Noha az előzetes várakozások arról szóltak, hogy Austin a Mercedesnek, különösképpen a pályán már ötször győzedelmeskedő Lewis Hamiltonnak kedvezhet, a fő rivális Max Verstappen magabiztosan húzta be a pole pozíciót a szombati időmérőn, s várhatta idén a kilencedik alkalommal az élről a piros lámpák kialvását.
OKTÓBER 22., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.874 | ||||
2. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.946 | ||||
OKTÓBER 23., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.701 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:32.910 | ||||
OKTÓBER 24., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 17.00 | Katari Nagydíj, Lusail |
Mellőle Hamilton rugaszkodhatott el, aki immár a hetedik alkalommal osztozott bajnoki ellenfelével az első rajtsoron, míg mögöttük a remekül szereplő és a címvédőre mindenképpen nagy fenyegetést jelentő Sergio Pérez, valamint Charles Leclerc foglalhatott helyet.
A harmadik sorból Carlos Sainz Jr. és Daniel Ricciardo startolhatott, míg Valtteri Bottas az öthelyes rajtbüntetését követően a kilencedik pozícióból kezdhette meg a felzárkózást.
Azonban nemcsak a finn volt kénytelen hátrébbról indulni, mint ahová kvalifikálta a magát, Sebastian Vettel, George Russell és Fernando Alonso ugyanisa mezőny végéről volt kénytelen megkezdeni az 56 körös versenyt, aminek a legnagyobb kérdése az volt, hogy Verstappen tovább növeli-e az előnyét az élen, vagy esetleg Hamilton újra visszavág.
A címvédő jobban kapta el a rajtot, s már az első kanyarban az élre állt, míg Verstappennek Pérez ellen is „védekeznie” kellett. Az első hármas mögött eközben nagy adok-kapok alakult ki a két Ferrari és a két McLaren között, a négyes csatájából Leclerc jött ki a legjobban, aki megtartotta a negyedik helyet, míg mögé Ricciardo, Sainz és Norris sorolt be.
Ütközés közöttük nem történt, nem úgy, mint a mezőny hátsó felében, ahol Nicholas Latifi kiforgatta a honfitársát, Lance Strollt, míg Esteban Ocon az egyik Alfa Romeót találta el hátulról, aminek következményeként sérült az orrkúpja, amelyet cserélni is kellett.
Az élen Hamilton hiába próbált ellépni, nem sikerült leszakítania Verstappent, aki folyamatosan DRS-távolságon belül követte a Mercedest. A holland ugyanakkor nem tudott igazán előzési pozícióba kerülni, és a gumijait is gyorsan elhasználta, így már a 10. körben kiállt friss keményekért. AMercedest ez kissé váratlanul érhette, hiszen Hamilton rádiózásából úgy tűnt, hosszabbra kívánta nyújtani az első etapot, de miután a 13. körben Pérez is cserélt közepesre, reagálnia kellett.
Hamilton ennek megfelelően a következő körben ki is hajtott, Verstappen számára azonban a négy kör bőven elég volt ahhoz, hogy visszavegye a vezetést, méghozzá nem is kis előnnyel – a Mercedes lemaradása több mint hat másodperc volt a második etap kezdetén. A címvédő ezt követően lassan, de elkezdte lopni a távolságot a holland mögött, amikor azonbanfelért rá három másodpercre, a Red Bull újabb csere mellett döntött.
Verstappen a 30. körben ejtette meg a második kiállását, s egy körrel később a márkatársa, Pérez is lépett, míg Hamilton ezúttal nem reagált azonnal, hanem további nyolc kört pakolt bele a gumikba, mielőtt a 38. körben ő is kiállt az új keményekért.
A brit megint visszakerült a második helyre, a lemaradása ezúttal több mint 8.5 másodperc volt az etap kezdetén, ám ez sem szegte a kedvét, hiszen rövidesen nagy tempóban kezdett közeledni a Red Bull-osra.
Hamilton három körrel a vége előtt már 1.5 másodperces hátrányban követte Verstappent, és az utolsó kör kezdetén már DRS-távolságon belül is volt, ám igazi előzési pozícióba már nem került, s 1.3 másodperccel Verstappen mögött szelte át a célvonalat.
Az Austinban először győzedelmeskedő Verstappen az újabb sikernek köszönhetően 12 pontra növelte előnyét az egyéni vb-összetettben, s Pérez harmadik helyével a Red Bull is jobb helyzetbe került a konstruktőri tabellán, hiszen lemaradását 23 pontra csökkentette öt versennyel a vége előtt.
Az első tízes sorátLeclerc, Ricciardo, Bottas, Sainz, Norris, Cunoda Juki és Sebastian Vettel egészítette ki.
A versenyt Pierre Gasly, illetve a két Alpine volt kénytelen feladni, előbbinek a hátsó felfüggesztése tört el.
Folytatás két hét múlva a Mexikói Nagydíjjal.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34:36.552 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.333 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 42.223 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 52.246 mp h. | |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.854 p h. | |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.128 p h. | |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:23.545 p h. | |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.395 p h. | |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 49 | feladta | |
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 40 | feladta | |
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 14 | felfüggesztés |