Hol vannak már azok évek, amikor az idényzáró egyet jelentett a pattanásig feszült helyzetekkel, az idegtépő vb-fináléval és a lehengerlő izgalmakkal?
A Formula–1-es világbajnokság sajnos sorozatban harmadszor is csendben, tét nélkül csengett le Abu-Dzabiban, pedig amikor a naptár átfordult 2019-re, tényleg reménykedhettünk abban, hogy sokáig emlékezetes évad kezdődik. A Ferrari a megelőző két évben egyre jobban megszorongatta a Mercedest, a téli teszteken pedig olyan formában nyitott, hogy a világsajtó máris kikiáltotta favoritnak. Aztán márciusban jött a várva várt idénykezdet, vele együtt pedig a hideg zuhany, hiszen kiderült, a jósolt párharcnak nyoma sincs, a 2008 óta bajnoki ínséggel küszködő maranellóiak így biztosan újabb évet vesztegettek el.
Megdöbbentő, hogy ilyen gazdag erőforrásokkal büszkélkedő csapat miként tud újra meg újra mellényúlni, mindenesetre nem túl szigorú kijelenteni: összességében a Ferrari okolható a feledhető évadért. A Red Bull-Honda átmeneti éve miatt ugyanis lehetőségek terén kizárólag az olaszoknak volt reális esélye a trónfosztásra, ám míg tavaly versenyzőfronton adódtak problémák, az idén az autó nem nőtt fel a feladathoz. A nyári szünetig a Mercedes 12 versenyből tízet megnyert, így az izgalmasabb folytatás már csak sebtapasznak volt jó. Persze annak mindenképp örülhetünk, hogy láttunk fordulatos, kiszámíthatatlan versenyeket, ám ennyire egyértelmű bajnoki helyzetben a pohár ilyen futamok esetében is sokkal inkább félig üres, semmint félig teli. A Ferrari brutális motorerejéből fakadó őszi feltámadása egyfelől túl későn jött, másfelől a csapat még ekkor is műveleti hibák egész sorával dobott el magától kecsegtető lehetőségeket, míg a Mercedes akkor is kihozta helyzetéből a maximumot, amikor már nem az övé volt a leggyorsabb autó.
Az összkép tehát mindenképp lehetne rózsásabb, de a Formula–1 az elmúlt évtizedekben már annyi szép pillanattal ajándékozta meg rajongóit, hogy az emberből még egy laposabb idény végén is újra meg újra előjön optimista énje. Jövőre alig változnak a szabályok, így mind a Ferrari, mind a Red Bull egy az egyben hasznosíthatja a 2019-es tanulságokat, vagyis most tényleg nem csak üres frázis, hogy minden adva van a háromcsapatos bajnoki csatához. A remény tehát él – bízzunk benne, hogy ezúttal nem csupán márciusig...