Név | Életkor | |
1. | Sebastian Vettel | 21 év 2 hónap 11 nap |
2. | Charles Leclerc | 21 év 5 hónap 15 nap |
3. | Fernando Alonso | 21 év 7 hónap 23 nap |
4. | Max Verstappan | 21 év 10 hónap 5 nap |
5. | Lance Stroll | 22 év és 17 nap |
A szombat még Lance Strollról szólt: a kanadai nagy meglepetésre pályafutása során először bizonyult a leggyorsabbnak az időmérőn, aminek révén Kanada az 1997-es Európai Nagydíj, míg csapata – még Force India néven – a 2009-es Belga GP után ünnepelhetett újra rajtelsőséget. Stroll emellett a Formula–1 történetének 101. pole pozíciósa lett, míg az idei évet tekintve ő vált az első versenyzővé, aki nem a Mercedes színeiben lett a kvalifikáció legjobbja – a kanadai az „ezüstnyilak" 14 versenyhétvége óta íródó sorozatát zárta le.
Ugyanakkor a Mercedes motorgyártóként továbbra is veretlen idén, hiszen az RP20-ast is a német erőforrás hajtja – legutóbb a 2019-es interlagosi versenyhétvégén fordult elő, hogy nem Mercedes-motorral felszerelt autó bizonyult a kvalifikáció legjobbjának, akkor Max Verstappen várhatta az élről a piros lámpák kialvását.
Ennél is messzebbre, egészen a 2014-es osztrák időmérőhöz kell visszanyúlni, ha azt nézzük, mikor fordult elő legutóbb olyan, hogy nem a három élcsapat, vagyis a Mercedes, a Red Bull vagy a Ferrari sajátította ki az első rajtkockát. Akkor Felipe Massa lett az első a Williamsszel.
A második legjobb időt Verstappen jegyezte, a holland pole nélküli szériája így immár 15 Grand Prix óta tart. A Red Bull-os ezen időszak alatt ötször lett második. A törökországi versenyt annak ellenére is magabiztosan várhatta, hogy a 2019-es Német Nagydíj óta nem sikerült nyernie ebből a rajtkockából, hiszen Isztambulban korábban csak az első sorból indulók tudtak diadalmaskodni.
HAMILTON | SCHUMACHER | |
264 | NAGYDÍJAK SZÁMA | 306 |
97 (37%) | POLE POZÍCIÓ | 68 (22%) |
53 (20%) | LEGGYORSABB KÖR | 77 (25%) |
163 (62%) | DOBOGÓ | 155 (51%) |
5043 (33%) | ÉLEN TÖLTÖTT KÖR | 5111 (30%) |
94 (35%) | GYŐZELEM | 91 (30%) |
Ez a sorozat vasárnap megszakadt, hiszen a 2018-as Német GP óta a legrosszabb időmérős eredményét elérő, s 6. pozícióból rajtoló Lewis Hamilton nyert. A brit sokáig nem tűnt esélyesnek a győzelemre, 34 körön keresztül még dobogót érő pozícióban sem haladt, ám miután a 37. körben az élre állt, már nem engedte ki a kezei közül az első helyet, amivel biztosította az újabb címét. Hamilton így a dobogó felső fokán ünnepelhette a hetedik vb-címét, s ezzel beállította Michael Schumacher legfontosabb rekordját.
A Mercedes sorozatban a hetedik konstruktőri és egyéni címét könyvelhette el, ami abszolút rekordnak számít, míg Hamilton az újabb diadallal megdöntötte Schumacher Ferrarival beállított csúcsát: 73. alkalommal végzett elsőként az „ezüstnyíllal", ennél többször egyetlen versenyző sem tudott nyerni egy adott alakulattal.
Hamilton pontszerző szériája nem mellesleg már 47 verseny óta íródik, s ha az elmúlt 81 futamot vesszük górcső alá, csak egyszer, a 2018-as Osztrák Grand Prix-n nem sikerült az első tízesben zárnia.
A brit mögött a szombaton karrierje legjobb rajthelyét elkönyvelő Sergio Pérez szelte át a célvonalat. A mexikói a 2012-es Olasz GP után állhatott fel újra a dobogó második fokára, érdekesség, hogy mind a két esetben Hamilton győzedelmeskedett. Pérez a második pozícióval a pontszerző szériáját is folytatta, a pilóta a legutóbbi 18 futamon, amelyen elindult, a top 10-ben végzett.
Harmadikként Sebastian Vettelt intette le a kockás zászló, a német a 2019-es Mexikói Nagydíj után zárt újra a pódiumon. A négyszeres világbajnok ezen felül 14 verseny után haladt újra a top 3-ban egy futamon, s idén először végzett az első ötösben. Vettel csapattársa, Charles Leclerc negyedikként zárt, a Ferrari így összességében 27 pontot gyűjtött Isztambulban, ami idei legjobb eredményének számít. A csapat idén összességében már a harmadik dobogójánál tart, ennél kevesebbet csak egyszer, 2014-ben (2) gyűjtött az elmúlt 25 évet alapul véve.
Érdekesség, hogy az a három versenyző állhatott fel a dobogóra, aki a mostanit megelőző, vagyis a 2011-es Török Nagydíjon is szerepelt már. A trió második alkalommal osztozott pódiumon, először a 2015-ös Orosz GP-n ünnepelt együtt.
A 2020-as idényben eddig 12 különböző versenyző végzett a top 3-ban, legutóbb ilyen sokan a 2012-es kiírásban pezsgőzhettek, szám szerint tizenhárman.
Az ötödik Carlos Sainz Jr. lett, aki a büntetése után az idei legrosszabb rajthelyét könyvelhette el. A spanyol a 2020-as idényben a negyedszer zárt a top 5-ben, míg az idei kiírás kivételével összesen 6-szor sikerült ez neki a pályafutása során.
Hatodikként Verstappen futott be, a holland az idén először nem tudott dobogóra állni egy olyan verseny végén, amelyet befejezett. Márkatársa, Alexander Albon pályafutása során először állt az élen egy futamon, s 7. helyének köszönhetően három nagydíj után szerzett újra pontot.
A nyolcadikként záró Lando Norris érte el a versenyen futott leggyorsabb kört, a brit idén így a második, míg csapata, a McLaren harmadik alkalommal zsebelte be a plusz pontot. A wokingiak ebben a mutatóban másodikak a Mercedes mögött.
A pole pozícióból induló Sroll összesen 32 kört töltött az élen, többet, mint Verstappen a teljes 2020-as idényben. Bár a kanadai sok pontot bukott az újabb kiállása miatt, és kilencedikként zárt, csapata így is ellépett a konstruktőri harmadik helyért zajló csatában. A Racing Point előnye pillanatnyilag 5 pont a McLaren, míg 18 a Renault előtt, amelyikre a Ferrari is szorosan felzárkózott.
Az első tízes sorát Daniel Ricciardo zárta, az ausztrál pontszerző sorozata 8 futam óta tart.
Valtteri Bottas a 14. helyen végzett, a finn a 2016-os Amerikai GP óta nem futott be ilyen hátul, akkor a 16. lett a Williamsszel. A pilóta ráadásul kört is kapott a címét bebiztosító Hamiltontól, pontosan úgy, mint Nico Rosberg a 2014-es Abu-dzabi Nagydíjon.
Az Alfa Romeo hiába jutott be először a 2019-es Osztrák GP óta mindkét autójával a kvalifikáció utolsó szakaszába, erős időmérős eredményét nem tudta pontra váltani Törökországban.
Az isztambuli futamon összesen 5 különböző versenyző állt vezető pozícióban.