Ideálisnak nem éppen nevezhető körülmények fogadták a mezőnyt Bahreinben, két nappal a versenyhétvége után. Az első évközi teszt előtt homokvihar dúlt a pálya környékén, emiatt a tapadási viszonyok sem kedveztek túlságosan a pilótáknak. A tesztnap egyébként néhány perces késéssel vette kezdetét.
Bár csak tesztelésről volt szó, a Ferrari garázsánál mégis hatalmas érdeklődés nyilvánult meg. Autóba ült ugyanis Mick Schumacher, aki hétszeres világbajnokédesapja korábbi csapatának gépét vezethette élete első F1-es tesztjén. A 20 éves versenyző debütálása mellett egy kisebb visszatérésre is sor került: Fernando Alonso négy hónappal F1-es pályafutásának lezárása után újra autóba ült. A kétszeres világbajnok utolsó csapatával, a McLarennel segítette a Pirelli 2020-as abroncsainak tesztelését.
Ami a többi résztvevőt illeti, főként a mezőny állandó tagjai ültek négykerekűbe a kétnapos gyakorlás első napján. Lewis Hamilton (Mercedes), Max Verstappen (Red Bull), Daniel Ricciardo (Renault), Romain Grosjean (Haas), Lando Norris és Carlos Sainz Jr. (McLaren), George Russell és Robert Kubica (Williams), Lance Stroll (Racing Point), valamint Alexander Albon (Toro Rosso) is pályára gurult, míg Danyiil Kvjat és a már említett Alonso a Pirelli munkáját segítette.
Schumacher mellett Callum Illott volt a másik „újonc”. A 20 éves brit a Ferrari versenyzői akadémiájának tagja, így a maranellóiak jóvoltából vezethette életében először az Alfa Romeo autóját.
Közel három órával a tesztnap kezdete után aztán közbeszólt az időjárás, hiszen elkezdett esni az eső. Az égi áldás nem tartott sokáig, így ekkor még nem veszítettek sok időt a versenyzők, később azonban visszatért, ez pedig gyakorlatilag a tesztnap első felének a végét jelentette. A (nem hivatalos) ebédszünetig Romain Grosjean autózta a leggyorsabb kört (1:30.982), legtöbbször, egész pontosan 50-szer pedig a múlt hétvégi futam győztese, Lewis Hamilton ért körbe a bahreini aszfaltcsíkon.
Az eső akkor sem akart nagyon csillapodni, amikor a pilóták befejezték az ebédet, ekkor már ráadásul az a pletyka járta a paddockban, hogy az időjárási nehézségek és az ezekből fakadó időveszteség miatt kitolhatják a tesztnap végét. Délután 3-kor (két órával a leintés előtt) továbbra is csendes volt a pálya, bár kezdett kisütni a nap, így remény nyílt a folytatásra.
Szűk másfél órával a tesztnap vége előtt már nem esett az eső, végül Hamilton törte meg a csendet a pályán, de a többiek is érkeztek lassacskán. Egyébként három csapatnál történt változás a felállást tekintve a nap második felére: a Haasnál Pietro Fittipaldi váltotta Grosjeant, a Williamsnél George Russell átadta az autót Robert Kubicának, míg a McLarent Sainz helyett Lando Norris vezette délután.
Az utolsó fél órában Max Verstappen javította meg Grosjean addigi legjobb idejét, a Red Bull versenyzőjének 1:30.358-as köre több mint 6 tizedmásodperccel volt gyorsabb Grosjean azon gyors körénél, amit még délelőtt autózott. A holland azonban mindössze néhány percet tölthetett az élen, hiszen Schumacher még nála is bő egy tizeddel jobb kört ment.
Az záró tíz percben a fiatal német tovább javított az egyéni legjobbján, de nem sikerült az élen végeznie az első F1-es tesztjén, ugyanis Verstappen az utolsó öt percben 1:29.379-re javította a nap legjobb idejét. A tesztelésnek végül nem a kockás, hanem a piros zászló vetett véget, mivel az utolsó percekben Lance Stroll alatt állt meg a Racing Point.
Az élen tehát Verstappen zárt, aki 6 tizeddel előzte meg Schumachert. A harmadik leggyorsabb Lando Norris volt a McLarennel, a legtöbb kört pedig Lewis Hamilton autózta. A Mercedesnél azon istállók gépe sem ért körbe többször a bahreini pályán, melyek felosztották a munkát a versenyzőik között.
Schumacher számára nem ért még véget a bahreini munka, az Alfa Romeót is pályára viheti szerdán, amikor folytatódik az első évközi teszt.
VERSENYZŐ | NEMZETISÉG | ISTÁLLÓ | KÖRIDŐ | HÁTRÁNY | MEGTETT KÖR | |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:29.379 | - | 62 |
2. | Mick Schumacher | német | Ferrari | 1:29.976 | 0.597 | 56 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:30.800 | 1.421 | 22 |
4. | Romain Grosjean* | francia | Haas-Ferrari | 1:30.982 | 1.603 | 42 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:31.089 | 1.710 | 71 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.156 | 1.777 | 77 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:31.584 | 2.205 | 45 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:31.964 | 2.585 | 32 |
9. | Carlos Sainz Jr.* | spanyol | McLaren-Renault | 1:32.059 | 2.680 | 32 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.067 | 2.688 | 53 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault (Pirelli) | 1:32.207 | 2.828 | 64 |
12. | Pietro Fittipaldo | brazil | Haas-Ferrari | 1:32.708 | 3.329 | 20 |
13. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:33.290 | 3.911 | 19 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda (Pirelli) | 1:33.653 | 4.274 | 45 |
15. | George Russell* | brit | Williams-Mercedes | 1:33.682 | 4.303 | 27 |
*csak délelőtt tesztelt |