Mondhatjuk, hogy a McLaren, főként Lando Norris révén ott folytatta, ahol Olaszországban abbahagyta, ugyanis miután a fiatal brit versenyző a második helyen ért Monzában, Szocsiban megnyerte az időmérőt, és megszerezte F1-es pályafutása első pole pozícióját.
„Nagyszerűen érzem magam, nem is tudom, mit mondjak – érzékenyült el kissé a leintés után Norris. – Kemény időmérő volt, végig jól mentünk, majd a végén úgy döntöttünk, hogy slick gumikra váltunk. Nem gondolsz bele abba, hogy megszerezheted a pole-t egészen addig, amíg meg nem szerzed. Nagy köszönet jár az egész csapatnak, hiszen remek munkát végzett. Az első köröm után nagyjából két másodperccel voltam lemaradva, és nem voltam túl bizakodó azt illetően, hogy sokat tudunk javítani a következő körben. Viszont sikerült a megfelelő hőmérsékleten tartanom az abroncsokat, és jól készítettem elő az utolsó körömet, ráadásul egy kis kockázatot is vállaltam, de végül mindez kifizetődött, szóval most egy boldog srác vagyok.”
Norris mellett Carlos Sainz Jr. is pályafutása legerősebb időmérőjét zárta Oroszországban, és a volt csapattársa mellől, a második rajtkockából kezdheti meg a vasárnapi versenyt. Sainz úgy érzi, maradt még a Q3 végi körében, de természetesen nagyon örül a Ferrari Szocsiban mutatott teljesítményének.
„Elég nehezek voltak a körülmények egészen az időmérő kezdetétől, de a Q2 után már láttam, hogy szóba jöhetnek a slick gumik – árulta el a spanyol versenyző. – Nagyon jó volt a stratégiánk, az utolsó két kör előtt kereket cseréltünk, majd sikerült megfelelő hőmérsékletre hozni az abroncsokat, és a köröm is igen jól sikerült. Sajnos az elsők között szeltem át a célvonalat a Q3 végén, így nem tudtam élni a folyamatosan javuló pálya adta lehetőségekkel, de így is elég jól sikerült a köröm. A hétvége elejétől erősebbnek tűntünk a megszokottnál, valószínűleg akkor mentünk gyengébben, amikor az átmeneti gumikon voltunk. Van még néhány problémánk, amiket meg kell oldanunk, de száraz körülmények között kellően versenyképesek leszünk.”
SZEPTEMBER 24., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.427 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.593 | ||||
SZEPTEMBER 25., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: elmaradt | ||||
Időmérő: 1. Norris 1:41.993 | ||||
SZEPTEMBER 26., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja: 14.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul | |||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
George Russell igencsak formában van az utóbbi időben, és az oroszországi időmérőn is bizonyította, nem véletlenül versenyezhet a Mercedesnél jövőre. A brit pilóta elsőként vállalta be a száraz pályára alkalmas abroncsokat a Q3-ban, amiért második soros rajtpozíció lett a jutalma.
„A harmadik helyről rajtolni ezen a pályán nagyszerű dolog, de hosszú az út a kettes kanyarig, és eléggé csúszkáltunk az egyenesekben – mondta Russell. – Remélhetőleg Lando ad majd némi szélárnyékot az egyes kanyarba menet. Nagyon boldog vagyok, hiszen mostanában gyakran szerzünk pontot, az elmúlt négy versenyből hármat zártunk pontszerző helyen, és nem látok okot arra, hogy ez ne ismétlődjön meg. A dobogót kell célba vennünk, mert nincs veszítenivalónk.”
A Williams-versenyző felidézte a beszélgetést a csapatával a kerékcseréjét illetően, és elárulta, először nem hitte, hogy jó ötletnek tartják majd a felvetését.
„Szóltam a srácoknak, hogy készítsék elő a slick gumikat, mert már egyértelműen alkalmas azokhoz a pálya. Mondták, hogy jöhetek is, de én először azt hittem, hogy félrehallották, amit mondtam. Nagy kockázat volt, viszont nagy megtérülési eséllyel. Főleg ilyen viszonyok között” – ismerte el Russell.
Két „találkozója" is volt Lewis Hamiltonnak a fallal az időmérő végén, így – bár egészen odáig ő tűnt a legesélyesebbnek a pole pozícióra – csak a negyedik helyről rajtolhat vasárnap. Hamilton a leintést követően vállalta a felelősséget a hibájáért, és nem volt túl elnéző saját magával szemben.
„Én hibáztam, ami miatt rettentően csalódott vagyok. Egészen addig formában voltam, és sajnálom a csapatot, mert nyilván nem ezt várnánk el egy világbajnoktól. Holnap minden tőlem telhetőt megteszek, hogy jóvá tegyem a hibámat” – ígérte Hamilton.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem szeretne senkire sem ujjal mutogatni a Mercedes gyengén végződő kvalifikációja után.
„Vannak néha olyan helyzetek, amik balszerencsésen jönnek ki – mondta Wolff. – Nem arról van szó, hogy mi vagy a versenyzők hibáztak volna. Mi mentünk ki először a Q3-ban, és abban a helyzetben voltunk, hogy vagy megszakítjuk a köreinket, és megyünk a lágy gumikon is, vagy biztosra megyünk, és befejezzük a körünket, mi pedig az utóbbit választottuk. Még Lewis koccanása nélkül sem tudtunk volna két kört megtenni a lágy gumikon.”
A korábbi években Valtteri Bottas legerősebb pályái közé tartozott Szocsi, és idén is nagy esélye volt a pole-ra, a Mercedes taktikája azonban nem kedvezett a finn versenyzőnek. Bottas elárulta, hogy pontosan mi volt a probléma.
„Nagyon jól mentünk a Q1-ben és a Q2-ben, erősnek tűntünk a nehéz körülmények között, és amikor elkezdett felszáradni a pálya, reménykedtünk abban, hogy tudunk még kért kört menni, de végül csak egyet sikerült – emlékezett vissza a tavalyi Orosz Nagydíj győztese. – Ennyi idő alatt nem tudtuk kellően felmelegíteni a gumikat, hiszen azok, akik előttünk végeztek, két kört is teljesítettek. Ez jelentette a fő problémát. Viszont még nem veszett el minden, és most legalább nem a rajtrács legvégéről rajtolok, mint Monzában.”
Az utolsó helyen, idő nélkül zárta a kvalifikációt Max Verstappen, aki természetesen a rajtbüntetésének a tudatában hagyta ki az oroszországi időmérőt. A világbajnoki összetettet vezető holland számára egyértelmű a vasárnapi cél.
„Nem volt értelme részt vennem ezen az időmérőn – ismerte el Verstappen. – Jobban jártunk azzal, hogy spóroltunk, de egy kört azért megtettem, és azt jónak éreztem. Holnap úgy kell kihajtanom a pályára, hogy meg kell próbálnom sokakat megelőzni, és a lehető legtöbb pontot kell megszereznem. Azonban nem aggódom emiatt.”
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:41.993 | átlag: 206.414 km/ó |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:42.510 | 0.517 mp h. |
3. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:42.983 | 0.990 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:44.050 | 2.057 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:44.156 | 2.163 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:44.204 | 2.211 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:44.710 | 2.717 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:44.956 | 2.963 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:45.337 | 3.344 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:45.865 | 3.872 |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:46.573 | 1.444 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:46.641 | 1.512 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:46.751 | 1.622 |
14. | Nicholas Latifi* | kanadai | Williams-Mercedes | idő nélkül | – |
15. | Charles Leclerc* | monacói | Ferrariu | idő nélkül | – |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:49.586 | 3.594 |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:49.830 | 3.838 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:51.023 | 5.031 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:53.764 | 7.772 |
20. | Max Verstappen* | holland | Red Bull-Honda | idő nélkül | – |
* erőforráselemek cseréje miatt a mezőny végéről rajtol |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:45.992 | 1. | Hamilton | 1:45.129 |
2. | Bottas | 1:46.396 | 2. | Bottas | 1:45.306 |
3. | Pérez | 1:46.455 | 3. | Alonso | 1:45.514 |
4. | Vettel | 1:47.205 | 4. | Norris | 1:45.827 |
5. | Norris | 1:47.238 | 5. | Pérez | 1:45.834 |
6. | Gasly | 1:47.828 | 6. | Ocon | 1:46.070 |
7. | Alonso | 1:47.877 | 7. | Stroll | 1:46.360 |
8. | Sainz | 1:47.924 | 8. | Ricciardo | 1:46.361 |
9. | Ocon | 1:48.099 | 9. | Russell | 1:46.435 |
10. | Latifi | 1:48.252 | 10. | Sainz | 1:46.521 |
11. | Russell | 1:48.303 | 11. | Vettel | 1:46.573 |
12. | Stroll | 1:48.322 | 12. | Gasly | 1:46.641 |
13. | Ricciardo | 1:48.345 | 13. | Cunoda | 1:46.751 |
14. | Leclerc | 1:48.470 | 14. | Latifi | idő nélkül |
15. | Cunoda | 1:48.854 | 15. | Leclerc | idő nélkül |
16. | Räikkönen | 1:49.586 | |||
17. | Schumacher | 1:49.830 | |||
18. | Giovinazzi | 1:51.023 | |||
19. | Mazepin | 1:53.764 | |||
20. | Verstappen | idő nélkül |