Lewis Hamilton pályafutása 91. győzelmével beérte Michael Schumacher ezen rekordját, s ha a jövőben újabb diadalt arat – amire elnézve az idei formáját (is), nagy esély van –, akkor ő lesz minden idők legtöbb F1-es győzelmével rendelkező versenyzője. Hamiltonnak a leintés után különleges ajándékot adott át a hétszeres világbajnok fia, így nem meglepő, hogy a Mercedes versenyzője elérzékenyülve nyilatkozott az elért eredményeiről.
„Nem is tudom, mit mondjak – akadt el a szava Hamiltonnak. – Úgy nősz fel, hogy látod őt versenyezni, és persze csodálod is a képességeit, és azt, amit képes elérni a csapatával évről évre, versenyről versenyre és hétről hétre. Láttam, hogyan dominál olyan sokáig, és nem hiszem, hogy bárki is, főleg én, gondolta volna, hogy valaha is Michael közelébe kerül a rekordjait illetően. Ez hatalmas megtiszteltetés, és időbe telik majd, hogy megszokjam. Amikor reggel beléptem a bokszutcába, akkor jöttem csak rá, hogy ma egyenlíthetek, azaz beállíthatom a rekordját. De amikor átszeltem a célvonalat, ez nem jutott eszembe. Minderre nem lettem volna képes a hihetetlen csapatom nélkül. Mindenki továbbra is keményen dolgozik és mindent belead.”
Nem igazán tudta Max Verstappen felvenni a versenyt a Mercedesekkel, de Bottas kiesése után a második helyen ért célba a holland. Verstappen szerint reális eredmény született a Red Bull képességeit illetően, és a futam végén még egy dolog miatt örülhetett.
OKTÓBER 9., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: törölve | |||
2. szabadedzés: törölve | |||
OKTÓBER 10., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.225 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:25.269 | |||
OKTÓBER 11., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Ricciardo | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 25., 14.10 | Portugál Nagydíj, Portimao | ||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | ||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul |
„A második helyen végeztünk, vagyis ott, ahová valók vagyunk – ismerte be a holland pilóta. – Összességében úgy gondolom, hogy ez jó verseny volt. Megpróbáltam követni Lewist, főleg onnantól kezdve, hogy Valtteri kiesett. Azt hiszem, hogy jó volt a tempónk, és megpróbáltuk a magunk versenyét teljesíteni. A Mercedes túl gyors volt, de az utolsó néhány körben úgy voltam vele, hogy nekirugaszkodom, és meglátjuk, mi lesz. Sikerült megfutni a leggyorsabb kört, és kaptam egy extra pontot.”
Hosszú idő, a 2018-as Monacói Nagydíj után állhatott ismét dobogóra Daniel Ricciardo. Pályafutása során 30. alkalommal, ám a Renault-val mindössze először pezsgőzhetett a hétszeres futamgyőztes, így érthető, hogy igazán felhőtlen volt az öröme.
„Jó ideje nem álltam már dobogón, szóval kicsit most olyan, mintha megint először lennék itt. Két és fél év után igazán frissítő érzés, és igazán boldog vagyok. Nagyon régóta várunk már erre az eredményre a csapatnál, úgyhogy biztosan megünnepeljük” – fogalmazott Ricciardo, aki kitért arra is, hogy a csapatvezető Cyril Abiteboullal kötött fogadásuk értelmében az ausztrál pilóta máris elkezd gondolkodni azon, hogy milyen tetoválást kapjon főnöke a dobogó emlékére. A kettejük közötti fogadás értelmében ugyanis a tetoválás helyét és méretét Abiteboul választhatja ki, a mintáját viszont Ricciardo.
„Meglesz a tetkó, semmi kérdés, csak ki kell találnom, hogy mi legyen az és nyilván olyan minta lesz, ami valamilyen módon utal a helyszínre” – fogalmazott Ricciardo.
Hiába rajtolt az élről, végül pont nélkül távozik Valtteri Bottas Németországból. A Mercedes versenyzője előbb elveszítette a vezetést Hamiltonnal szemben, majd motorprobléma miatt fel kellett adni a futamot. Bottas ezt azért is sajnálja, mert biztos volt abban, hogy a kerékcseréje után vissza tudja venni az első helyet a csapattársától.
„Balszerencsés voltam, mi mást mondhatnék? – tette fel a költői kérdést a finn. – A virtuális biztonsági autós korlátozás alatt elkezdtem veszíteni a motorerőből, ami később nem is jött vissza. Egészen addig jól szórakoztam. A rajtom is jól sikerült, és jót csatáztunk Lewisszal. Semmiképp sem könnyíthettem meg a dolgát, így örültem, amikor meg tudtam tartani a vezetést. Később blokkoltak a kerekeim az egyes kanyarban, és elveszítettem a pozíciót, de így hamarabb kijöhettem friss gumikért, amiket jónak éreztem. Nem volt kétséges, hogy jó tempóra leszek képes, és összejöhet az elévágás.”
Nico Hülkenberg nem sokkal az időmérő előtt tudta meg, hogy A 70. Évforduló Nagydíja után a nürburgringi futamon is részt vehet. Az nem különösebben róható fel neki, hogy csak az utolsó helyre sikerült kvalifikálnia magát, az viszont igencsak becsülendő, hogy a mezőny végéről sikerült behozni a Racing Pointot a négy pontot érő 8. pozícióba.
„Mindennel nagyon elégedett vagyok – mondta a hazai versenye után Hülkenberg. – A rajtom nem sikerült éppen nagyszerűen, de valamennyire számítottam erre. Az első körben viszont sikerült néhány helyet javítanom, utána pedig magamra koncentrálhattam. Megtalálhattam a ritmust az autóval, és a határon autózhattam. Ezt már az első etapom nagyjából felénél megtehettem, ráadásul sikerült sokáig húzni azokon a gumikon, ezért úgy gondolom, hogy a hosszúra nyúlt első etap volt a kulcs a sikeres eredményhez. Nyilván nem számítottam rá, de hálás vagyok, amiért végül sikerült, és nagyon örülök neki.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 4.470 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 14.613 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 16.070 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 21.905 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 22.766 mp h. |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 30.814 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 32.596 mp h. |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 39.081 mp h. |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 40.035 mp h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 40.810 mp h. |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 41.476 mp h. |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 49.585 mp h. |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 54.449 mp h. |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 55.588 mp h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 42 | |
Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 23 | |
Esteban Ocon | francia | Renault | 22 | |
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 18 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 12 | |
Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 7 | 9 | 11 | 3 | 229 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 9 | 1 | 160 |
3. | Max Verstappen | 1 | 8 | 8 | 1 | 146 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 8 | 1 | 78 |
5. | Sergio Pérez | – | – | 9 | – | 68 |
6. | Lando Norris | – | 1 | 8 | 1 | 65 |
7. | Alexander Albon | – | 1 | 8 | – | 64 |
8. | Charles Leclerc | – | 2 | 6 | – | 63 |
9. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | – | 57 |
10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 7 | – | 53 |
11. | Carlos Sainz Jr. | – | 1 | 6 | 1 | 51 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 6 | – | 36 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 5 | – | 17 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | – | 14 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 10 |
16. | Antonio Giovinazzi | – | – | 2 | – | 3 |
17. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | – | 2 |
18. | Romain Grosjean | – | – | 1 | – | 2 |
19. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 389 |
2. | Red Bull-Honda | 210 |
3. | Racing Point-Mercedes* | 120 |
4. | McLaren-Renault | 116 |
5. | Renault | 114 |
6. | Ferrari | 80 |
7. | AlphaTauri-Honda | 67 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 5 |
9. | Haas-Ferrari | 3 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
* A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva. |