A német gárda rendkívül magabiztosan kezdett Spielbergben, hiszen mindhárom szabadedzésen és az időmérőn is az élen zárt, ám a versenyen már elmaradt a várt dominancia. A győzelemért csatázó versenyzők és a bokszfal között izzott a rádió, miután a váltószenzorral adódott probléma, ami könnyen kieséshez vezethetett volna. A hiba miatt Valtteri Bottaséknak kerülniük kellett a kerékvetőket, ami a Red Bull Ringen különösen nehéz helyzetbe hozta őket, hiszen körönként majd' három tized bukást könyveltek el.
JÚLIUS 10., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 11., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 12., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja |
„Elég komoly volt a helyzet már a rajtot követően is. Először Valtterinél jelentkezett a probléma, amiről tudtuk, hogy végzetes lehet, majd nem sokkal később előjött Lewisnál (Hamilton) is. Nem tudtuk, pontosan mi a hiba forrása, de azzal tisztában voltunk, hogy valamilyen módon a vibrációval van összefüggésben, így már a futam korai szakaszában azt tanácsoltuk a versenyzőinknek, hogy kerüljék a kerékvetőket. A verseny egy bizonyos pontján úgy tűnt, mindkét autónk kiesik, szóval azon voltunk, hogy valahogy hazahozzuk őket" – magyarázta a csapatfőnök, Toto Wolff, míg a gárda vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin azt is felfedte, már pénteken tudták, hogy műszaki hibájuk lehet a versenyen.
„Már a pénteki edzések végén jelentkezett a probléma Valtterinél, ez volt az első jele annak, hogy gondunk lehet. Majd szombaton megismétlődött, szóval abban a tudatban készültünk a futamra, hogy bajba kerülhetünk, hiszen úgy fest, ez konstrukciós hiba. Jelenleg tehát ha versenyeztetjük a kocsit, tudjuk, hogy egy bizonyos ponton jelentkezik a hiba, csak az a kérdés, mennyire hamar. A probléma forrása a keletkező elektromos zaj, ami interferenciát idéz elő a különböző rendszerek között. Valtterinél a verseny felénél jött elő, majd utána Lewisnál is jelentkezett a gond. Ez egy elektromos zaj, ami sok dologra van hatással" – kezdte Shovlin, és azt is elmondta, az osztrák pálya miért volt alapvetően nehezített terep számukra.
„A Red Bull Ring borzasztó pálya számunkra. Normális körülmények között az év Melbourne-ben indult volna el, ahol nagyon nehéz előzni, így sokkal jobban tudsz figyelni az autódra anélkül, hogy könnyen lehagynának. Spielbergben azonban sokkal egyszerűbb előzni, így ha nem tudod megfelelően használni a kerékvetőket, és vissza kell fognod magad, hamar bajba kerülhetsz. Az itteni kerékvetőek alapjában véve is nagyon durvák, és sok időt töltenek el rajta a pilóták. Számunkra ez problémát jelentetett, és egyértelműen nem segített az sem, hogy majdnem harminc Celsius-fok volt, a levegő is ritkább, és az autó ilyen körülmények között egyértelműen nem kap akkora hűtést, mint szokott" – tette hozzá a szakember.
Most az a legnagyobb kérdés, a Mercedesnek sikerül-e megoldania, vagy legalább jobban kezelnie a problémát a hét végéig, hiszen az idény második versenyét, a Stájer Nagydíjat is Spielbergben tartják.