DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ: Kissé hűvös, de napos időjárás fogadta a mezőnyt a második teszt második napján. A topcsapatoknak is volt mit bepótolniuk, ugyanis hétfőn a Ferrari és a Mercedes is technikai problémákkal bajlódott, így a bokszutca végi zöld lámpa zöldre váltása után Valtteri Bottas volt az első, aki a pályára hajtott.
A finn versenyzőt rövidesen követték a többiek is, az első órában Max Verstappen volt a legszorgalmasabb és úgy tűnt, hogy a leggyorsabb is, ám néhány perccel 10 óra előtt Carlos Sainz Jr. állt az élre a McLarennel. Később a spanyol tovább javított, majd megfutotta 1:17.144-es körét, ami az eddigi szűk hat tesztnap új leggyorsabb köre lett.
Sainzot egyébként később vizsgálni kezdték, ugyanis azt feltételezték, hogy levágta a sikánt a gyors körén, amivel időt nyert, és így sikerült megfutnia azt az igen gyors kört. A spanyol végül megtarthatta a körét, ám később más miatt került ismét a figyelem köréppontjába. A bokszutcából kijövet ugyanis megállt alatta az MCL34-es. Később kiderült, hogy a víznyomás csökkenése állt a meghibásodás mögött.
Nem sokkal az első megszakítás után ismét előkerült a piros zászló, ezúttal Verstappen járt úgy, mint Sainz – a bokszutca végén állt meg alatta a Red Bull. A mentés ismét nem tartott sokáig, így néhány perc múlva folytatódhatott a tesztelés. Ám nagyjából ennyi ideig is tartott a szabad munka, ugyanis Vettel miatt kicsivel 11 óra után ismét lengetni kellett a piros zászlót.
A Ferrari kicsúszott a 3-as kanyarban, és bár lassította kicsit a kavicságy, a gumifalban végezte az autó. Az SF90-esnek igencsak megsérült a bal eleje, így veszélybe került a nap hátralévő része a Ferrari számára. Vettelt elővigyázatosságból kivizsgálták az orvosi központban, de szerencsére nem történt semmi baja a nagy sebességgel történő kicsúszás közben. A Ferrari később megerősítette, hogy nem vezetői hiba, hanem valamilyen technikai probléma okozta az esetet.
Persze a versenyzők kihasználták az ebédszünetig hátralévő bő egy órát, és többen javítottak is az egyéni legjobb idejükön, de a lista elején tartózkodókra nem volt veszéllyel senki. A délelőttöt végül Sainz zárta az élen Vettel és Verstappen előtt. A legtöbb kört (egész pontosan 74-et) Bottas autózta a Mercedesszel.
DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ: Az ebédszünet után folytatódhatott a munka, ám ez a Ferrarinál kizárólag a garázsban ment, hiszen ahogyan arra számítani lehetett, Vettel délelőtti balesete miatt Leclerc-nek várnia kellett, hogy pályára vigye az SF90-est.
Ezzel szemben szorgosan gyűltek a körök a Red Bullnál – kevesebb mint egy órával az újraindítás után Verstappen elsőként lépte át a 100 körös határt. A hollandot Sainz követte ebben a tekintetben, majd jött a Mercedes párosa, utána pedig Kubica. Ahogyan az lenni szokott, a délután már inkább a versenyszimulációkról szólt, főleg azoknál a versenyzőknél, akik délelőtt is teszteltek.
A tesztnap vége előtt két órával még sehol sem volt a Ferrari, és hír sem nagyon volt arról, mikor hajthat pályára Leclerc. Állítólag az orrkúpot, az első szárnyat és az első felfüggesztést is kellett cserélni az SF90-esen, de az sem kizárt, hogy az oldalszekrények is szerelésre szorultak.
Az utolsó két órában már kevés javulás történt a köridők terén – Kvjatnak, Grosjeannak és Räikkönennel sikerült faragnia az egyéni legjobbján. Az Alfa Romeo versenyzője például feljött egészen a harmadik helyre háromnegyed órával a kockás zászló lengetése előtt. Ők hárman voltak egyébként a következők, akik túllépték a 100 megtett kört.
Nagyjából 20 perc volt hátra, amikor az egész nap tesztelők közül legkevesebb kört teljesítő Pérez (természetesen a leglágyabb gumikon) felugrott a második helyre Sainz mögé. Hamilton nem sokkal később átlépte a 100 kört, pedig az ötszörös világbajnok csak délután tesztelt.
Sainz délelőtti leggyorsabb körével – ami egyébként az eddigi legjobb kör a télen – végzett az élen, a második leggyorsabb Pérez volt, a harmadik helyen Vettel zárta a napon. Leclerc csak az utolsó percekben hajtott a pályára, és csak egy installációs kört ment, így igen értékes időt veszített szerdán is a Ferrari.
A versenyzőket tekintve Sainz és Kubica volt a leggyorsabb, mindketten 130 kört teljesítettek, a Mercedes párosa azonban összesen 176 kört töltött a Circuit de Catalunyán a W10-essel.
A barcelonai második teszt programja csütörtökön 9 órakor folytatódik a harmadik (összességében hetedik) tesztnappal.
F1, BARCELONA
MÁSODIK TÉLI TESZT, 2. NAP – VÉGEREDMÉNY
1. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren), 1:17.144, 130 kör
2. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:17.842, 88 kör
3. Sebastian Vettel (német, Ferrari)* 1:18.311, 40 kör
4. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:18.209, 113 kör
5. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:18.330, 120 kör
6. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:18.395, 128 kör
7. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:18.682, 101 kör
8. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)* 1:18.941, 74 kör
9. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:18.943, 102 kör
10. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:19.056, 58 kör
11. Robert Kubica (Williams), 1:19.367,130 kör
12. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault)* 1:22.597, 72 kör
13. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) idő nélkül, 1 kör
* csak délelőtt tesztelt
Február 26. | Február 27. | Február 28. | Március 1. | |
MERCEDES | Hamilton, Bottas | Bottas, Hamilton | ||
FERRARI | Leclerc, Vettel | Vettel, Leclerc | Leclerc, Vettel | Vettel, Leclerc |
RED BULL | Gasly | Verstappen | Gasly | Verstappen |
RENAULT | Hükenberg, Ricciardo | Ricciardo, Hülkenberg | Hülkenberg, Ricciardo | Ricciardo, Hülkenberg |
HAAS | Magnussen | Grosjean | Magnussen, Grosjean | Grosjean, Magnussen |
MCLAREN | Norris | Sainz | Norris | Sainz |
RACING POINT F1 | Stroll | Pérez | ||
ALFA ROMEO | Giovinazzi | Räikkönen | Giovinazzi | Räikkönen |
TORO ROSSO | Albon | Kvjat | Albon | Kvjat |
WILLIAMS | Russell | Kubica | Russell | Kubica |