JÚLIUS 3., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.816 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.304 | |||
JÚLIUS 4., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 5., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 12., 15.10 | Stájer Nagydíj | ||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj |
Az Osztrák Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén élen végző Mercedes pályára vitte a DAS-rendszert is, azonban ez nem minden riválisnak tetszett. A Red Bull azonnal jelezte, szeretné tisztázni az innováció szabályosságát, s ezért először állásfoglalást kért a FIA-tól, majd később óvást nyújtott be riválisa ellen.
Tette mindezt úgy, hogy a barcelonai teszten egyszer már napirenden volt a rendszer legalitásának kérdése, és akkor a szövetség úgy határozott, hogy a Mercedes idén használhatja az innovációt, jövőre azonban már nem.
A „vörös bikák" véleménye szerint azonban a DAS mozgó aerodinamikai elem, és szabálytalan módon változtatja meg a felfüggesztés beállításait az autó mozgása közben – ezek tiltottak az F1-ben.
A történethez azonban az is hozzátartozik, hogy az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Red Bull is kifejlesztett egy a Mercedeséhez hasonló megoldást, amit még idén bevethet. Az ellenfelek viszont nem értik, hogy az osztrákoknak hogyan sikerült ilyen rövid idő alatt, az előre hozott és meghosszabbított gyárleállás mellett előállni egy ilyen rendszerrel, miközben a német gárda több mint egy éven keresztül dolgozott a DAS-on.
Az óvás benyújtását követően az FIA 19 óra 10 percere hívta be meghallgatásra a két csapat képviselőit, döntés azonban csak több mint hat és fél órával később született. A szövetség végül másodszor is szabályosnak ítélte a Mercedes DAS névre keresztelt innovációját, miután azt a kormány és nem a felfüggesztés részeként könyvelte el, aminek értelmében eleget tesz a felfüggesztésre és az aerodinamikai behatásokra vonatkozó előírásoknak.