A NYITÓ EDZÉSEKEN NEM SOK MINDEN TÖRTÉNIK. Mivel a szabadedzéseken még semmi sem megy „élesben”, gyakran előfordul, hogy különösebb maradandó esemény nélkül telik el a 90 perc. Szocsiban azonban nem így volt, ugyanis több versenyző számára nem éppen a megszokott módon indult a versenyhétvége. Az átlagnál több látványos megpördülést mutattak be a versenyzők, akik közül Carlos Sainz Jr. és különösen Nicholas Latifi járt a legrosszabbul. Sőt, ha ez nem lenne elég, még egy tűzoltó-berendezés is elszabadult a bokszutcában. A NYITÓ EDZÉSEKEN NEM SOK MINDEN TÖRTÉNIK. Mivel a szabadedzéseken még semmi sem megy „élesben”, gyakran előfordul, hogy különösebb maradandó esemény nélkül telik el a 90 perc. Szocsiban azonban nem így volt, ugyanis több versenyző számára nem éppen a megszokott módon indult a versenyhétvége. Az átlagnál több látványos megpördülést mutattak be a versenyzők, akik közül Carlos Sainz Jr. és különösen Nicholas Latifi járt a legrosszabbul. Sőt, ha ez nem lenne elég, még egy tűzoltó-berendezés is elszabadult a bokszutcában.
AZ IDŐMÉRŐN IS VOLT MIÉRT IZGULNI. Többek körét törölték már a Q1-ben, amiért nem tartották tiszteletben a pálya határait, és köztük volt Lewis Hamilton is. A Mercedes címvédője ráadásul hasonlóan járt a Q2-ben is, s mikor Sebastian Vettel balesete miatt félbe kellett szakítani a kvalifikációt, Hamilton még mindig kör nélkül állt. Bár egy hajszálon múlt, de végül sikerült a legjobb tíz közé verekednie magát a brit versenyzőnek, Vettel pedig a törött Ferrarija darabjainak összeszedésével okozott néhány emlékezetes pillanatot.
HAMILTON NEM BÉKÉLT MEG A BÜNTETÉSEKKEL. Már a rajt előtt vizsgálták Lewis Hamiltont, amiért kétszer is olyan helyről végzett rajtpróbát, ahonnan nem lehetett volna. A hatszoros világbajnok mindkét esetért kapott egy-egy öt másodperces időbüntetést, ráadásul két büntetőpontot is kiosztottak neki – bár az utóbbit végül a sportfelügyelők visszavonták, hiszen a Mercedesnél magukra vállalták Hamilton nem megfelelő tájékoztatását. A brit versenyző nehezen fogadta el a büntetéseket, sőt, a leintést követően egyenesen azt állította, hogy a sportfelügyelők szándékosan akarták visszafogni őt az ítéletükkel.Amennyire nehezen fogadta Hamilton a sportfelügyelők ítéletét, annyira szimpatikus volt Daniel Ricciardo reakciója arra, amikor tájékoztatták az öt másodperces büntetéséről. Ricciardóra – mint sokan másokra a hétvégén – a kettes kanyarból való szabálytalan visszatérésért sújtottak le, és amikor a mérnöke ezt elmondta neki, csupán annyit válaszolt: „Akkor mostantól gyorsabban megyek.”
A HÁRMAS EGYMÁSRA TALÁLT. A tavalyi újoncok, Alexander Albon, Lando Norris és George Russell a szezont megelőző virtuális versenyeken is okoztak néhány izgalmas és vicces pillanatot, az Orosz GP-n pedig a valóságban is egymásra találtak a pályán. Közülük végül csupán a 10. helyen célba érő Albon szerzett pontot Szocsiban. Norrisnak meg kellett elégednie a 15. pozícióval, Russell pedig a 18.-ként szelte át a célvonalat.
KEVESEBBET ÉRNE BOTTAS GYŐZELME? A leintést követően a finn versenyző olyannyira örült a szezonbéli második győzelmének, hogy finoman szólva „elküldte melegebb éghajlatra” a kritikusait.
Természetesen azért sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mekkora esélye lett volna Bottasnak Hamilton ellen, ha a brit versenyzőt nem büntetik meg. És ez persze mémek formájában is megjelent...
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 7.729 mp h. | |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 22.729 mp h. | |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 30.558 mp h. | |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 52.065 mp h. | |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:02.186 p h. | |
7. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:08.006 p h. | |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:08.740 p h. | |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:29.766 p h. | |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:37.860 p h. | |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 0 | karambol | |
Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 0 | karambol |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 6 | 8 | 10 | 4 | 205 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 9 | 2 | 161 |
3. | Max Verstappen | 1 | 7 | 7 | 1 | 128 |
4. | Lando Norris | – | 1 | 8 | 1 | 65 |
5. | Alexander Albon | – | 1 | 8 | – | 64 |
6. | Daniel Ricciardo | – | – | 7 | 1 | 63 |
7. | Charles Leclerc | – | 2 | 5 | – | 57 |
8. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | – | 57 |
9. | Sergio Pérez | – | – | 8 | – | 56 |
10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 6 | – | 45 |
11. | Carlos Sainz | – | 1 | 5 | 1 | 41 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 6 | – | 36 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 5 | – | 17 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | – | 14 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
16. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | – | 2 |
17. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 366 |
2. | Red Bull-Honda | 192 |
3. | McLaren-Renault | 106 |
4. | Racing Point-Mercedes* | 104 |
5. | Renault | 99 |
6. | Ferrari | 74 |
7. | AlphaTauri-Honda | 59 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 4 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
* A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva |