A pályalevágás 2015, vagyis a Mexikói Nagydíj visszatérése óta téma a versenyzők és a sportfelügyelők körében az Autódromo Hermanos Rodriguezen. Az idei versenyre ráadásul az FIA új rázókövek telepítését rendelte el, hogy ne ismétlődjön meg például a 2016-os futam rajtját követő manőver.
Akkor ugyanis az élről induló Lewis Hamilton kerekei blokkoltak, de meg tudta tartani az első helyet annak köszönhetően, hogy az egyes és a kettes kanyar között a pálya helyett az azt övező füvön hajtott át. Ugyanezen a versenyen Max Verstappen is hasonlóan tett, amikor Sebastian Vettel ellen kellett védekeznie – a hollandot viszont emiatt még a dobogózás előtt megfosztották a harmadik helyétől.
Charlie Whiting versenyigazgató az idei hétvége előtt közölte a pilótákkal, hogy tartaniuk kell magukat a szabályokhoz, vagyis ha elhagyják a pályát az egyes kanyarban, csak úgy jöhetnek vissza, ha kívülről megkerülik a rázóköveket. Ellenkező esetben megrovással, később esetleg büntetéssel kell számolniuk.