Napos, de hűvös időben vette kezdetét a második barcelonai teszt első napja, amelyre több csapat is fejlesztésekkel készült. Az első héten tapasztalt munkakedv azonban némileg alábbhagyott, az első óra végén összesen négy versenyző rendelkezett mért körrel.
Az élen folyamatosan Sebastian Vettel és Lewis Hamilton váltotta egymást, és ők ketten voltak a legszorgalmasabbak is, a délelőtti menet felénél fejenként a 40 kört is meghaladták. A Ferrari módosított hátsó, a Williams némileg átszabott első szárnnyal körözött, míg a McLaren egy frissített diffúzort tesztelt, de többen kipróbálták a zandvoorti C2-es keveréket is.
A Pirelli ugyanis külön abroncsokkal készül a májusi Holland Nagydíjra, hiszen az idei gumik nem biztos, hogy bírják a döntött kanyarban a terhelést.
Február 19., szerda | A Mercedes odapörkölt az első barcelonai teszt nyitó napján | ||
Február 20., csütörtök | Räikkönen volt a leggyorsabb, de a Mercedes került a középpontba | ||
Február 21., péntek | A Mercedes a 3. napot is behúzta Barcelonában, gondok a Ferrarinál |
Az előző teszthéten átlagosan legtöbb kilométert teljesítő Honda számára azonban mindenkinél döcögősebben indult a nap, hiszen szűk 3 órát követően összesen 4 próbakör állt a két japán erőforrással hajtott csapat neve mellett. Ám mint utóbb kiderült, nem a motorral adódott probléma: a Red Bull jelentése szerint a felfüggesztéssel volt gond, míg az Alpha Tauri arról adott tájékoztatást, hogy Pierre Gasly nem a Honda miatt vesztegelt a bokszban.
A körözést kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval: Vettel a megforgása alkalmával sok kavicsot hordott fel a nyomvonalra, ezért takarítani kellett a pályát, majd Nicholas Latifi alatt adta meg magát a Williams bő egy órával az ebédszünet előtt.
A második újraindítást követően végre Gaslyés Alexander Albon is elkezdhette az érdemi munkát, a francia végül 25, míg a thaiföldi 29 körig jutott.
Eközben a legszorgalmasabbnak számító Hamilton 89 kört futott, nem mellesleg egy teljes versenyszimulációt is teljesített délelőtt, és sokáig úgy tűnt az időlistát is az élen zárja az 1:17.753-as körével, végül azonban hárman is befurakodtak elé.
Szűk 40 perccel a leállás Robert Kubica repesztett 1:16.942-t, miután az Alfa Romeóra felkerült a C5-ös, vagyis a leglágyabb keverék. A lengyel ezzel az élre állt, és nem sokkal később Albon és Gasly is nagyot javított. A thaiföldi a kemény gumikon feljött a második pozícióba, ám helyezését az utolsó pillantokban Gasly elhappolta, így Albon visszaszorult a harmadik, míg Hamilton a negyedik helyre.
A Haas kivételével mindegyik csapat megosztotta a munkát a versenyzői között, így egyedül Grosjean ülhetett vissza délután is az autóba.
Ahogyan a nap első fele, úgy a második sem indult túl mozgalmasan, igaz, az első óra végére a délután tesztelők nagy része azért megtett pár kört. A Williams azonban szűk másfél órát vesztegelt még a bokszban az ebédszünet után is, így Latifi délelőtti leállásával elég sok időt vesztett. Viszont így sem George Russell volt az utolsó pilóta, aki pályára hajtott, ezt a szerepet ugyanis Esteban Ocon töltötte be.
A franciák nem adtak pontos választ arra, miért nyúlt el ennyire az ebédszünetük, annyit árultak el, hogy az autót építették csak át, de ez a megszokott munkafolyamat része volt. Ocon így csak bő 2 órával a kockás zászló megjelenése előtt gurulhatott ki az RS20-assal a garázsból.
A csapatok egész délután a közepes és kemény keveréken teszteltek és teljesítetettek hosszabb etapokat, illetve versenyszimulációkat, így nem záporoztak gyors köridők. A délutáni mezőny leggyorsabbja Max Verstappen lett, bár 1:18.054-es idejével sokáig a top 5-be sem fért be, az utolsó órában sokat javított a C3-as keveréken, és végül sikerült feljönnie a második pozícióba.
Hozzá hasonlóan többen is a tesztnap végén kapcsoltak rá: Sergio Pérez a harmadik helyet foglalta el a Racing Pointtal, Danyiil Kvjat a negyedik, Lance Stroll a nyolcadik, míg Valtteri Bottas a kilencedik lett.
Ami a megtett köröket illeti, a legszorgalmasabb az egyedüliként egész nap tesztelő Grosjean lett, ám sokat elmond az a tény, hogy csak 40 perccel a vége előtt sikerült letaszítania a kizárólag délelőtt tesztelő Hamiltont a képzeletbeli trónról.
A britet még a csapattársa, Bottas tudta megelőzni, a legnagyobb távot megtevő csapat így a negyedik tesztnapon is a Mercedes lett 179 körrel.
Bár sokáig úgy tűnt, nem lesz újabb megszakítás, és Verstappen megforgása lesz a délutáni menet egyetlen meleg pillanata, a tesztnap végül piros zászlóval ért véget. A holland ezúttal is szereplő volt, ugyanis az utolsó percekben megforgott, majd leparkolt az RB16-ossal pont akkor, amikor Kvjat is megállt az ugyancsak Honda-erőforrással hajtott Alpha Taurival.
Folytatás csütörtökön 9 órakor a második barcelonai teszt második napjával.
MÁSODIK KOLLEKTÍV TESZT, BARCELONA
* csak délelőtt tesztelt
Az első teszthét összegzése ide kattintva olvasható, míg az adatbank itt érhető el.