AUGUSZTUS 14., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.785 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.883 | |||
AUGUSZTUS 15., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.222 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.584 | |||
AUGUSZTUS 16., VASÁRNAP | |||
A verseny (66 kör, 307.104 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj |
Lewis Hamilton pályafutása 92. pole pozícióját szerezte meg, ami a Mercedes-erőforrással hajtott autók 200. rajtlesőségét jelentette. A brit az 1:15.584-es körének köszönhetően az ötödik alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását Spanyolországban, ahol sorozatban a negyedik sikerére készül. A britnek azonban a két silverstone-i versenyen látottak alapján nem lesz könnyű feladata, hiszen nagy hőséget jósolnak vasárnapra is.
„Sosem versenyeztem még ilyen melegben Barcelonában, ráadásul most minden eddiginél gyorsabbak az autók, így fizikailag igencsak megterhelő itt vezetni. A második körömön nem tudtam javítani, a szakaszokban futott első próbálkozásaim azonban szerencsére erősre sikerültek. A Q3-ban futott első köröm is jó volt, bár úgy éreztem, még faraghatok az időből. Ez nem jött össze, de szerencsére Bottasnak sem. Nagyon szoros volt közöttünk, szóval minden ezredmásodperc számított" – kezdte a címvédő.
„Vasárnap nehéz verseny vár ránk, hiszen a Red Bullok szupergyorsak, és elég hosszú út vezet az 1-es kanyarig is, szóval még korántsem végeztem el a munkát. Ezen a pályán nehéz az előtted haladót követni, viszont a pole-ból indulva sem lesz egyszerű dolgom, minden azon fog múlni, hogyan rugaszkodom el. Egy körön egyértelműen előnyben vagyunk, de a hosszú etapokon nagyon közel voltunk egymáshoz a Red Bull-lal, így kemény csatára számítok (Max) Verstappennel" – tekintett előre a 150. első rajtsorát jegyző Hamilton, aki elmondta, nagyon hálás, hogy ilyen helyzetben lehet.
„Nagyon szerencsés vagyok, ami az elmúlt éveket, sőt, a McLarennel eltöltött időt illeti, hiszen hihetetlenül intelligens és elszánt emberekkel dolgozhattam együtt, akik hozzásegítettek ahhoz, hogy most itt ülhessek. Elmondhatatlanul hálás vagyok mindenkinek, aki segített, és azért, hogy meghoztam azt a döntést, hogy ehhez a csapathoz szerződjek, és hogy részese lehetek a fejlődésének. Nem hiszem, hogy csak a babérjainkon ülnénk. Folyamatosan jobbá és jobbá akarunk válni. Én csak egyetlen láncszem vagyok ebben az egészben, és arra törekszem, hogy a lehető legjobban végezzem el a munka rám eső részét" – zárta a gondolatait.
Valtteri Bottas végig közel volt a csapattársához, akitől csak 59 ezreddel maradt el, így a második pozícióból rajtol majd el. A Mercedes 68. első rajtsorát kiegészítő finn biztosan nem bánná, ha a tavalyi forgatókönyv ismétlődne meg: akkor a második helyről rajtoló győzedelmeskedett a Circuit de Catalunyán.
„Tudtam, hogy szoros lesz közöttünk. Lewis első köre tiszta volt, és főleg a harmadik szektorban pörkölt oda, amelyben én egész nap szenvedtem. Igaz, folyamatosan javultam, de végül ez sem volt elég. Nyilván bosszantó, hogy ilyen kis különbséggel kaptam ki, viszont Lewis jó teljesítményt nyújtott, és a csapatnak is sikerült megszereznie az első rajtsort – magyarázta a finn, aki kitért a vasárnapi esélyekre is.– Hiába volt nagyon biztató a hosszú etapon mutatott tempóm pénteken, úgy hiszem, a rajt nyújthatja a legjobb lehetőséget számomra, hogy megelőzzem."
Max Verstappen a harmadik lett a Red Bull-lal, ami a lehető legjobb pozíciót nyújtja ahhoz, hogy megismételhesse múlt heti sikerét. Igaz, ezúttal mindhárom pilóta a piros jelzésű Pirelliken fog nekivágni a futamnak, így a „vörös bikáknak" mással kell próbálkozniuk.
„Ez volt a maximum. Egész hétvégén harmadik voltam, elégedett vagyok az eredménnyel. Remélem, a versenyen jobb teljesítményt nyújthatok, és közelebb kerülhetek a Mercedesekhez. A hosszú etapjaink elég jól festettek. Kényelmesen éreztem magam a kocsiban, és bízom benne, hogy nyomás alá tudom helyezni az első kettőt. Tudom, hogy nem egyszerű itt előzni, de az a célunk, hogy megnehezítsük a dolgukat" – jelentette ki a holland.
Negyedikként végzett a pozitív koronavírustesztje miatt az előző két nagydíjat kihagyó Sergio Pérez, aki nem más célt tűzött ki maga előtt, mint a dobogót.
„Ha sikerül jó rajtot vennünk, és Max elé kerülünk, akkor talán képesek leszünk magunk mögött tartani őt. Ezen a pályán nem könnyű előzni, ráadásul nagyon figyelnünk kell majd a gumikra és az autóra is. Alapjában véve nincs meg a tempónk, hogy megverjük a Red Bullt és a Mercedest, ki tudja azonban, mi történne, ha sikerülne előreverekednünk magunkat a startnál" – elmélkedett a mexikói, aki sokakkal ellentétben az egykiállásos stratégiát sem látja kizártnak.
„Minden attól függ, hogyan alakulnak az első köreid, miként tudod menedzselni a gumihőmérsékletet, és milyen lesz a szél. Utóbbi elég nagy hatással van a kocsi egyensúlyára, ami befolyásolja, mennyit csúszkálunk. Nagyon nyílt minden vasárnap."
Charles Leclerc a csalódást keltő kilencedik helyet szerezte meg az időmérőn, a monacói nagyon sokat szenvedett az autóval, amelynek nem feküdt a Circuit de Catalunya.
„Nem éreztem jól magam a kocsiban. A harmadik edzésen még minden jó volt, sőt, a kvalifikáció kezdetén is egészen rendben volt, viszont ahogyan haladtunk előre, úgy lett egyre rosszabb. Nem volt elég tapadásunk elöl, és emiatt rengeteg időt vesztettünk, így utána kell járnunk, miért is történhetett ez. Ez a probléma már többször is előjött ennél a gépnél, és most nem sikerült sehogy sem ellensúlyoznunk" – árulta el az egyéni összetett negyedik helyén álló pilóta.
Sebastian Vettel zsinórban a második hétvégén nem jutott be az időmérő utolsó szakaszába, hiába érezte jobban magát a hétvége kezdetén az új kasztnival. A német nem érti, hogy mi állhat a gyenge teljesítménye mögött.
„Az első szektorom rendben volt, a pálya közepén azonban az autó egyre rakoncátlanabbá vált. Leginkább a 7-es kanyarban szenvedtem, kitört az autó hátulja, így nem tudtam, pontosan mekkora sebességet tudok belevinni. Emellett az 5-ös kanyar is kihívást jelentett, s bár a kör végére folyamatosan javult a helyzet, nehéz volt megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Összességében azonban most ment a legjobban a hétvégén, még ha nem is volt elég a továbbjutáshoz" – emelte ki, és arra is választ adott, hogy a vázcsere eredményezte-e az előrelépést.
„Még mindig vannak dolgok, amiket nem nagyon tudok megmagyarázni, de minden tőlem telhetőt megteszek, és igyekszem kizárni minden zavaró tényezőt, hogy a legjobbamat nyújthassam. Ennél többet nem tehetek."
Míg Vettel nem örült, hogy megint búcsúzott a második szakaszban, Kimi Räikkönen az év csúcspontjaként értékelte, hogy először sikerült bejutnia oda.
„Ez az idei év első pozitív napja. Kicsit vezethetőbb volt a kocsi is, megvolt a tempónk is. Annyi mindent megpróbáltunk, amennyit csak lehetett. Több időmérőt is beáldoztunk arra, hogy tanulhassunk, és ma minden összeállt. Sajnos a végén nem maradt már lágy abroncsunk, így a közepesen kellett próbálkoznunk, de így is közel tudtunk lenni. Úgy gondolom, elégedettek lehetünk, persze csalódást keltő, hogy nem volt már lágy gumink, hiszen szerintem jó esélyünk lehetett volna akár továbbjutni" – nyilatkozott az Alfa Romeo finnje, aki a 14. helyről vághat neki a vasárnapi versenynek.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.584 | átlag: 221.712 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.643 | 0.059 mp. h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.292 | 0.708 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:16.482 | 0.898 |
5. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:16.589 | 1.005 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:17.029 | 1.445 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:17.044 | 1.460 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:17.084 | 1.500 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.087 | 1.503 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:17.136 | 1.552 |
11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:17.168 | 1.155 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:17.192 | 1.179 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:17.198 | 1.185 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.386 | 1.373 |
15. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:17.567 | 1.554 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:17.908 | 1.036 |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:18.089 | 1.217 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:18.099 | 1.227 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:18.532 | 1.660 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.697 | 1.825 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:16.872 | 1. | Hamilton | 1:16.013 |
2. | Pérez | 1:17.117 | 2. | Bottas | 1:16.152 |
3. | Verstappen | 1:17.213 | 3. | Verstappen | 1:16.518 |
4. | Bottas | 1:17.243 | 4. | Stroll | 1:16.666 |
5. | Leclerc | 1:17.256 | 5. | Gasly | 1:16.800 |
6. | Stroll | 1:17.316 | 6. | Sainz | 1:16.876 |
7. | Gasly | 1:17.356 | 7. | Pérez | 1:16.936 |
8. | Albon | 1:17.419 | 8. | Leclerc | 1:16.953 |
9. | Sainz | 1:17.438 | 9. | Albon | 1:17.163 |
10. | Vettel | 1:17.573 | 10. | Norris | 1:17.166 |
11. | Norris | 1:17.577 | 11. | Vettel | 1:17.168 |
12. | Ricciardo | 1:17.667 | 12. | Kvjat | 1:17.192 |
13. | Kvjat | 1:17.676 | 13. | Ricciardo | 1:17.198 |
14. | Ocon | 1:17.765 | 14. | Räikkönen | 1:17.386 |
15. | Räikkönen | 1:17.797 | 15. | Ocon | 1:17.567 |
16. | Magnussen | 1:17.908 | |||
17. | Grosjean | 1:18.089 | |||
18. | Russell | 1:18.099 | |||
19. | Latifi | 1:18.532 | |||
20. | Giovinazzi | 1:18.697 |