A monzai verseny után a mugellói rajt sem sikerült tökéletesen Lewis Hamilton számára, azonban ez végül nem került a győzelmébe. A Mercedes versenyzőjét igazán megizzasztotta a kaotikus futam, aminek a végén F1-es karrierje 90. győzelmét ünnepelhette.
„Hihetetlen verseny volt. Olyan, mintha egy nap alatt három versenyt teljesítettem volna – mondta a leintés után a hatszoros világbajnok. – Hihetetlenül kemény volt, de ez a pálya bámulatos. Meleg volt, és magam mögött kellett tartanom Valtterit, aki az egész hétvégén nagyon gyors volt, ráadásul a verseny elején mögé kerültem. Minden újraindításkor teljes összpontosításra volt szükség, ami nagyon nehéz volt. Az első etapon jól bántam a gumikkal, és igazából nem is kellett volna kiállnom, csak a csapat aggódott, mert Valtterinak problémája akadt. Az utolsó etapot a lágy gumikon kezdtem meg, amik ráadásul használtak voltak, így nem tudtam, hogy meddig fogják kibírni.”
SZEPTEMBER 11., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.879 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.989 | |||
SZEPTEMBER 12., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1.Bottas 1:16.530 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.144 | |||
SZEPTEMBER 13., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Albon | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 27., 14.10 | Orosz Nagydíj, Szocsi | ||
Október 11., 15.10 | Eifel Nagydíj, Nürburgring | ||
Október 25., 16.10 | Portugál Nagydíj, Portimao |
A gumik végül kibírták Hamilton autóján, akit így bár az első rajtnál Valtteri Bottas meg tudott előzni, a finnek végül meg kellett elégednie a második pozícióval. Ráadásul Bottast a biztonsági autós újraindítás után bírálták azok a versenyzők, akik miatt végül a piros zászlót is lengetni kellett, hiszen úgy vélték: amiatt ütköztek össze, mert Bottas túl későn indult el, miután a safety car elhagyta a pályát.
„Az erre kijelölt vonaltól indulhat újra a verseny, ráadásul az idei szabályok értelmében a biztonsági autó igen későn kapcsolja el a lámpáját, ezért én is csak később tudtam elkezdeni kiépíteni az előnyömet – ecsetelte a Mercedes versenyzője. – Persze amikor az élen állsz, megpróbálod maximalizálni az esélyeidet, de emiatt egyáltalán nem hibáztathatnak engem. Végig egyenletes volt a tempóm, és valóban későn indultam el, de úgyis csak a vonaltól versenyezhettünk. Szóval azok, akik ütköztek mögöttem, inkább nézték volna a tükrüket, mert nincs okuk a nyafogásra.”
Alexander Albon életében először pezsgőzhetett a Formula–1-es dobogón. A Red Bull versenyzője számára nem indult ideálisan a verseny, ám később sikerült előre verekednie magát, s a végén egy szép előzést bemutatva Daniel Ricciardo ellen felállhatott a pódiumra Hamilton és Bottas mellé.
Technikai probléma jött elő Max Verstappennél már a kivezető körén, amely után bár el tudott rajtolni, sorban bukta a pozíciókat. Végül összeért Kimi Räikkönennel, majd véget is ért a futam számára. Mint később elárulta, valószínűleg ugyanaz a probléma adódott a motorjával, mint egy héttel korábban Monzában, ám Christian Horner később ezt megcáfolta. A Red Bull csapatfőnöke szerint nem az erőforrás, hanem az elektronika romlott el az autóban, ami azért is sajnálatos, mert úgy véli, Verstappen harcba tudott volna szállni a Mercedesekkel a győzelemért. |
„Eléggé mosolyogtam a maszk alatt. Nagyon jó verseny volt, és nagyon örülök, hogy dobogóra állhattam. Viszont nem volt könnyű dolgom, nem jöttem el jól a rajtnál, és veszítettem is néhány helyet. Ezt nem igazán élveztem, de az már jónak tűnt, amikor a szemem elé került a dobogó lehetősége, szóval azt mondtam magamnak: felállok a pódiumra, bármibe is kerül. Megvolt hozzá az autónk és a sebességünk” – mondta Albon.
Legelőször az előző versenyen láthattuk a valóságban azt a szabályt, amely szerint piros zászlós megszakítás után állórajttal engedik el ismét a mezőnyt. Ebből aztán a Toszkán GP-n rögtön kettő is jött, vagyis összesen három állórajtot teljesítettek a pilóták Mugellóban. Sebastian Vettel ennek nem különösebben örült, ugyanis úgy véli, hogy ezzel sok versenyző ok nélkül kerül hátrányba.
„Nem emlékszem arra, hogy valaha is ennyi rajtot teljesítettem volna egy nap, hiszen normál esetben egy szokott lenni – árulta el a Ferrari-versenyző. – Őszintén szólva nem vagyok nagy rajongója ennek a szabálynak, mert ha a pálya tiszta oldalára kerülsz, akkor az hatalmas előnyt jelent. Ezt már Monzában is láthattuk. A futam felénél nagyon megváltoztak a dolgok, ez pedig nem volt fair. Arra kellene törekednünk, hogy előzésre alakítsuk ki az autókat, nem pedig arra, hogy bedobjuk őket az ismeretlenbe, mint a lottón.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | ||
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 4.880 mp h. | |
3. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 8.064 mp h. | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 10.417 mp h. | |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 15.650 mp h. | |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 18.883 mp h. | |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 21.756 mp h. | |
8. | Kimi Räikkönen* | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 28.345 mp h. | |
9. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 29.770 mp h. | |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 29.983 mp h. | |
11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 32.404 mp h. | |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 42.036 mp h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 42 | feladta | |
Esteban Ocon | francia | Renault | 7 | fék | |
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 6 | karambol | |
Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 5 | karambol | |
Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 5 | karambol | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 5 | karambol | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 0 | karambol | |
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 0 | karambol | |
*5 másodperces időbüntetés |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 6 | 7 | 9 | 4 | 190 |
2. | Valtteri Bottas | 1 | 7 | 8 | 1 | 135 |
3. | Max Verstappen | 1 | 6 | 6 | 1 | 110 |
4. | Lando Norris | – | 1 | 8 | 1 | 65 |
5. | Alexander Albon | – | 1 | 7 | – | 63 |
6. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | – | 57 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 1 | 53 |
8. | Charles Leclerc | – | 2 | 4 | – | 49 |
9. | Sergio Pérez | – | – | 7 | – | 44 |
10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 5 | – | 43 |
11. | Carlos Sainz | – | 1 | 5 | 1 | 41 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 5 | – | 30 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 5 | – | 17 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | – | 10 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
16. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | – | 2 |
17. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 325 |
2. | Red Bull-Honda | 173 |
3. | McLaren-Renault | 106 |
4. | Racing Point-Mercedes* | 92 |
5. | Renault | 83 |
6. | Ferrari | 66 |
7. | AlphaTauri-Honda | 53 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 4 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
* A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva |