Hamilton a 156. dobogójával megdöntötte Schumacher rekordját (Fotó: AFP) |
AUGUSZTUS 14., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.785 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.883 | |||
AUGUSZTUS 15., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.222 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.584 | |||
AUGUSZTUS 16., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj |
A Mercedes az egész hétvégén nagy fölényben volt a Circuit de Catalunyán, s Lewis Hamilton vezérletével sikerült is kisajátítania az első rajtsort. A vb-éllovas Hamilton az ötödik spanyolországi sikerét célozta meg, míg Valtteri Bottas a visszavágásra készült, azonban mind a ketten tudták, a harmadik rajkockát elfoglaló Max Verstappen nagy fenyegetést jelenthet mindkettejük számára a több mint 30 Celsius-fokban kezdődő versenyen, amelynek legnagyobb kérdése tehát az volt, hogy a Red Bullnak sikerül-e megismételnie a múlt heti silverstone-i sikerét.
Hamilton jól kapta el a rajtot, s meg is tartotta a vezetést, nem úgy, mint Bottas, akit Verstappen és az ötödik pozícióból induló Lance Stroll is maga mögé utasított. A finn egészen az ötödik körig nem is tudott előrébb lépni, ám miután sikerült megelőznie a Racing Pointot, nagy tempóban kezdte meg a felzárkózást az élen a gumi miatt lassabb tempót diktáló Hamiltonra, s az emiatt rossz helyzetbe kerülő Red Bullra. A címvédő aztán a 11. körtől feljebb kapcsolt, s folyamatosan futotta a lila szektorokat, előnye így rövidesen már az 5 másodpercet is meghaladta.
Verstappennek nem is tetszett a helyzet, többször panaszkodott az abroncsokra a rádión, az RB16-oson ugyanis nem igazán működtek a piros jelzésű Pirellik. A holland a 22. körig tudta elhúzni az első etapját, ekkor már csaknem 9 szekundum volt a hátránya. A Red Bull-os közepes keveréket kapott, s sikerült a harmadik helyen visszatérnie a nyomvonalra. Sokáig nem kellett ebben a pozícióban elidőznie, hiszen a Mercedes a következő körben egyszerre hívta ki a versenyzőit, így gyorsan visszaállt az első hármas sorrendje.
A közepes keverék némileg jobban működött a „vörös bikáknál", míg az „ezüstnyilaknál" megjelent a Silverstone-ban tapasztalt hólyagosodás. Hamilton előnye csökkent is az élen, ám a holland nem tudott igazán közel kerülni a W11-eshez, nem úgy, mint a sötét felhők, melyek riogatóan haladtak a Circuit de Catalunya felé.
A Ferrari a 36. körben jelentette is, hogy számításai szerint a 50. kör után akár le is szakadhat az ég, nem sokkal később azonban nem várt ok miatt került a középpontba, 38. körben ugyanis Charles Leclerc SF1000-ese motorprobláma miatt megadta magát. A monacói utána bár még munkára tudta bírni a kocsit, útja a bokszba vezetett, ahol véget is ért a versenye.
Verstappena közepesen sem tudott tovább kint maradni a Mercedeseknél, a holland a 42. körben állt ki, és kapott közepes gumikat, miközben Hamilton az élen leggyorsabb köröket kezdett jegyezni, s nem tűnt úgy, hogy a hólyagosodás bármiben is hátráltatná. A 49. körben nem is a brit, hanem Bottas érkezett előbb a Mercedesek közül a második cserére, a finn Verstappennel ellentétben nem a sárga, hanem a piros oldalfalú abroncsokon térhetett vissza a pályára.
Hamilton tehát a márkatársánál is tovább várt, s mivel elmondása szerint jól működött a közepes, ezért rádión jelezte, hogy lágy helyett ő inkább ezzel a keverékkel szeretné befejezni a futamot. A brit az 51. körben cserélt, s állt vissza az élre bő 11 másodperces előnnyel, amelyet folyamatosan tovább növelt.
Még ugyanabban a körben érkezett a hír, hogy a sportfelügyelők vizsgálják Sergio Pérezt, aki figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, majd nem sokkal később a 12. helyezett Danyiil Kvjatot is ugyanebből az okból kifolyólag kezdték vizsgálni – végül mindkét versenyző 5 másodperces időbüntetést kapott az eset miatt. Kettejük közül a mexikóit érintette rosszabbul a szankció, hiszen a negyedik helyen haladt, s nem sokkal mögötte lemaradva érkezett az egy kiállással próbálkozó Vettel, illetve Stroll is.
Vettelnek rövidesen nem előre, hanem hátrafelé kellett tekintenie, hiszen hamarosan időt kezdett veszíteni, így először Stroll, majd Sainz is el tudott menni mellette, s úgy tűnt, az utolsó körökben további pozíciókat veszíthet. A németnek viszont sikerült megtartania a helyét, amit részben Alexander Albonnak is köszönhetett, aki az első és a második kerékcserék sorát is megnyitotta, s rossz tempója nyomán feltartotta a Ferrarira érkező vonatot, így nem történt változás a sorrendben, mint ahogyan az időjárásban sem.
A várt eső ugyanis elkerülte a pályát, s a melegben Hamilton remek tempót diktálva 3 körrel a vége előtt már 20 másodperccel vezetett Verstappen előtt. A hollandra Bottas nem tudott közeledni, így a Mercedes az utolsó előtti körben a bokszba hívta a finnt, aki új közepeseken térhetett vissza a nyomvonalra, hogy bebiztosíthassa a leggyorsabb körért járó egy pontot. Ez sikerült is Bottasnak, aki 1:18.183-nál állította meg a stoppert.
Hamilton pontosan emiatt a gyors kör miatt nem teljesített végül tökéletes hétvégét, de ezt talán nem is bánja, hiszen csaknem 25 másodperces előnnyel szelte át elsőként a célvonalat, s a 156. dobogójával Schumacher rekordját adta át a múltnak. A brit Spanyolországban az 5., míg pályafutása 88. sikerét szerezte meg, amivel 37 pontra növelte az előnyét a második helyen befutó Verstappen előtt az egyéni összetettben. Harmadikként tehát Bottas zárt, akinek hátránya már 43 pont csapattársa mögött.
A finn mögött Pérez szelte át a célvonalat, ám büntetése nyomán márkatársa, Stroll örökölte meg a negyedik pozíciót. A hatodik Sainz lett, majd Vettel, Albon, Gasly és Norris egészítette ki az első tízes sorát.
Folytatás két hét múlva a Belga Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 24.177 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 44.752 mp h. | |
4. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
7. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. | |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. | |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
13. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1 kör h. | |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
19. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 38 | elektronika |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 6 | 2 | 132 |
2. | Max Verstappen | 1 | 5 | 5 | 1 | 95 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 5 | 5 | 1 | 89 |
4. | Charles Leclerc | – | 2 | 3 | – | 45 |
5. | Lance Stroll | – | – | 5 | – | 40 |
6. | Alexander Albon | – | – | 5 | – | 40 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 5 | 1 | 39 |
8. | Sergio Pérez | – | – | 4 | – | 32 |
9. | Carlos Sainz | – | – | 4 | 1 | 23 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | – | 20 |
11. | Sebastian Vettel | – | – | 3 | – | 16 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 3 | – | 16 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | – | 14 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
15. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
16. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 221 |
2. | Red Bull-Honda | 135 |
3. | Racing Point-Mercedes | 63 |
4. | McLaren-Renault | 62 |
5. | Ferrari | 61 |
6. | Renault | 36 |
7. | AlphaTauri-Honda | 16 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva |