A péntekinél kissé hűvösebb levegő és felhősebb égbolt fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen Hockenheimben, és mivel az előrejelzések alapján hasonló körülmények várhatóak az időmérőn is, fontos 60 perc előtt álltak a versenyzők az utolsó gyakorlási lehetőségen.
Amint zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén,Grosjean vette először birtokba a pályát, de lassacskán jöttek a többiek is.Bottas hamar elindult az első gyors körére, de rögtön az első kanyarban hibázott, és lesodródott kissé a pályáról. Csapattársa,Hamilton az első próbálkozása után az élre állt 1:13.767-es körével.
A Mercedes ötszörös világbajnoka sok időt nem töltött az élen –Leclerc hat tizedmásodperccel ment nála gyorsabb kört, és átvette a vezetést. Vettel a másik Ferrarival a második helyen állt ekkor két és fél tizedes hátrányban a csapattársához képest.
JÚLIUS 26., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:14.013 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:13.449 | |||
JÚLIUS 27., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.380 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 28., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj | ||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj |
Vettel legjobb körét később törölték, mert előnyhöz jutott, amikor túl szélesen vette az egyes kanyart, de a német így is maradt a második pozícióban. Később ráadásul szerelésre is szorult az 5-ös rajtszámú Ferrari, de úgy tűnt, hogy talán nincs nagy baj a négykerekűvel.
Féltávnál továbbra is a Ferrari párosa állt az élen, pedig sem Leclerc, sem Vettel nem járt már egy ideje a pályán.Verstappen – aki az utolsók között teljesítette az első mért körét – feljött a harmadik helyre, ám úgy tűnt, hogy Bottasnál szombaton sem mentek tökéletesen a dolgok, hiszen a finn neve ekkor csak a 10. pozícióban volt olvasható.
Leclerc nagyjából 20 perccel az edzés vége előtt tért vissza a pályára, majd elsőként ment be a hétvégén 1:13 alá, és 1:12.387-es körével megerősítette a vezető pozícióját. Mögötte Vettel is javított, de Leclerc később bár csak minimálisan, de tovább tudott faragni az idején. Később Verstappen javított sokat, és megelőzve Vettelt, feljött a második helyre.
Ezután már nem történt változás az élen – Leclerc a második után a harmadik szabadedzést is behúzta Németországban. A Ferrari pilótája mögött Verstappen és Vettel végzett, majd jött Bottas a negyedik helyen. Úgy tűnik, hogy az előző versenyhétvégéhez képest valóban sikerült fejlődnie a Haasnak, hiszen az ötödik pozícióban Magnussen neve olvasható. Igaz, a csapattársa,Grosjean az edzés végén motorproblémákra panaszkodott.
Hamilton a hatodik helyen zárta az utolsó tréninget, még Sainz, Gasly, Räikkönen és Grosjean fért be az első tízbe.
Folytatás 15 órakor az időmérővel!
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:12.380 | átlag: 227.499 km/ó | 18 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.548 | 0.168 mp h. | 12 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:12.644 | 0.264 | 18 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:12.890 | 0.510 | 24 |
5. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.893 | 0.513 | 13 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.965 | 0.585 | 22 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:13.300 | 0.920 | 18 |
8. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:13.324 | 0.944 | 17 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.351 | 0.971 | 18 |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:13.378 | 0.998 | 15 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:13.476 | 1.096 | 15 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:13.496 | 1.116 | 19 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:13.554 | 1.174 | 24 |
14. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:13.556 | 1.176 | 15 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.671 | 1.291 | 16 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:13.672 | 1.292 | 15 |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:13.767 | 1.387 | 21 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:13.816 | 1.436 | 20 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:15.540 | 3.160 | 20 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:15.824 | 3.444 | 11 |