F1: Alonso vagy Hamilton a jobb versenyző? A spanyol állást foglalt

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.01.23. 13:21
null
Alonso és Hamilton öldöklő harcot vívott egymással 2007-ben (Fotó: AFP)
A Formula–1-be két év szünet után visszatérő kétszeres világbajnok Fernando Alonso felidézte a Lewis Hamilton mellett eltöltött 2007-es idényt, és válaszolt arra a kérdésre is, hogy kettejük közül melyiküket tartja jobb versenyzőnek.

 

 

Fernando Alonso kétszeres világbajnokként érkezett meg a McLarenhez 2007-ben, s csapattársa a Formula–1-ben akkor bemutatkozó Lewis Hamilton lett. A spanyol és a brit végig kihegyezett csatát vívott a kémbotránnyal is beárnyékolt idény során, s végül egyenlő pontszámmal zárta az egyéni összetettet mindösszesen egy ponttal lemaradva a vébécímet behúzó Kimi Räikkönen mögött.

A viharos év után Alonso visszatért a Renault-hoz, majd átszerződött a Ferrarihoz, és a visszavonulása előtt eltöltött újabb négy évet a McLarennel is, míg Hamilton további öt idényt húzott le a wokingi csapattal, még mielőtt a Mercedeshez csatalakozott volna. Bár a spanyol többször is közel került az újabb sikerhez, 2018-ban kétszeres bajnokként távozott a „száguldó cirkuszból”, míg a brit a McLarennel egyszer, majd a Mercedesszel hatszor ért fel a csúcsra, és a királykategória legsikeresebb versenyzőjévé vált.

A közvélemény rendre Alonsót és Hamiltont is a valaha volt legjobb versenyzők közé sorolja, azonban arról már megoszlanak a vélemények, hogy kettejük közül melyikük számít a jobbnak. A spanyol a WTF1 podcast adásában vendégeskedett, és felidézte a sokszor összehasonlítási alapként szolgáló 2007-es kiírást, illetve válaszolt arra a kérdésre is, hogy melyiküket tartja a jobb versenyzőnek.

Nagyon nehéz összehasonlítani különböző idők különböző pilótáit, de ugyanúgy nehézséget okoz egymás mellé állítani az egyazon korszakban versenyző pilótákat is, mert minden összetevőnek együtt kell lennie ahhoz, hogy fair választ adhassunk. Kétségtelen, hogy remek összehasonlítási alapot jelent, hogy egy évben ugyanazt az autót vezettük. Nos, a végeredmény 109–109 lett, ami már önmagában is egy válasz."

„Sokan mondják, hogy az volt Lewis újoncéve, míg én rutinos voltam már, de a történethez tartozik az is, hogy akkor vonult ki a Michelin, így hozzá kellett szoknom a Bridgestone-abroncsokhoz, amelyeket a GP2-ben használtak már. Az egész téli felkészülésem, és még az első három-négy futam során is nagyon sokat küszködtem a gumikkal, hiszen a versenyzői stílusomat teljesen hozzá kellett idomítanom. Ezt nem vertük nagy dobra, hiszen nem nagyon érdekelte volna a nézőket" – emelte ki, hogy milyen nehézségekkel kellett szembenéznie.

„Aztán ott volt a szerencsefaktor is, Lewis az utolsó előtti versenyen a kavicságyban ragadt Sanghajban, ami nagyon rossz pillanat volt neki, nekem pedig kétszer is gondom akadt a váltóval, nem is beszélve minden idők egyik legkevésbé igazságos büntetéséről is, amit a magyarországi feltartásért kaptam, és aminek következményeként a pole pozíció helyett a tizedik helyről rajtolhattam csak. Ha csak egyetlen ponttal maradsz le a bajnoki címről, az ilyenek utólag nagyon tudnak fájni."

„Szóval 109–109. Természetesen örülök Lewis sikereinek, de az F1-ben nehéz összehasonlítani egymással Michaelt (Schumacher), Lewist és Ayrtont (Senna). Mindannyian más korszakokban versenyeztek és nyújtottak kimagaslót, de a sikerhez mindig szükséged van egy tökéletes csomagra is. Ez jelenleg Lewis rendelkezésére áll, és ő ki is hozza belőle a maximumot" – zárta a gondolatait.

Alonso két év kihagyás után idén az Alpine-ná alakult Renault-val tér vissza, míg Hamilton továbbra sem írta alá a szerződéshosszabbítását a Mercedesszel.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik