Nézők
Amikor néhány hónappal ezelőtt a sorozat irányítóinak a lehető legkörültekintőbben ki kellett alakítaniuk az új versenynaptár első részét, a járványhelyzet világszerte még mindig annyira súlyos volt, hogy szóba sem kerülhetett a szurkolók beengedése a helyszínekre. Noha azóta több helyen enyhültek a szabályok, és néhány sporteseményt már meg lehetett rendezni nézők előtt, a szerződéskötéskor kőbe vésett megállapodástól már nem lehet eltérni. Ez azt jelenti, hogy a hétvégén senki sem ülhet fel a lelátókra.
JÚLIUS 17., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 18., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 19., VASÁRNAP | |||
A verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja | ||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj |
Létszám
A hét végén kizárólag azok tartózkodhatnak a Hungaroring területén, akik munkájuk kapcsán előzetesen megkapták az engedélyt. A pálya személyzetével, a maroknyi médiaképviselővel, a teljes F1-es, F2-es, F3-as és Porsche-szuperkupa mezőnyével ez összesen 1800 főt jelent, ami nagyjából az egyharmada az eddigi létszámnak. Sem a csapatok, sem az F1 nem hívhat vendégeket, ahogy az istállók marketingszemélyzete is otthon maradt. Egy F1-es csapat 80 fővel képviselteti magát, ebből 60-an dolgoznak az autón.
A helyszín biztosítása
A pálya biztosítását a Hungaroring irányítási központja, valamint a rendőrség és más hivatalos szervek végzik. Ezúttal más jellegű feladatok hárulnak az illetékesekre, hiszen nem a bent lévő tömeget kell kezelni, hanem megakadályozni, hogy bárki tiltott területre lépjen be. A környező utakat lezárják, a részletekről a rendőrség honlapján lehet tájékozódni.
Vírustesztek
Akik jogosultak a belépésre, csak akkor mehetnek a Hungaroring területére, ha fel tudnak mutatni öt napnál nem régebbi, negatív koronavírustesztet. Az érintkezések gyakoriságától függően ugyanakkor különböző zónákat is kialakítanak, így a kockázatosabbnak ítélt szakaszokon tevékenykedőket gyakrabban is tesztelik. A Hungaroringnek megállapodása van az ITM-mel és a SOTE-val a személyzet teszteléséről, míg a nemzetközi kontingenst az FIA által kijelölt cég ellenőrzi. Pozitív teszt esetén az érintettet azonnal elkülönítik, és kontaktkutatás segítségével megvizsgálják, kivel érintkezett előtte.
Egészségügyi szabályok
Az FIA több mint 70 oldalas dokumentumot készített az egészségügyi szabályokról, melyek irányelvnek tekintendők minden helyszínen. Alapvető előírás a folyamatos maszkviselés, a rendszeres kézfertőtlenítés, a megfelelő távolság tartása és az egyirányú közlekedési folyosók tiszteletben tartása. Ezen felül minden csapat külön „buborékot” képez, sőt még istállón belüli alegységeket is kialakítottak. A különböző buborékokba tartozó emberek elvileg nem érintkezhetnek a másikkal, Spielbergben viszont bebizonyosodott, ennek betartása nagyon nehézkes.
Külföldiek utazása
Amikor kijelölték az első nyolc 2020-as helyszínt, kőbe vésett szabálynak tartották, hogy a nagydíjakon résztvevőknek szigorúan tilos a repülőtéren, a szálláshelyen és a pályán kívül tartózkodniuk. Idővel több országban enyhültek az általános szabályok, és a gyakorlat Spielbergben is azt mutatta, hogy az osztrákok kivételt biztosítottak a nagydíjra érkezőknek az utazási korlátozást illetően. A Magyar Nagydíj idején viszont a brit és az EU-n kívüli állampolgárok is csak a pályán és a saját hoteljükben lehetnek.
Étkezés
Amíg a csapatok minden európai helyszínre magukkal hurcolták hatalmas motorhome-palotáikat, saját konyhájukban, saját személyzettel oldották meg az étkezést. Ezúttal viszont nincs erre lehetőség, hanem az az osztrák cég készíti az ebédet és a vacsorát, amely átlagos esetben a Paddock Club vendégeit látja el. A reggelit mindenki a szálláshelyén fogyasztja el, így saját konyha nélkül is megoldható az étkezés.
Szállás
A minél kevesebb érintkezés érdekében a csapatok külön hotelekben, de legalábbis külön szinteken szállnak meg, és a korábbi gyakorlattól eltérően minden egyes csapattagnak saját szobát biztosítanak. A tehetősebbek saját lakóbuszukban töltik a nagydíjhétvégét a pálya területén.
Média
A sajtó képviselői csupán nagyon korlátozott számban léphetnek a pálya területére, ráadásul a szabályok annyira ellehetetlenítik az érdemi munkavégzést, hogy erősen kérdéses a helyszíni jelenlét értelme. Az állandó akkreditációval rendelkező újságírók közül 21 kapott bebocsátást a Magyar Nagydíjra, de egyikük sem hagyhatja el a sajtótermet, miközben a sajtótájékoztatókon is pontosan ugyanazt látják, hallják, mint akik az online közvetítést nézik. A helyszínen dolgozó nyolc tévéstáb hajszállal jobb helyzetben van, mert ők legalább lemehetnek a paddockba, és tisztes távolságból ugyan, de saját interjúkat is készíthetnek a pilótákkal.