F1: a Ferrari valóban fenyegetést jelent a Red Bull és a Mercedes számára?

Vágólapra másolva!
2021.05.21. 13:21
null
A Ferrari nagyon közel van a riválisokhoz, de ez mire lesz elég az időmérőn? (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc úgy érzi, a Monacói Nagydíj csütörtöki szabadedzésein mutatott tempójuk már szinte túl jó volt ahhoz, hogy igaz legyen, az adatok mögé nézve azonban úgy tűnik, a maranellóiak jelen állás szerint valóban fenyegetést jelenthetnek a Red Bull és a Mercedes számára.

 

Előzetesen is lehetett számítani arra, hogy a Ferrarinak feküdhet a hercegségbeli aszfaltcsík, és akár a dobogóért is harcba szállhat a hét végén, a Monacói Nagydíj csütörtöki szabadedzésein mutatott tempója azonban némileg meglepetésként hatott, hiszen eltekintve Charles Leclerc délelőtti váltóproblémájától, az SF21-es végig meggyőzően teljesített mindkét pilóta kezei között.

67. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 20., CSÜTÖRTÖK
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.487
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.684
MÁJUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
MÁJUS 23., VASÁRNAP
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 6., 14.00
Azeri Nagydíj, Baki
Június 20., 15.00Francia Nagydíj, Paul Ricard
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj

A hazai pályán versenyző monacói 1:11.684-es körrel bizonyult a leggyorsabbnak a második tréningen, s adott 119 ezredet a második helyen végző csapattársának, Carlos Sainz Jr.-nak, aminek révén a Ferrari a 2019-es Brazil Nagydíj után először tudott 1–2-ben zárni.

A maranellóiak sebessége a riválisokat is meglepte, ám míg Lewis Hamilton örült a még nagyobb versengésnek, Max Verstappen először nem tudta mire vélni a különbséget, amit azzal igyekezett magyarázni, hogy a Red Bull volt túl lassú, és ezért tűnt ilyen gyorsnak a Scuderia.

A csütörtöki adatok ugyanakkor némileg más képet festenek, hiszen azok szerint ha nem is sokkal, de az RB16B volt a leggyorsabb Monte-Carlóban. Noha a legjobb szektoridőket összevető listán Verstappen az ötödik helyre esne vissza Valtteri Bottas mögé, a különböző adatokat figyelembe véve a „vörös bikák" járnak elöl az egykörös, valamint a versenyszimulációs tempó tekintetében is.

A Red Bull előnye a kvalifikációs próbák során hat század volt a Mercedes, míg kilenc század a Ferrari előtt, miközben versenytávon átlagosan másfél tizeddel volt gyorsabb az azonos tempót diktáló riválisok előtt – utóbbi azért érdekes, mert Verstappenék az idei tendenciát alapul véve szombaton szoktak erősebbek lenni, vagyis arra lehet számítani, hogy egy körön még akár előre is léphetnek, ha sikerül megtalálniuk a megfelelő beállításokat.

Ezekből az eredményekből tehát egyrészről arra lehet következtetni, hogy a Red Bull valamelyest igyekszik elterelni a figyelmet a saját tempójáról, másrészről látható az is, hogy a Ferrari jelen állás szerint valóban fenyegetést jelenthet a riválisokra, s beleszólhat Hamilton és Verstappen bajnoki címért vívott csatájába is, amennyiben sikerül beékelődnie a vetélytársak közé.

Leclerc azonban egyelőre nem igazán mer hinni a szemeinek, és óvatosságra inti a csapatát: „Biztos vagyok benne, hogy több maradt a Red Bullban és a Mercedesben, mint bennünk. Szóval nem bízhatjuk el túlságosan magunkat. Pénteken lesz egy szabadnapunk, amin keményen fogunk dolgozni, aztán meglátjuk, hol vagyunk. Még nem mondanám magam optimistának, inkább megvárnám a szombatot vele. Jónak tűnik, de egy kicsit túl szép ahhoz, hogy el is higgyem. Szóval várjuk ki, mi történik. Szombaton majd kiderül, hová kvalifikáljuk magunkat, aztán meglátjuk, hogyan alakul a verseny" – kezdte a monacói, majd kitért arra is, mennyire hátráltatta a délelőtti hiba.

ERŐSORREND AZ EGYKÖRÖS TEMPÓ ALAPJÁN

Red Bull
Mercedes +0.06
Ferrari +0.09
McLaren +0.54
AlphaTauri +0.7
Aston Martin +0.88
Alpine +0.92
Alfa Romeo +1.08
Williams +1.2
Haas +1.79

Egészen meglepett, hogy így ért véget a nap, hiszen Monacóban különösen fontos, hogy minél több időt tudj eltölteni a pályán, és sajnos nekünk ott volt a problémánk az első edzésen, amikor mindössze négy kört teljesítettem. A második gyakorláson viszont így is könnyen boldogultam a kocsival, és sikerült összeraknom azt a kört" – magyarázta, s kiemelte, nem igazán támaszkodhatott a márkatárs adataira sem.

Én versenyzőként nem igazán tudtam viszonyítani ahhoz, amit ő csinált, hiszen a magam oldalán hiányoztak a viszonyítási pontok. Szóval egyszerűen kimentem, és megpróbáltam felvenni a ritmust. A második menet előtt viszont már nekem is voltak adataim, amiket össze tudtam vetni Carloséval, és meg tudtam nézni, hogy hol maradok el tőle. Aztán azokon a részeken változtattam az edzés végére" – osztotta meg, miként igyekezett ledolgozni a kevés pályaidőből keletkező hátrányát.

Míg Leclerc igyekezett nem elbízni magát, a csapattárs, Sainz nyíltan ki merte mondani, hogy a Ferrari közel van ahhoz, hogy veszélyt jelentsen a legjobbakra.

ERŐSORREND A VERSENYSZIMULÁCIÓ ALAPJÁN
Red Bull
Mercedes +0.14
Ferrari +0.14
McLaren +0.67
Aston Martin +0.71
AlphaTauri +0.75
Alfa Romeo +0.91
Alpine +0.98
Williams +1.1
Haas +1.81

Legutóbb, amikor Monacóban jártam, nagyon eltérő autóval és egyensúllyal versenyeztem. A Ferrari másfajta egyensúlyt keres itt, és ehhez alkalmazkodnom kellett, új viszonyítási pontokat találni, valamint változtatni kicsit a vezetési stílusomon. Lépésről lépésre építem a magabiztosságom. Összességében ugyanakkor már most megvan az önbizalmam" – kezdte az értékelést a mindkét gyakorláson másodikként záró spanyol.

„Volt egy kis megingásom még az első tréningen, de az nem törte le a magabiztosságomat, jól sikerült a második edzésem. Igaz, az nem volt annyira tiszta, mivel elég nagy volt a forgalom, kicsit küzdenem kellett az utolsó szektorban is, de ennek ellenére is sikerült elvégeznem a tervezett programot, és meglehetősen otthonosan éreztem magam a kocsiban" – tette hozzá, majd arra a kérdésre is felelt, hogy a meglátása szerint beleszólhatnak-e a riválisok párharcába.

Valóban nagyon közel állunk ahhoz, hogy komoly fenyegetést jelentsünk, de azért érdemes lesz kivárni a harmadik edzést, mert csütörtökről szombatra még sok minden változhat. Vannak pilóták, akik kicsit visszafogták magukat, hogy aztán szombaton szupergyorsak legyenek, mint ahogyan Lewis is szokta tenni. Mindenesetre jó látni, hogy ilyen közel vagyunk az elejéhez, sőt, jelenleg mi vagyunk az élen. Ez lelkesítő a csapat számára, és vannak pozitív előjelek, amik arra utalnak, hogy az autónk nem túl rossz a kanyarokban" – emelte ki.

A többséget tehát meglepte a Ferrari ereje, a McLaren brit versenyzője, Lando Norris azonban valamit megérezhetett, hiszen elmondása szerint még a hétvége előtt azt üzente korábbi csapattársának, Sainznak, hogy győzelmi esélyeket vár tőle Monacóban.

VISSZAFOGTA MAGÁT A MERCEDES?
Az olasz kiadású Motorsport értesülései szerint a Mercedes letekert motorral körözött csütörtökön Monte-Carlóban, s hozzávetőlegesen 40 lóerővel lehetett volna gyorsabb.

„Carlosnak azt üzenetem a hétvége előtt, hogy nagyon jó lesz itt, és esélye lehet a győzelemre is. Szóval az alapján, amit eddig láttunk, egyáltalán nem lepett meg bennünket a Ferrari tempója. A nézők talán nem számítottak rá, mert ők nem látják azokat a dolgokat, mint mi: a különböző adatokat vagy a fedélzeti kamerás felvételeket. Mi azonban tudtuk, hogy gyorsak lesznek. Erősnek tűnnek, ami nem túl jó hír számunkra, de minden tőlünk telhetőt megteszünk, és úgy hiszem, csütörtökön ott voltunk, ahol azt vártuk."

A Ferrari jelenleg a konstruktőri tabella negyedik helyét foglalja el, hátránya öt pont a harmadik McLaren mögött.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik