F1: 20 000 helyett 15 millió euró? Az FIA talán elszámolta magát

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.11.07. 14:15
A tervek szerint szélesebb, közel kétméteres első szárnyak érkeznek 2019-ben, a csapatok szerint azonban semmi értelme nincs az új elemnek, ráadásul igencsak megnöveli a költségeiket. Míg a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 20 000 eurónak tartja az új első szárny megtervezésének költségeiket, a Red Bull szerint ez az összeg akár a 15 millió eurót is elérheti.

Az előzések számának növekedése miatt 2019-ben újtípusú első szárnyak kerülnének fel az autókra. Ami a méreteket illeti, 22.5 cm-rel szélesebbek lesznek és 2.5 cm-rel mélyebbre kerülnek – az első szárny szélessége így 1.8 méter lesz.2019-ben újtípusú első szárnyak kerülnének fel az autókra. Ami a méreteket illeti, 22.5 cm-rel szélesebbek lesznek és 2.5 cm-rel mélyebbre kerülnek – az első szárny szélessége így 1.8 méter lesz.

Továbbá az elemet leegyszerűsítik, ám ezek a változások mégis nagy kihívás elé állítják a tervezőket és a mérnököket. Pedig a cél éppen az lenne, hogy kevésbé összetettek és bonyolultak legyenek a szárnyak.

Andy Green, a Force India technikai igazgatója attól tart, hogy az eddigieknél nehezebb dolga lenne a hátul autózó versenyzőnek, ami éppen nehezebbé tenné az előzést, míg Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta: az előzetes szimulációik alapján nincs értelme a módosításnak, csak felesleges pénzkidobás lenne az új szárny megtervezése.

A Red Bullnál egyébként ki is számolták, hogy mindez akár 15 millió euróval megdobhatja a költségeiket, ugyanis nemcsak az első szárnyat, de sok már aerodinamikai elemet is át kellene tervezni – így nem túl reális az FIA szerint 20 000 eurósnak titulált többletköltség.

Legfrissebb hírek

„Fájdalmas lesz" – Hamilton nem tudja, miért szenved a Ferrarival

F1
57 perce

„Megnehezítem a saját életemet" – Norris elvesztette a vezetést a bajnokságban

F1
16 órája

„Mégis hova kellett volna mennie Verstappennek?" – a Red Bull értetlenkedett, az FIA érvelt

F1
17 órája

Piastri magabiztos győzelemmel állt a világbajnokság élére; Leclerc dobogóra vezette a Ferrarit Dzsiddában

F1
19 órája

Kulcsfontosságú rajt, trónfosztás, biztonsági autó és vonatozás – mit hozhat a szaúdi verseny?

F1
Tegnap, 14:27

„Pokoli küzdelem lesz magunk mögött tartani Piastrit" – a Red Bull taktikája bevált, de mit hoz a verseny?

F1
Tegnap, 0:32

„Agyátültetésre van szükségem” – Hamilton továbbra is szenved az időmérőn a Ferrarival

F1
2025.04.19. 22:52

„Cserben hagytam magamat. Cserben hagytam a csapatot” – Norris idiótának érzi magát

F1
2025.04.19. 22:10
Ezek is érdekelhetik