Összeállításunkban a dobogósok feltüntetésével, rövid videókkal és rövid leírással emlékezünk a futamokra.
A 100.: 1961 – Német Nagydíj, Nürburgring
1. Stirling Moss (brit, Lotus-Climax)
2. Wolfgang von Trips (német, Ferrari) 21.4 mp h.
3. Phil Hill (amerikai, Ferrari) 22.5 mp h.
A Ferrari uralta az idényt a klasszikus „cápaorrú” 156-ossal, négy futamot nyert egymás után, de az esős Nürburgringen Stirling Moss visszaverte az olaszok támadásait, és 21 másodperces előnnyel ért célba a Lotusszal. Ez volt karrierje 16., egyben utolsó győzelme.
A 200.: 1971 – Monacói Nagydíj
1. Jackie Stewart (brit, Tyrrell-Ford)
2. Ronnie Peterson (svéd, March-Ford) 25.6 mp h.
3. Jacky Ickx (belga, Ferrari) 53.3 mp h.
Jackie Stewart a pole-ból indulva, a verseny leggyorsabb körét futva aratott rajt-cél győzelmet Tyrrell-Fordjával, útban második világbajnoki címe felé. A második helyen célba érő Ronnie Peterson karrierje első dobogós helyezését jegyezte.
A 300.: 1978 – Dél-afrikai Nagydíj
1. Ronnie Peterson (svéd, Lotus-Ford)
2. Patrick Depailler (francia, Tyrrell-Ford) 0.466 mp h.
3. John Watson (brit, Brabham-Alfa Romeo) 4.442 mp h.
A következő mérföldkő elérésének Ronnie Peterson volt a nyertese a Lotusszal, igaz, az utolsó körig nem is állt az élen: vezetett Mario Andretti, Jody Scheckter, Riccardo Patrese és Patrick Depailler is, de mindannyiuknak gondjuk adódott az autójukkal, és a 11. helyről rajtoló svéd győzött.
A 400.: 1984 – Osztrák Nagydíj
1. Niki Lauda (osztrák, McLaren-TAG Porsche)
2. Nelson Piquet (brazil, Brabham-BMW) 23.525 mp h.
3. Michele Alboreto (olasz, Ferrari) 48.998 mp h.
Niki Lauda az 1970-es években hét Osztrák Nagydíjon indult, s hiába vágott neki háromszor is a pole-ból, az 1977-es 2. hely volt számára a csúcs hazai pályán. Aztán 1984-ben a McLarennel előbb megelőzte a megcsúszó Nelson Piquet-t, majd váltóhibás autójával megőrizte az első helyét. Ez volt az első vb-futam, amelyen csak turbómotoros autó állt rajthoz.
Az 500.: 1990 – Ausztrál Nagydíj
1. Nelson Piquet (brazil, Benetton-Ford)
2. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 3.129 mp h.
3. Alain Prost (francia, Ferrari) 37.259 mp h.
A Japán Nagydíj drámája után az idényzárón Ayrton Senna és Alain Prost újabb csatája az élen álló brazil kicsúszása miatt elmaradt. A győzelmet Nelson Piquet szerezte meg a Benettonnal, miután visszaverte a ferraris Nigel Mansell utolsó körös támadását.
A 600.: 1997 – Argentin Nagydíj
1. Jacques Villeneuve (kanadai, Williams-Renault)
2. Eddie Irvine (ír, Ferrari) 0.979 mp h.
3. Raf Schumacher (német, Jordan-Peugeot) 12.089 mp h.
Átesett az F1 egy generációváltáson, a vb-címért a ferraris Michael Schumacher és a Williams-Renault-t kormányzó Jacques Villeneuve csatázott. A német rajtbaleset után kiesett, a kanadai pedig visszaverte a másik Ferrari-pilóta, Eddie Irvine támadásait.
A 700.: 2003 – Brazil Nagydíj
1. Giancarlo Fisichella (olasz, Jordan-Ford)
2. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 0.945 mp h.
3. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 6.348 mp h.
(a videó a „Megtekintés a YouTube-on” sorra kattintva tekinthető meg)
A Ferrari-uralom éveiben sem jött össze a győzelem kerek százason. Klasszikus esős káoszfutam volt, egymás után csúsztak ki az autók. Fernando Alonso balesete után aztán le is intették, és bár a dobogó tetejére még Kimi Räikkönen állt, végül Giancarlo Fisichelláé (Jordan) lett a győzelem.
A 800.: 2008 – Szingapúri Nagydíj
1. Fernando Alonso (spanyol, Renault)
2. Nico Rosberg (német, Williams-Toyota) 2.957 mp h.
3. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 5.917 mp h.
Felipe Massa vezetett a Ferrarival az F1 első éjszakai versenyén, amikor Nelsinho Piquet a falnak ütközött a Renault-val – egy évvel később derült ki, hogy szándékosan, annak érdekében, hogy csapattársa, Fernando Alonso nyerjen. A Ferrari elrontott tankolása után sikerrel is járt.
A 900.: 2014 – Bahreini Nagydíj
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1.085 mp h.
3. Sergio Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 24.067 mp h.
(a videó a „Megtekintés a YouTube-on” sorra kattintva tekinthető meg)
A hibrid motoros F1 első éveiben nyomasztó volt a Mercedes fölénye, a vb-nek csak a német csapaton belüli harc adhatott izgalmat. Bahreinben Lewis Hamilton és Nico Rosberg még minden ellenségeskedéstől mentes, klasszikus kerék a kerék elleni küzdelemben vívott egymással – a brit sikerével.