseny?

F1
2025.04.20. 00:32

„Agyátültetésre van szükségem” – Hamilton továbbra is szenved az időmérőn a Ferrarival

F1
2025.04.19. 22:52

„Cserben hagytam magamat. Cserben hagytam a csapatot” – Norris idiótának érzi magát

F1
2025.04.19. 22:10
Ezek is érdekelhetik