– Hogy érzi magát? Készen áll a harcra?
– Köszönöm szépen, igen, jól vagyok, és mindig készen állok – mondta Max Verstappen csütörtökön a Hungaroringen magyar újságírók kis csoportjának.
– Mi a véleménye a Hungaroringről?
– Nagyon szeretek rajta vezetni – nem csak F1-es autóval. Többször jövök ide privát tesztre, egyértelműen ez az egyik kedvenc pályám. Nagyon technikás, igazán szórakoztató rajta vezetni. Itt valóban a versenyző jelenti a különbséget, sok remek kanyar van rajta, a második szektor igazán technikás. Ha elvéted az egyik kanyart, akkor a következőben is rossz ívre kerülsz. Elsőre nehéz pálya, mert nem könnyű kiismerni, de az évek múlásával egyre jobban ráérez az ember. Szerintem azért is kedveli a pilóták többsége, mert kihívást jelent megérteni – más pályákat könnyebb megtanulni.
JÚLIUS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
JÚLIUS 31., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP | ||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
– Egyébként milyen gyakran látogat Magyarországra?
– Lássuk csak, szerintem évente legalább kétszer, olykor háromszor. Szeretek Budapesten lenni, amely gyönyörű város nagyon szép épületekkel. Szintén nagyon szeretem, hogy érződik az embereken, mennyire imádják a versenyzést. Nagyon szenvedélyesek, mindig sok szurkoló fogad a repülőtéren, ez igazán jólesik.
– Mire számít a Magyar Nagydíjon?
– Szerintem jó hétvégénk lesz, mert az autónk minden pályán versenyképes. Nagyon meleg lesz, ami nagy kihívást jelent, mert ez az aszfaltcsík önmagában is megerőltető fizikailag. Már nagyon várom.
– Hogy emlékszik vissza a tavalyi feszült pillanatokra, amikor a rajtrács felé haladva rongálta meg autóját, és veszélybe került indulása?
– Szerencsére végül jól sült el, mert a szerelők káprázatos munkát végeztek, amire nem mindenki lett volna képes. Idén próbálom elkerülni ezt a helyzetet.
– Lehet, hogy a hungaroringi lelátókon is a narancsszín dominál majd. Mit jelent a szurkolók támogatása?
– Mindig jó érzés, ha támogatják az embert. A pálya mellett szurkolók pluszmotivációt jelentenek, persze nélkülük is mindig a maximumot nyújtom.
– Lewis Hamilton már nyolcszor is nyert nálunk. Most önön a sor?
– Mindenképp megpróbálom. Eddig mindenhol versenyképes volt az autónk, remélem, itt is. Nagyszerű lenne végre nyerni itt.
– Van olyan étel, amit mindig megkóstol nálunk?
– A gulyás! Mindig finom. Amúgy is szeretem a leveseket, szóval, ha itt vagyok, mindig a gulyást választom.
– Hogy emlékszik vissza a Brit Nagydíjra?
– Természetesen szerettem volna több pontot szerezni. Nagy kár azért, ami az első körben történt, de továbbra is azt gondolom, nem tehettem az ütközés ellen semmit. Keményen, de fair módon versenyeztem, és több mint elegendő helyet biztosítottam Lewisnak. Kilökött, és egész keményen a falnak csapódtam. Nem volt kellemes élmény, de amiatt vagyok bosszús, hogy nem szereztem pontot.
– Megkönnyebbült, amikor érezte, hogy nem sérült meg súlyosan?
– Bosszús voltam, hogy nem szereztem pontot, ugyanakkor nagyon hálás is a biztonságos autóm miatt.
– Mivel tölti a szabadidejét, ami nem jár annak kockázatával, hogy megfertőződik a Covid–19-cel?
– Miután nekicsapódtam a falnak Silverstone-ban, könnyebbé vált a helyzetem, hiszen így is, úgy is otthon kellett pihennem... De tényleg nagyon óvatosnak kell lennünk, igaz, akármennyire elővigyázatos az ember, úgy is elkaphatja. Próbálok olyan protokoll szerint viselkedni, mint az elmúlt másfél évben a csapaton belül és az utazások során is. Fontos, hogy már az oltást is megkaptuk, ez minden, amit tehetünk.
– Mindenki tudja, milyen sokat keresnek az F1-es toppilóták. Van esetleg valamilyen érdekes befektetése vagy üzlete a versenyzésen kívül?
– Semmi különös. Persze az ember foglalkozik a pénzügyeivel, de inkább a karrierem utáni időszakra vannak terveim, nem pedig most. Ráadásul a munkám miatt túl sokat utazom, és ha valamilyen üzletben sikeres akarsz lenni, abba jobban bele is kell folyni.
– Tudjuk, hogy futballrajongó. Nézte az Eb-t? Mit gondol a holland és a magyar csapat szerepléséről?
– Igen, és persze holland szempontból nem úgy alakult, ahogy szerettük volna, senki sem számított ilyen korai kiesésre. De meg kell mondanom, Magyarország nagyon jól játszott, különösen Németország ellen. Előre lehetett tudni, hogy abban a csoportban nehéz lesz a túlélés, de a magyarok igazán szenvedélyesen játszottak, látszott, hogy mindent beleadtak.
– Az olimpiát is követi?
– Eddig egyetlen másodpercet sem láttam belőle. Ébredés után csak elolvasom a híreket, nem kell a tévén követnem.
– És mit tervez a futam utáni nyári szünetre?
– Egy kis nyaralást, de főleg otthon leszek, és pihenek.
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 5 | 8 | 8 | 3 | 185 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 7 | 9 | 3 | 177 |
3. | Lando Norris | - | 3 | 10 | - | 113 |
4. | Valtteri Bottas | - | 6 | 7 | 2 | 108 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 8 | - | 104 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 8 | - | 80 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 8 | - | 68 |
8. | Daniel Ricciardo | - | - | 8 | - | 50 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 7 | - | 39 |
10. | Sebastian Vettel | - | 1 | 3 | - | 30 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 7 | - | 26 |
12. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 18 |
13. | Esteban Ocon | - | - | 5 | - | 14 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 4 | - | 10 |
15. | Kimi Räikkönen | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda | 289 |
2. | Mercedes | 285 |
3. | McLaren-Mercedes | 163 |
4. | Ferrari | 148 |
5. | AlphaTauri-Honda | 49 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 48 |
7. | Alpine-Renault | 40 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |