Lewis Hamilton mindent megtett annak érdekében, hogy minimalizálja a rajtbüntetése okozta veszteséget, és megnyerte az isztambuli időmérőt. A tízhelyes hátrasorolása miatt a 11. pozícióból vághat neki a futamnak, amelyen bár minden tőle telhetőt megtesz, korántsem biztos abban, hogy könnyen át tudja verekedni magát az előtte rajtolókon.
„Ez a pálya nagyszerű a tapadás miatt, ami most a rendelkezésünkre áll – mondta a hétszeres világbajnok. – Néhány pocsolya trükkössé tette az időmérőt, de így is nagyon jó munkát végzett a csapatunk. Nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel és azzal, hogy mikor küldtek ki a pályára. A holnapi napom nehéz lesz, de mindent beleadok. Nem annyira egyszerű itt előzni, és a körülöttem lévőkkel azonos gumikon leszek, emiatt arra számítok, hogy nehéz lesz felzárkóznom.”
Hamilton büntetése után Valtteri Bottas „örökölte meg” a törökországi rajtelsőséget, ám felmerült a finn versenyzővel kapcsolatban, hogy szándékosan nem autózott a csapattársánál jobb kört a Q3 végén. Bottas az időmérő után reagált a felvetésre.
„Nem kértek meg arra, hogy lassítsak, mindenképp a pole-ra hajtottam – szögezte le. – Szenvedtem egy kicsit az autó elejével az utolsó szektorban, és alulkormányzottsággal küzdöttem a tizenkettes és a tizennégyes kanyarban, szóval éreztem, hogy veszítek némi időt. A kelleténél keményebben bántam a gumikkal a köröm elején, hiszen mindent beleadtam, hogy megszerezzem a pole-t. Jól sikerült az időmérőm, és a csapatot tekintve ideálisan alakult a végeredmény még Lewis büntetését tekintve is. Még mindig nagyon jó a tapadás, és a hétvége kezdete óta nagyon jól működik az autó, így nem volt szükséges nagyobb módosításokat végrehajtani.”
OKTÓBER 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.178 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.804 | ||||
OKTÓBER 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Gasly 1:30.447 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:22.998 | ||||
OKTÓBER 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 309.396 km) rajtja: 14.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo |
Max Verstappen is az első sorból rajtolhat Törökországban, ám a holland versenyző közel sem elégedett a Red Bull isztambuli teljesítményét elnézve. Verstappen attól tart, hogy Hamilton büntetése sem segít neki abban, hogy a világbajnoki riválisa előtt érjen célba.
„A legfőbb problémát az jelenti, hogy a második rajthely miatt a belső ívről indulok, ahol alacsonyabb a tapadás. Valószínűleg elveszítem a pozíciót a rajtnál, és ez nem lesz ideális – vélekedik a Red Bull-pilóta. – Összességében elmaradunk a sebességet tekintve a Mercedestől. Lewis fel fog zárkózni, és nehéz lesz magam mögött tartani a tempó alapján, amit a hosszú etapokon mutattak. Reálisnak kell maradnunk, hiszen kétlem, hogy sok tényezőn tudnék még változtatni.”
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, hogy egy kicsit nagyobb odafigyeléssel Verstappen megelőzhette volna legalább az egyik Mercedest, majd arra is kitért, hogy reméli, a Hamilton elől induló versenyzők Verstappen malmára hajtják a vizet.
„Nem sikerült túl jól az energiával való gazdálkodás a Q3-ban. Max legyőzhette volna Bottast, és közelebb lehetett volna Hamiltonhoz – vélekedik Marko. – A hondás versenyzőkön kívül viszont ott lesz még Leclerc és Alonso is, ráadásul Fernando nem nagy rajongója Lewisnak.”
Erősen kezdte a törökországi hétvégét a Ferrari, de az időmérőn nem volt könnyű dolguk Charles Leclerc-éknek. A monacói versenyző csapattársa, Carlos Sainz Jr. nem is jutott be az utolsó szakaszba, de Leclerc nyilatkozatából az is kiderült, hogy mi állt emögött.
„Nehéz időmérő volt. Alacsonyabb leszorítóerős beállításokkal készültünk, hogy optimálisabb helyzetben legyünk holnap – emlékezett vissza a Ferrari-pilóta. – Tudtuk, hogy így nehezebb dolgunk lesz a kvalifikáción a változó körülmények miatt. A Q1 és a Q2 különösen nehéz volt, mert sokat csúszkált az autó, aztán amikor jobb lett a pálya a Q3-ban, sikerült összehozni egy jó kört, és meglett a harmadik pozíció, ami nagyszerű. Nagyon jó volt, hogy Carlos tudott nekem segíteni a Q2-ben, de a forgalom az utolsó szektorban nem könnyítette meg a dolgunkat. Viszont az, hogy szélárnyékot kaptam tőle, sokat segített. Nagyszerű csapatmunka volt, amivel bejutottunk a Q3-ba, ahol sikerült teljesítem egy nagyon jó kört.”
1. | Lewis Hamilton* | brit | Mercedes | 1:22.868 | átlag: 231.896 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:22.998 | 0.130 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:23.196 | 0.328 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.265 | 0.397 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:23.326 | 0.458 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:23.477 | 0.609 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:23.706 | 0.838 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.954 | 1.086 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:24.305 | 1.437 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:24.368 | 1.500 |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:24.795 | 2.062 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.842 | 2.118 |
13. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:25.007 | 2.317 |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:25.200 | 2.549 |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | idő nélkül | – |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:25.881 | 1.296 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:26.086 | 1.501 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:26.430 | 1.845 |
19. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.525 | 2.940 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:28.449 | 3.864 |
* 10 rajthelyes büntetés motorcsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:24.585 | 1. | Hamilton | 1:23.082 |
2. | Verstappen | 1:24.592 | 2. | Bottas | 1:23.579 |
3. | Gasly | 1:24.704 | 3. | Verstappen | 1:23.732 |
4. | Leclerc | 1:24.869 | 4. | Gasly | 1:23.817 |
5. | Pérez | 1:24.963 | 5. | Alonso | 1:23.914 |
6. | Bottas | 1:25.047 | 6. | Pérez | 1:23.961 |
7. | Norris | 1:25.138 | 7. | Leclerc | 1:24.015 |
8. | Alonso | 1:25.174 | 8. | Cunoda | 1:24.054 |
9. | Sainz | 1:25.177 | 9. | Stroll | 1:24.601 |
10. | Cunoda | 1:25.409 | 10. | Norris | 1:24.642 |
11. | Russell | 1:25.417 | 11. | Vettel | 1:24.795 |
12. | Ocon | 1:25.422 | 12. | Ocon | 1:24.842 |
13. | Stroll | 1:25.511 | 13. | Russell | 1:25.007 |
14. | Schumacher | 1:25.555 | 14. | Schumacher | 1:25.200 |
15. | Vettel | 1:25.787 | 15. | Sainz | idő nélkül |
16. | Ricciardo | 1:25.881 | |||
17. | Latifi | 1:26.086 | |||
18. | Giovinazzi | 1:26.430 | |||
19. | Räikkönen | 1:27.525 | |||
20. | Mazepin | 1:28.449 |