A szingapúri időmérőt szombaton némi meglepetésre Charles Leclerc nyerte meg a Mercedesek előtt, így ő várhatta első helyről a lámpák kialvását a városállam 12. Formula–1-es nagydíján, s az előző két futamot egyaránt megnyerő ifjú monacói jól is kapta el a rajtot, az első kanyarok után is megőrizte első helyét.
A start viszonylag problémamentesen zajlott le – bár erről Carlos Sainz biztosan másképp vélekedne, autója ugyanis megsérült, ahogy George Russell Williamse is megrongálódott az első körben.
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:40.259 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:38.773 | |||
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:38.192 | |||
Időmérő:1. Leclerc 1:36.217 | |||
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |||
A verseny (61 kör, 308.706 km): 1. Vettel, 2. Leclerc, 3. Verstappen | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj | ||
Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj |
Az élen a helyzet nem változott: Leclerc mögött Hamilton, majd Vettel, Bottas, Albon sorrendben kezdték meg a körözést és a lassú vonatozást. Merthogy a pályán a mezőny tagjai szemmel láthatóan lassan, már-már a vasárnapi úrvezetők könnyed tempójában elővezetett sétakocsikázást adtak elő a futam első 10-15 körében, hogy kíméljék a gumikat, s hogy egy kiállással tudják teljesíteni a távot.
Ezt Sebastian Vettel és Max Verstappen unta meg leghamarabb az élmezőny tagjai közül, ők ketten kezdték meg a kerékcserék sorát. Ráadásul a németnek olyan jól sikerült a váltás, hogy amikor egy körrel később Leclerc az élről kijött a friss gumikért, csak őmögé sikerült visszasorolnia a pályára.
Az élen viszont Hamilton nem jött váltani, így néhány körön keresztül vezetett, ám nem sikerült később Vettel elé visszajönnie a kerékcseréje után. A futam felénél aztán történelmi pillanatokat láthattunk: Hamilton kiállása után Antonio Giovinazzi vette át a vezetést Alfa Romeójával, s ezzel ő lett az F1 történetében a 171. pilóta, aki legalább egy kört az élen töltött egy versenyen – egyben tíz és fél éve, a 2009-es Bahreini Nagydíj és Jarno Trulli óta az első olasz, aki versenyt tudott vezetni.
Miután lezajlottak a kerékcserék, kiderült, Vettel taktikája jól működött, hiszen átvette a vezetést, és mögötte Leclerc, majd Verstappen érkezett, míg a két Mercedes csak a negyedik, ötödik helyen autózott Hamilton, Bottas sorrendben.
A verseny második felében aztán már egyre több szerepet kapott a biztonsági autó, Bernd Mayländer háromszor is a pályára kellett, hogy hajtson. Először akkor, amikor Romain Grosjean befordította a falba George Russellt, majd amikor Sergio Pérez autója rossz helyen robbant le, végül pedig Kvjat és Räikkönen ütközése után, amikor utóbbi autója kitört bal elsővel állt meg az egyes kanyar bukóterében.
A három újraindítás után aztán egyszer sem változott már az élmezőny sorrendje, Sebastian Vettel jó taktikájának köszönhetően megnyerte a futamot csapattársa, Charles Leclerc előtt, és ezzel ötödször diadalmaskodott a Szingapúri Nagydíjon. Vettel először győzött a tavalyi belga verseny óta, míg a Ferrari első kettős győzelmét aratta a 2017-es Magyar Nagydíj óta.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:58:33.667 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.641 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 3.821 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 4.608 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 6.119 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 11.663 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 14.769 |
8. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 15.547 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 16.718 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 17.855 |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 35.436 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 35.974 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 36.419 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 37.660 |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 38.178 |
16. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 47.024 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:26.522 |
FELADTA | MEGTETT KÖR | |||
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 49 | |
Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 42 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 34 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | L. K. P.* | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 8 | 12 | 14 | 3 | 296 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 11 | 14 | 2 | 231 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 8 | 13 | 2 | 200 |
4. | Max Verstappen | 2 | 6 | 13 | 2 | 200 |
5. | Sebastian Vettel | 1 | 7 | 13 | 2 | 194 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 11 | 2 | 69 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 8 | - | 58 |
8. | Alexander Albon | - | - | 8 | - | 42 |
9. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 34 |
10. | Danyiil Kvjat | - | - | 7 | - | 33 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 7 | - | 33 |
12. | Lando Norris | - | - | 7 | - | 31 |
13. | Kimi Räikkönen | - | - | 8 | - | 31 |
14. | Sergio Pérez | - | - | 5 | - | 27 |
15. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 19 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 18 |
17. | Romain Grosjean | - | - | 3 | - | 8 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 3 | - | 4 |
19. | Robert Kubica | - | - | 1 | 1 | |
* a leggyorsabb körért járó pluszpont |
1. | Mercedes | 527 |
2. | Ferrari | 394 |
3. | Red Bull-Honda | 289 |
4. | McLaren-Renault | 89 |
5. | Renault | 67 |
6. | Toro Rosso-Honda | 55 |
7. | Racing Point-Mercedes | 46 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
9. | Haas-Ferrari | 26 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |