Max Mosley eredeti végzettségét tekintve védőügyvéd volt, ám amatőr szinten autóversenyzett, az európai Formula–2-ben több futamon is elindult, a mai F1-es Williams-istállót alapító Frank Williams csapatában szerepelt – rajthoz állt azon a versenyen is, amelyen a kétszeres F1-es bajnok legenda, Jim Clark is életét vesztette 1968-ban a Hockenheimringen.
Mosley 1969-ban többedmagával megalapította a March-istállót, amelynek jogi képviselője is lett, sőt 1978-ban már az F1-es konstruktőrök jogi tanácsadójaként dolgozott. Közreműködött az első Concorde-szerződés létrehozásában, amely a konstruktőrök (FOCA) és a nemzetközi szövetségnek az autósport felügyeletére létrehozott alszövetsége (FISA) közötti háborúskodás lezárásának első lépéseként volt tekinthető 1981-ben.
Az FIA elnökévé 1993-ban választották meg, s 2009-ig összesen négy ciklust töltött a szervezet élén, végül Jean Todt váltotta. Irányítása alatt az FIA rengeteg biztonsági intézkedést vezetett be, s ezek később a közúti autózás biztonságosabbá válásához is hozzájárultak.
„Nagyon sok jót tett, nemcsak az autósport, de az autóipar érdekében is. Neki köszönhetően nőtt meg az autók biztonsága. Olyan, mintha a testvéremet vesztettem volna el” – idézte a BBC a Mosley haláláról beszámoló Bernie Ecclestone-t, akivel a hetvenes évek közepétől kezdve dolgoztak együtt a Formula–1 élén.
Mosley halálának oka egyelőre nem ismert.