Az időjárás a silverstone-i második versenyhétvégén is kegyes volt a mezőnyhöz, és a futam előtt nem sok esély volt arra, hogy mondjuk némi eső közbeszól az 51 körös viadalon. Az első sorból a Mercedes versenyzői várhatták a piros lámpák kialvását A 70. Évforduló Nagydíján Silverstone-ban.
Valtteri Bottas szezonbeli második pole pozícióját szerezte meg az időmérőn, mellőle csapattársa és a múlt heti futam győztese, Lewis Hamilton vághatott neki a viadalnak. Meglepetésre a harmadik rajtkockába a Sergio Pérezt helyettesítő Nico Hülkenberg parkolhatott le a Racing Pointtal.
A rajtnál Bottas az élről indulva meg tudta tartani az első helyet, bár Hamilton próbálta maga mögé utasítani, meg kellett elégednie a második hellyel. Mögöttük Max Verstappen megelőzte Hülkenberget, amivel feljött a harmadik pozícióba. A középmezőnyben viszont Sebastian Vettel számára elég rosszul alakultak az első kanyarok.
AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.166 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:25.606 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.621 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:25.154 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km): 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Bottas | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
Bár az első méterek jól sikerültek a négyszeres világbajnoknak, utána lecsúszott kissé a pályáról, amitől porosak lettek az abroncsai, és meg is forgott kissé. Emiatt nyolc helyet is veszített, és visszacsúszottaz utolsó előtti pozícióba. Vettel a következő körökben megkezdte a felzárkózást, és a nyolcadik körben már a 14. helyen haladt. Elsőként Alexander Albon járta meg a bokszutcát a hatodik kör végén, a Red Bulljára közepes keverékű gumik kerültek fel a kemények helyett (ezzel visszaesett a 19. helyre).
A következő körökben a Mercedes párosa bajba kezdett kerülni az élen, Bottas és Hamilton is folyamatosan arra panaszkodott, hogy hamar elkoptak az abroncsaik. Nem is tudták lerázni magukról Verstappent, aki a 10. körre DRS-távolságon belülre került Hamiltonhoz képest.
Előzés azonban nem lett belőle, ugyanis előbb az élen álló Bottas, majd Hamilton is túlesett az első kerékcseréjén. Ennek köszönhetően Verstappen került az élre, s mivel a következő körökben folyamatosan növelni tudta az előnyét, úgy tűnt, nála nem jelentkeznek azok a problémák a gumikkal, mint korábban a Mercedesnél.
Bottas és Hamilton később visszakerült a második és a harmadik helyre, ám a hátrányuk folyamatosan nőtt Verstappenhez képest, akiről valószínűsítettük, hogy eltérő, egykiállásos stratégián van. A 27. körben a holland is túlesett a kerékcserén, és éppen Bottas mögé jött vissza a pályára. Sok időbe azonban nem tartott a számára, hogy a friss gumikon elmenjen a Mercedes mellett, így újra Verstappen vezette a versenyt.
A 32. körben egyszerre állt ki újabb kerékcserére Verstappen és Bottas – a Red Bullnál ezzel a Mercedes stratégiájára reagáltak. Átmenetileg Hamilton vette át a vezetést, és bár néhány kör múlva egyre valószínűbbé vált, hogy megpróbál elmenni a végéig újabb kerékcsere nélkül, a 42. körben mégis kihívták.
A hatszoros világbajnok a negyedik pozícióba, Leclerc mögé jött vissza, néhány körön belül azonban maga mögé utasította a monacóit. Sőt az utolsó körökben a csapattársát is üldözőbe vehette, és két körrel a vége előtt könnyedén el is ment Bottas mellett.
Verstappen azonban ekkor már majdnem kilenc másodperccel járt előttük az élen, és végül simán behozta a Red Bullt az első helyre. Mellé Hamilton és Bottas állhatott fel a dobogóra, pontszerző helyen végzett még Leclerc, Albon, Stroll, Hülkenberg, Ocon, Norris és Kvjat.
A leggyorsabb körért járó pluszpont Hamiltoné lett, aki így megőrizte előnyét a világbajnoki összetettben, de már nem Bottas, hanem Verstappen előtt, aki győzelmével feljött a második helyre. A brit és a holland között éppen annyi a különbség, mint a brit és a finn között volt a futam előtt: 30 pont.
Folytatás egy hét múlva a Spanyol Nagydíjjal!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19:41.993 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 11.326 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 19.231 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 29.289 mp h. |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 39.146 mp h. |
6. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 42.538 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 55.951 mp h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:04.773 p h. |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:05.544 p h. |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:09.669 p h. |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:10.642 p h. |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:13.370 p h. |
13. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:14.070 p h. |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 43 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 3 | 4 | 5 | 2 | 107 |
2. | Max Verstappen | 1 | 4 | 4 | 1 | 77 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 4 | 4 | – | 73 |
4. | Charles Leclerc | – | 2 | 3 | – | 45 |
5. | Lando Norris | – | 1 | 4 | 1 | 38 |
6. | Alexander Albon | – | – | 4 | – | 36 |
7. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 28 |
8. | Sergio Pérez | – | – | 3 | – | 22 |
9. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | – | 20 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 3 | – | 16 |
11. | Carlos Sainz | – | – | 3 | 1 | 15 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 12 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 3 | – | 10 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
15. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
16. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 180 |
2. | Red Bull-Honda | 113 |
3. | Ferrari | 55 |
4. | McLaren-Renault | 53 |
5. | Racing Point-Mercedes* | 41 |
6. | Renault | 36 |
7. | AlphaTauri-Honda | 14 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*: A Racing Pointtól 15 pont levonva. |