Nagyon kiegyensúlyozottan teljesít eddig Lewis Hamilton Szuzukában, sőt, a Mercedes négyszeres világbajnoka hetek óta nagyszerű formában van. Ez a Japán Nagydíj időmérő edzésén is látszott: megszerezte a pole pozíciót. Hamilton szerint szuzukai sikere mögött az áll, hogy a Mercedes csapatként hozza meg a döntéseit – amivel talán a Q3 elején egy taktikai hibát elkövető Ferrarinak is odaszúrt kicsit –, szerinte ugyanis ezen a téren nem létezik jobb csapat a világon a címvédő istállónál.
„Minden csapatnál vannak okos emberek, de amikor nyomás alá kerülünk, mi vagyunk a világ legjobb csapata, ha a megfelelő döntés meghozataláról van szó. A Ferrarik az interen hagyták el a garázst, de én gondoltam, hogy nem ez a helyes választás. Mi csapatként döntöttünk erről. Ma nem követtünk el hibát, hiába voltunk nyomás alatt, mint amúgy mindig az időmérőkön. Mindenki hidegvérű, nyugodt és összeszedett volt” – méltatta kollégáit Hamilton.
OKTÓBER 5., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.691 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.217 |
OKTÓBER 6.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.599 |
Időmérő edzés: 1. Hamilton 1:27.760 |
OKTÓBER 7.,VASÁRNAP |
07.10: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
November 11., 19.10:Brazil Nagydíj |
Valtteri Bottas, aki csapattársa mellől kezdheti meg a vasárnapi futamot, szintén azt emelte ki, hogy a Mercedesnél mennyire jól ment a csapatmunka a szuzukai kvalifikáción.
„Szűk két szezont töltöttem eddig az istállónál, és az alapján, amit eddig láttam, a mai nap egyike volt a legjobb napjainknak csapatként. Mindenkinek nagyon büszkének kell lennie arra, amit ma tettünk, először is az autóval, de arra is, ahogy dolgoztunk. Minden döntésünk helyesnek bizonyult, és mindenki nyugodt volt” – árulta el a finn pilóta.
Míg világbajnoki riválisa, Hamilton a pole-ból rajtolhat, addig Sebastian Vettel csak a 8. pozícióból (Esteban Ocon büntetése miatt egy helyet előrejött a rajtrácson) kezdheti meg a vasárnapi versenyt. A Ferrari versenyzője hibázott a Q3 elején, s az egyre erősödő eső miatt nem tudott később javítani az idején, így már szombaton jelentős hátrányba került Hamiltonnal szemben. Vettel szerint a 9. nem az a hely, amit a Japánban mutatott teljesítményük alapján megérdemelnének.
„Azt hiszem, hogy az első köröm rendben volt, aztán hibáztam a Spoonban, ahol sok időt veszítettem. Másodjára nem mentünk ki időben, hiszen jött az eső, akkor pedig már késő volt – mesélte a négyszeres világbajnok. – Nyilván ez nem az a pozíció, amit megérdemelnénk, jobb volt a sebességünk a kilencedik helynél. Viszont innen fogunk rajtolni, és majd meglátjuk, hogy megy a versenyen. Bármi megtörténhet holnap, ez új nap lesz, és bár nem könnyű, ha hátrábbról indulsz, mégsem lehetetlen.”
Már a Q2-ben véget ért az időmérőDaniel Ricciardoszámára, a 3-as számú Red Bullban ugyanis megint meghibásodott a Renault-erőforrás. Ricciardo így csak a 15. pozícióból kezdheti meg szuzukai versenyt – már ha nem kap rajtbüntetést valamelyik elem cseréje miatt. Az ausztrál egyébként a kamerák előtt adott hangot a dühének, és elárulta, hogy miért tett így.
„Felemeltem a hangom, mert felcs.sztek– mondta Ricciardo. –Az utolsó kanyarból kijövet éreztem, hogy elmegy az erő, éppen, mielőtt megkezdtem volna a gyors körömet. Tudtam, hogy van valami emögött, ami az időmérőm végének tűnik. A kvalifikáció mint mindig, most is fontos volt, és nehéz követni az előttem lévőket, de minden tőlem telhetőt megteszek. Nem tudom viszont, hogy mi lesz, még nagyon fáj a dolog.”
Idei legjobb kvalifikációján van túl a Toro Rosso, Brendon Hartley a 6., Pierre Gasly a 7. rajthelyet szerezte meg. Igaz, ehhez az is kellett, hogy Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo „kiessen” az olasz kiscsapat versenyzői elől, Hartley azonban így is nagyon elégedett a teljesítményükkel. Ennek kifejezéséhez nem nagyon válogatta meg a szavait.
„Nagyon érzelmes volt a levezető köröm, ami nem gyakran fordul elő velem. Az egészet a sz.rból építettük fel az utóbbi hat hónapban, és tudtunk, hogy egyre jobbak és jobbak vagyunk, de nem mindig volt meg a lehetőségünk megmutatni ezt, vagy csak nem jöttek össze a dolgok a számomra – gondolt vissza az idei nehézségekre az új-zélandi. – Volt, hogy a stratégiánk nem kedvezett nekem a versenyen, vagy kikaptam az időmérőn Pierre-től. A mai napot viszont jónak éreztem. Nyilván még csak a munka felét végeztük el, de mégis megpróbálom kiélvezni ezt egy pillanatig.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.760 | átlag: 238.208 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:28.059 | 0.299 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:29.057 | 1.297 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:29.521 | 1.761 |
5. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:29.761 | 2.001 |
6. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:30.023 | 2.263 |
7. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:30.093 | 2.333 |
8. | Esteban Ocon* | francia | RPFI-Mercedes | 1:30.126 | 2.366 |
9. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:32.192 | 4.432 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:37.229 | 9.469 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:29.864 | 1.877 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.226 | 2.239 |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:30.490 | 2.503 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:30.714 | 2.727 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | idő nélkül | |
16. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:30.361 | 1.659 |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:30.372 | 1.670 |
18. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:30.573 | 1.871 |
19. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:31.041 | 2.339 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:31.213 | 2.511 |
* 3 rajthelyes büntetés, amiért nem lassított kellően a piros zászlónál |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:28.702 | 1. | Bottas | 1:27.987 |
2. | Vettel | 1:29.049 | 2. | Hamilton | 1:28.017 |
3. | Bottas | 1:29.297 | 3. | Vettel | 1:28.279 |
4. | Verstappen | 1:29.480 | 4. | Räikkönen | 1:28.595 |
5. | Räikkönen | 1:29.631 | 5. | Verstappen | 1:28.849 |
6. | Leclerc | 1:29.706 | 6. | Ocon | 1:29.538 |
7. | Grosjean | 1:29.724 | 7. | Pérez | 1:29.567 |
8. | Ricciardo | 1:29.806 | 8. | Grosjean | 1:29.678 |
9. | Ocon | 1:29.899 | 9. | Gasly | 1:29.810 |
10. | Gasly | 1:30.137 | 10. | Hartley | 1:29.848 |
11. | Magnussen | 1:30.219 | 11. | Leclerc | 1:29.864 |
12. | Sainz | 1:30.236 | 12. | Magnussen | 1:30.226 |
13. | Pérez | 1:30.247 | 13. | Sainz | 1:30.490 |
14. | Hartley | 1:30.248 | 14. | Stroll | 1:30.714 |
15. | Stroll | 1:30.317 | 15. | Ricciardo | idő nélkül |
16. | Hülkenberg | 1:30.361 | |||
17. | Szirotkin | 1:30.372 | |||
18. | Alonso | 1:30.573 | |||
19. | Vandoorne | 1:31.041 | |||
20. | Ericsson | 1:31.213 |