Igen hamar igen rosszra fordult a Mercedes a szombati napra talált előnye, és amikor Max Verstappen átvette a vezetést a mexikói rajtot követően, ismét a Red Bullnak kezdett állni a hétvége. Az osztrák istálló végül mindkét versenyzőjével képviselte magát a dobogón, ám Verstappen felhívta a figyelmet arra, hogy még nem szabad a világbajnoki címekre gondolniuk.
„Hihetetlen tempó rejlett az autóban, így magammal tudtam foglalkozni. Könnyen ment a mai verseny, ami elég jó – mondta az immár tizenkilencszeres futamgyőztes. – A rajtnál minden azon múlt, hogy lehető legkésőbb fékezzek. Ezután a pályán tudtam maradni, és az, hogy az első helyen mentem át a kettes kanyarban, győzelmet ért a számomra, hiszen onnantól kezdve magammal tudtam foglalkozni. Viszont messze van még a szezon vége, és bár most jónak tűnik a helyzetem, minden megváltozhat nagyon gyorsan.”
Verstappennel nem tudott harcba szállni, de Pérezt sikeresen maga mögött tartotta Lewis Hamilton egészen a mexikói futam leintéséig. A hétszeres világbajnok úgy érzi, kihozott magából mindent, és még élvezte is a Pérez elleni védekezést.
„Mindent beleadtam, de nem volt meg a kellő tempóm – árulta el Hamilton. – A Red Bull autója sokkal jobb volt ezen a hétvégén, és ez ellen nem tudtunk semmit sem tenni. Minden tőlem telhetőt megtettem, még az élvezetes csatában is a végén Sergio ellen. Azért hálás vagyok, hogy a második hely meglett. Sok ilyen csatában volt már részem korábban, így nem volt nehéz nyugodtnak maradnom. Viszont mindez megmutatja, milyen gyors a Red Bull autója.”
NOVEMBER 5., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.341 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.301 | ||||
NOVEMBER 6., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:17.024 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:15.875 | ||||
NOVEMBER 7., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda |
Dobogóra állhatott a hazai futamán Sergio Pérez, aki ezzel nem mindennapi hangulatot teremtett az amúgy is lenyűgözően szurkoló nézők között. A Red Bull versenyzője természetesen örült volna, ha a végén sikerül elkapnia Hamiltont, ám az elmondása szerint közel sem volt annyira jó helyzetben, mint a felzárkózása alatt tűnt.
„Nyilván többet szerettem volna elérni, hiszen nagyon akartam a kettős győzelmet a csapat számára – mondta Pérez. – Bár nagyon közel kerültem Lewishoz, egyetlen esélyem sem adódott az előzésre. Aztán hallottam a szurkolókat, ahogyan átszeltem a célvonalat. Nagyon élveztem, és rengeteg támogatást kaptam tőlük ezen a hétvégén.”
Onnantól kezdve, hogy az első körben megforgott, és visszaesett a mezőny végére, Valtteri Bottas nem tudott kellően gyors lenni, s végül pont nélkül kénytelen távozni Mexikóból. A finn versenyző azonban a futam végén eleget tett a Mercedes érdekeinek, és csak azért autózta meg a leggyorsabb kört – holott nem kapta meg az érte járó pontot, mivel a top tízen kívül állt –, hogy ennyivel is kevesebb jusson Verstappennek.
„Számomra nagyrészt eldőltek a dolgok az első kanyaros balesetnél, utána pedig beszorultam mások mögé – emlékezett vissza Bottas. – Elég nehéz volt, ráadásul limitáltak voltak a lehetőségeim a motor és a fékek hőmérséklete miatt. Nem tudtam egymás után sok körön keresztül igazán keményen nyomni. A McLaren autójában ugyanaz a motor van, mint a miénkben, ráadásul nagyon jó a végsebességük az egyenesekben. Daniel jól védekezett ellenem, így nem tudtam utat törni magamnak. Egy pontot el tudtam venni Maxtól, és ez legalább valami. Persze még mindig jóval kevesebb, mint amiért ma ide jöttem, de ez egyszerűen nem az én szerencsenapom volt.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke igencsak elégedetlen volt a versenyzőjükkel, hiszen úgy érzi, azzal, hogy Bottas hamar kiszállt az élen zajló csatából, ezüsttálcán kínálták fel a Red Bullnak a jó eredményt.
„Az ilyeneknek nem kellene megtörténniük – szögezte le Wolff. – Mindkét autónk elöl volt, de mégis olyan volt, mintha utat engedtünk volna Maxnek a külső íven. Az, hogy Valtteri aztán megforgott, és rengeteg pontot veszített, miközben a harmadik vagy a negyedik helyig is előrejöhetett volna, igen bosszantó.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:38.39.086 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 26.555 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 27.752 mp h. |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:03.845 p h. |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:21.037 p h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1 kör h. |
7. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. |
15. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 2 kör h. |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 0 | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 14 | 17 | 4 | 312.5 |
2. | Lewis Hamilton | 6 | 13 | 16 | 5 | 293.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 9 | 12 | 4 | 185 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 14 | - | 165 |
5. | Lando Norris | - | 4 | 16 | 1 | 150 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 14 | - | 138 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 15 | - | 130.5 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 12 | - | 105 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 12 | 1 | 86 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 12 | - | 60 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 10 | 1 | 46 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 6 | 1 | 42 |
13. | Lance Stroll | - | - | 8 | - | 26 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 20 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 478.5 |
2. | Red Bull-Honda | 477.5 |
3. | Ferrari | 268.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 255 |
5. | Alpine-Renault | 106 |
6. | AlphaTauri-Honda | 106 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 68 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 11 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |