Meglehetősen mozgalmasan alakult a Szingapúri Nagydíj első szabadedzése, amelyet még naplemente előtt, olyan korai időpontban tartottak meg, amelyben a hétvége hátralévő részén már nem hajtanak F1-es autóval a pályára.
Ebből következik, hogy az eredményekből még annyira sem lehet messzemenő következtetéseket levonni, mint más nagydíjhétvégék első edzéseiből.
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:40.259 | |||
2. szabadedzés: 14.30–16.00 | |||
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |||
A verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja: 14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj | ||
Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj |
Az élen Max Verstappen zárt a Red Bull-Hondával, megelőzve a ferraris Sebastian Vettelt és a két Mercedest. A harmadik helyezett Lewis Hamilton lemaradása 666 ezredmásodperc volt, ami azért érdekes, mert a pontverseny éllovasa a kemény keverékeken futotta a körét, míg az első kettő lágyakon. Ez a két keveréknyi különbség ellenére bármilyen körülmények között biztató lehet a Mercedes számára.
Az már kevésbé, hogy az edzés második kétharmadában szintén kemény keveréken köröző Valtteri Bottas rengeteget csúszkált az alacsony tapadást biztosító abroncsokon, és szűk félórával a leintés előtt a falnak is csapta az „ezüstnyilát”. Piros zászlóval megszakították az edzést, a Mercedes szerelői pedig kaptak egy kis plusz munkát a helyi idő szerint 20.30-kor kezdődő második edzés előtt.
A Ferrarinál is adódtak gondok, a legutóbbi két futamot megnyerő Charles Leclerc nem tudott mért kört futni a tréning második felében a lágy gumikon, mert az autója menet közben többször is furcsa hangot adva lelassult, végül alig tudott begurulni a bokszba. Kiderült, váltóhiba miatt zárt végül az utolsó előtti helyen a monacói.
Az edzésen az Alfa Romeót telemetriai gondok hátráltatták a garázsban, Vettelnek egy időre elment a kép a műszerfalán, Carlos Sainz McLaren-Renault-jában pedig padlólemezt kellett cserélni.
Robert Kubica biztatóan kezdte a hétvégét, nemcsak csapattársát, George Russellt előzte meg, hanem Leclerc-t és a napokban megfázással bajlódó Sergio Pérezt is.
Folytatás 14.30-kor, már villanyfényben a 2. szabadedzéssel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:40.259 | átlag: 181.797 km/ó | 22 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:40.426 | 0.167 mp h. | 23 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.925 | 0.666 | 26 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:41.336 | 1.077 | 14 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:41.467 | 1.208 | 24 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:41.812 | 1.553 | 26 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:41.966 | 1.707 | 20 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:42.180 | 1.921 | 19 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:42.305 | 2.046 | 26 |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:42.377 | 2.118 | 24 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:42.527 | 2.268 | 20 |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:42.630 | 2.371 | 23 |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:42.677 | 2.418 | 15 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:42.786 | 2.527 | 13 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:42.791 | 2.532 | 28 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:43.150 | 2.891 | 22 |
17. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:43.336 | 3.077 | 28 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:43.369 | 3.110 | 23 |
19. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:43.618 | 3.359 | 12 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:43.993 | 3.734 | 29 |