AUGUSZTUS 2., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
AUGUSZTUS 3., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 4., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj |
Max Verstappen szelte át elsőként a célvonalat a hockenheimi futamon, a holland így idénybeli második győzelmét szerezte meg a Red Bull-lal és megerősítette harmadik helyét az egyéni vb-összetettben. Csapattársa, Pierre Gasly eközben felejthető hétvégét teljesített: a második szabadedzésen csúnyán összetörte az autóját, az időmérőn hiába érte el a negyedik legjobb időt, a pálya határait nem tartotta tiszteletben, így idejét elvették és a 8. rajtkockát szerezte meg, míg a versenyen összeért Alexander Albonnal és pont nélkül zárt, miközben Danyiil Kvjat a dobogón végzett a Toro Rossóval.
Az orosz remek szereplése pedig annak tekintetében volt érdekes, hogy a 2017-es idény közben épp Gasly váltotta a Red Bulltól korábban lefokozott pilótát a faenzaiaknál. Kvjat 2019-ben tért vissza az F1-be, illetve a fiókcsapathoz is, hogy aztán az idei évben erősebben teljesítsen, mint valaha.
Mivel Gasly továbbra sem hozza a várt teljesítményt, míg Albon és Kvjat is jól szerepel, versenyről versenyre erősödtek a pletykák, a francia ülése veszélyben van a Red Bullnál, és akár ugyanúgy lefokozhatják idény közben, mint annak idején Kvjatot.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Ebben az évben nem változtatunk, minden marad úgy, ahogy van – jelentette ki a „vörös bikák" tanácsadója, Helmut Marko az Autosportnak, azonban amikor arról kérdezték, Kvjat egyre jobb teljesítménye nyomást helyez-e a franciára, egyértelmű választ adott. – Természetesen" – tette hozzá. A francia helyzetéről a csapatfőnök, Christian Horner is beszélt.
„Fent és lent. Remek időmérőt futott, aztán a versenyen nem sikerült túl jól a kiállása, hiszen gond volt a jobb hátsóval. Aztán még várnunk is kellett a kiengedésével, mivel az autók pont sorban jöttek be a bokszutcába. Ezt követően megkezdte a felzárkózást, és a futam utolsó újraindításánál még Sebastiant (Vettel) is megelőzte. Viszont ezután zsinórban három körben is hibázott az 1-es kanyarban, így többen is elmentek mellette. Aztán jött Albonnal az incidens, ami nyilván nem jött jól, hiszen sok pontot hozhattunk volna a Ferrarin. Azonban ahelyett, hogy 20 ponttal csökkentettük volna a hátrányunkat, csak 7 vagy 8 pontot (valójában 8-at – a szerk.) hoztunk" – mutatott rá arra, milyen jó lehetőségük volt.
„Kettős pontszerzések kellenek" – emelte ki, a Red Bullnak Gaslyra is szüksége van ahhoz, hogy képes legyen ledolgozni a 44 pontos hátrányát a Ferrarival szemben.