Az előzések számának növekedése miatt 2019-ben újtípusú első szárnyak kerülnének fel az autókra. Ami a méreteket illeti, 22.5 cm-rel szélesebbek lesznek és 2.5 cm-rel mélyebbre kerülnek – az első szárny szélessége így 1.8 méter lesz.2019-ben újtípusú első szárnyak kerülnének fel az autókra. Ami a méreteket illeti, 22.5 cm-rel szélesebbek lesznek és 2.5 cm-rel mélyebbre kerülnek – az első szárny szélessége így 1.8 méter lesz.
Továbbá az elemet leegyszerűsítik, ám ezek a változások mégis nagy kihívás elé állítják a tervezőket és a mérnököket. Pedig a cél éppen az lenne, hogy kevésbé összetettek és bonyolultak legyenek a szárnyak.
Andy Green, a Force India technikai igazgatója attól tart, hogy az eddigieknél nehezebb dolga lenne a hátul autózó versenyzőnek, ami éppen nehezebbé tenné az előzést, míg Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta: az előzetes szimulációik alapján nincs értelme a módosításnak, csak felesleges pénzkidobás lenne az új szárny megtervezése.
A Red Bullnál egyébként ki is számolták, hogy mindez akár 15 millió euróval megdobhatja a költségeiket, ugyanis nemcsak az első szárnyat, de sok már aerodinamikai elemet is át kellene tervezni – így nem túl reális az FIA szerint 20 000 eurósnak titulált többletköltség.