Lewis Hamilton a jelek szerint nem lassult le attól, hogy nincs vele Mexikóvárosban állandó versenymérnöke, Peter Bonnington. A szakember, aki Hamilton 2013-as érkezése óta segíti az angol munkáját, és eddig négy közös világbajnoki címet ünnepeltek, kisebb orvosi beavatkozás miatt hiányzik a Mexikói és az Amerikai Nagydíjról, így szinte biztosan lemarad az ötödik közös elsőség bebiztosításáról.
OKTÓBER 25., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.327 | |||
2. szabadedzés: 21.00–22.30 | |||
OKTÓBER 26., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 17.00–18.00 | |||
Időmérő: 20.00–21.00 | |||
OKTÓBER 27., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 3., 20.10 | 41. Amerikai Nagydíj | ||
November 17., 18.10 | 47. Brazil Nagydíj | ||
December 1., 14.10 | 11. Abu-dzabi Nagydíj |
Hamiltonnal a rádión egy másik nagyon jó ismerőse, az állandó teljesítményért felelős mérnök, Marcus Dudley tartja a kapcsolatot, és az első edzés alapján minden tökéletesen működik vele is.
Az edzésnap reggelén esett eső miatt vizes pályán kezdődő tréningre Hamilton kisebb késéssel érkezett, ezzel is jelezte, hogy nem igazán izgul a mérnökváltás miatt. A pályára hajtva egyből a leggyorsabbak között volt, és a tréninget az élen is zárta.
Az első három helyezett között egy tizedmásodpercnyi különbség sem alakult ki, Charles Leclerc és Max Verstappen szorosan Hamilton mögött végzett. Ráadásul amíg a Mercedes és a Red Bull pilótája lágy gumikon futotta legjobb körét, a Ferrarin közepesen kemény abroncsok voltak.
Valtteri Bottas az ötödik helyen zárt Alexander Albon mögött, vasárnap ez a távolság éppen elég lenne Hamiltonnak a vb-cím bebiztosításához. Más már nem szólhat bele a vb-csatába.
Az edzés meglehetősen kaotikus volt, a pálya felszáradása után a kötelező gumicsere miatt pihent a mezőny, majd miután újra mindenki a pályára hajtott, Lance Stroll falnak csapódása miatt lengettek piros zászlót. A Racing Point visszagurult a bokszba, de a védőkorlátot még a helyére kellett igazítani.
A hátralévő húsz percben csúcsforgalom volt a pályán, egymást is zavarták a versenyzők, akik a féktávokkal is alaposan megszenvedtek a ritka magaslati levegőben. Sokaknak kellett a bukótéren áthajtaniuk, de a kopott gumikon túlmutató sérülés csak Stroll autójáén történt.
Folytatás 21 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:17.327 | átlag: 200.375 km/ó | 25 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.446 | 0.119 mp h. | 23 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:17.461 | 0.134 | 17 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:17.949 | 0.622 | 21 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.005 | 0.678 | 25 |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:18.218 | 0.891 | 20 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:18.401 | 1.074 | 21 |
8. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:18.593 | 1.266 | 23 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:18.835 | 1.508 | 27 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.959 | 1.632 | 22 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:19.011 | 1.684 | 22 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.013 | 1.686 | 22 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.205 | 1.878 | 22 |
14. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:19.299 | 1.972 | 23 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:19.499 | 2.172 | 23 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:19.679 | 2.352 | 21 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:19.717 | 2.390 | 23 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:19.850 | 2.523 | 22 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:20.548 | 3.221 | 26 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.566 | 4.239 | 30 |